Teknoloji pazarı yüzde 5.6 küçüldü

ANKARA - Tüketici teknolojisi ürünleri pazarı, bu yılın ikinci çeyreğinde gösterdiği büyümeye rağmen, üçüncü çeyrekte geriledi. GFK Araştırma Grubu’nun yedi gruptan oluşan tüketici teknolojisi ürünleri pazarının 2009 üçüncü çeyrek araştırma sonuçları açıklandı. Buna göre, tüketici teknolojisi ürünleri pazarı üçüncü çeyrekte geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 5.6 küçülerek 3.6 milyar liraya geriledi.
Telekom sektörü, geçen yılın aynı dönemine göre büyüme gösteren ve 2009’un üçüncü çeyreğindeki düşüşten etkilenmeyen tek sektör oldu. Verilere göre, telekom sektörü bu yılın üçüncü çeyreğinde 2.8 büyüyerek 792 milyon TL pazar elde etti ve 2008’in üçüncü çeyreğine göre büyüme gösteren tek sektör oldu.  Büyümede GSM operatörlerinin yürüttükleri 3G kampanyaları etkili olurken, kampanyalar çerçevesinde orta ve yüksek fiyat aralıklarındaki modeller tüketiciler tarafından daha fazla tercih edildi. Bu sayede sektör adetsel bazda düşüş yaşamasına rağmen cirosal olarak yüzde 2.8’lik büyüme kaydetti. Akıllı telefon satışları 2009’un üçüncü çeyreğinde 2008’in aynı dönemine göre beş kat arttı.

Beyaz eşya kan kaybettiBeyaz eşya sektörüne dönük geçici vergi indirimleri sektörün ikinci çeyrekte büyümesinde etkili olurken, sektör üçüncü çeyrekte kan kaybetti. Buna göre, pazar 2008’in üçüncü çeyreğine göre yüzde 7.6 gerilerken, 1.3 milyar TL oldu. Sektörde bulaşık makinesi, pazarda daha iyi performans göstermeye devam etti.
Araştırmada, geçici vergi indiriminden kaynaklı iyileşmenin sona erdiği ve pazarın kötüye gittiğinin görüldüğü belirtilirken, üçüncü çeyreğin ‘3G lansmanı’ ve ‘okula dönüş’ gibi bazı destekleyici unsurlar içermesine rağmen pazarın yükseliş trendini devam ettiremediği ifade edildi. Tüketici teknolojisi pazarının son çeyrekte de bir düşüş yaşayabileceği belirtildi. (Radikal)