Telekom altyapısı talebe yetişmiyor

Başbakanlık Yüksek Denetleme Kurulu'nun (YDK) Türk Telekom raporu, kurumu satın alan Oger Telekom'un işinin kolay olmadığını ortaya koydu.
Haber: NAZİF İFLAZOĞLU / Arşivi

ANKARA- Başbakanlık Yüksek Denetleme Kurulu'nun (YDK) Türk Telekom raporu, kurumu satın alan Oger Telekom'un işinin kolay olmadığını ortaya koydu. Türk Telekom'un altyapı sorunu yaşadığı vurgulanan raporda, 59 ilde altyapı yetersizlikleri sonucu telefon taleplerinin zamanında karşılanamadığı belirtildi.
Raporda, Türk Telekom'un 5 milyon civarındaki telefon arızalarının ancak yüzde 57'sini aynı gün içinde giderebildiği, bu oran İspanya, Finlandiya ve Belçika'da yüzde 70-90 seviyelerinde olduğuna dikkat çekildi.
YDK'nın, Türk Telekom'un 2004 yılı faaliyetlerine ilişkin hazırladığı rapor, kurumun daha etkin, kaliteli ve sorunsuz hizmet için yeni yatırımlara gereksinim duyduğunu ortaya koydu. Rapora göre, şebeke ve santral eksiklikleri nedeniyle en yoğun altyapı sorunu bulunan ve abonelik bekleyen sayısının en yüksek olduğu iller arasında 14 bin 165 bekleme sayısı ile İstanbul bulunuyor. İstanbul'u, 5 bin 898 bekleme sayısı ile İzmir, 5 bin 5 ile Ankara, 3 bin 89 ile Muğla ve 2 bin 446 ile de Antalya izliyor. Telefon şebekelerinde dış tesisat telinin yaygın olarak kullanılmasının arıza sayısını artırdığı ve bu yüzden onarım sürelerini de ciddi derecede uzattığı vurgulanıyor.
'Şikâyetler arttı'
Raporda, kullanıcılara sunulan hizmetlerde de Türk Telekom'un yetersiz kaldığı, bu anlamda kullanıcılardan gelen şikâyetlerin arttığı vurgulanıyor. Bilinmeyen numara hizmetinde de sıkıntı yaşandığı kaydediliyor. '118 hizmetinde kullanılan sistemin oldukça eski teknoloji olması, kayıtların yeterli ayrıntıyı içermemesi, belli bir gruplandırma yapılmaması gibi eksiklikler yüzünden sadece abone adı-soyadı ve bulunduğu semt-şehir bilgileri esas alınarak hizmet sunulabilmektedir' deniliyor.