Telekom yöneticileri 3 bin 500 eleman almak için altı ay tatile bile çıkmadı

Telekom yöneticileri 3 bin 500 eleman almak için altı ay tatile bile çıkmadı
Telekom yöneticileri 3 bin 500 eleman almak için altı ay tatile bile çıkmadı

Aydın Çamlıbel (solda) ve Erem Demircan ın katıldığı toplantıya Cem Yılmaz da gelerek sürpriz yaptı. Yılmaz hem soruları cevapladı hem de toplantıyı sonuna kadar izledi.

Türkiye'nin en çok istihdam yaratan şirketi Türk Telekom, yılın ilk yarısında 3 bin 500 kişiye daha iş verdi. Şirket yöneticileri elemanları seçmek için altı ay izin bile yapmadı. Bu rakam Turkcell'in toplam çalışan sayısına denk geliyor
Haber: İLKER PEHLİVAN / Arşivi

ANTALYA - Yapılan araştırmalara göre Türkiye ’nin en fazla istihdam sağlayan şirketi olan Türk Telekom çalışan sayısını yeni hizmetlerle birlikte her geçen yıl artırıyor. Son dört yılda toplam 9 bin 500 kişiyi gruba katan Türk Telekom sadece bu yılın ilk altı ayında 3 bin 500 kişiyi işe aldı. Toplamda 35 bin kişiye istihdam sağladıklarını belirten Türk Telekom Pazarlama ve İletişim Başkanı Erem Demircan, “3 bin 500 kişiyi işe almak için yöneticilerimiz altı ay izin yapmadan çalıştı” dedi. Demircan, sadece altı ayda aldıkları 3 bin 500 kişinin şu an Turkcell’in toplam çalışan sayısına denk geldiğini söyledi.

8 milyar lira yatırım
Türk Telekom, Ev Avantaj tarifelerini kullanan 4.3 milyon müşterisine, Ramazan ayı ve bayramı boyunca ev ve iş telefonu aramalarını tüm gün bedava yaptı.
Kampanyanın tanıtımında konuşan Erem Demircan, 2005’ten bu yana hayata geçirdikleri toplam 8 milyar lira konsolide yatırımın, 2.5 milyon lirasını 2009’da yaptıklarını belirtti.
Mayıs 2009’dan itibaren internet erişim hızını yükselttiklerini hatırlatan Erem Demircan, bugün 3.5 milyon abonenin 8 mbps’lik tarife paketlerini kullandığını, yani her iki ADSL kullanıcısından birinin bu pakette yer aldığını kaydederek, son 5 yılda ADSL kullanıcı sayısının 4 kattan fazla yükselerek, 6.5 milyona ulaştığını belirtti.

En hızlı ve en ucuz 5. ülke
Demircan, ADSL’de kişi başı data kullanımının son 16 ayda yüzde 89 arttığını kaydederek, “Kişi başı ortalaması 12 GB’a ulaştı. Uluslararası araştırma kuruluşu Analysis Mason’a göre Türkiye’de ADSL, Avrupa’da en ucuz ve en hızlı 5 ülkeden biri” dedi.
Demircan, 200 bin civarında Wirofon kullanıcıları bulunduğunu, önümüzdeki dönemde Wirofon’la ilgili yeni tanıtımları da olacağını açıkladı.
Türk Telekom Satış Başkanı Aydın Çamlıbel de, ev telefonun daha fazla kullanımı amacıyla düzenledikleri kampanyalara ‘günde 2 saat bedava konuşma’ ile başladıklarını, bunu daha sonra ‘akşam 7’den sabah 7’ye’ şeklinde genişlettiklerini, yurt dışı aramaları cazip hale getirdiklerini, evden cep telefonunu aramayı uygun fiyatla sunduklarını anlattı.

Trendi tersine çevirdi
Çamlıbel, “Dünyadaki trendlerin aksine Türkiye’de ev telefonu kullanımını artırmayı başarıyoruz. Şehirlerarası trafik yüzde 41, mobile doğru arama yüzde 28, şehiriçi arama yüzde 11 olmak üzere, toplam trafikte ortalama yüzde 16’lık dakika artışı sağladık. Sadece ev avantaj tarifelerimiz sayesinde, müşterilerimize 350 milyon liralık değer kattık. Türk Telekom adeta tarih yazıyor” diye konuştu.
Kablosuz telefonların satış artışına ilişkin bir soru üzerine Çamlıbel, Türkiye’de yıllık satılan 1 milyon 200 bin civarındaki kablosuz telefonun yarıdan fazlasının, Türk Telekom’un kampanyaları üzerinden satıldığına, sabit trafikteki dakika artışlarının da kablosuz telefonların, evdeki kullanımını artırması hedefine faydası olduğuna işaret etti.
Aydın Çamlıbel, yeni ürün çalışmaları olduğunu, bunlarla birlikte kablosuz telefonun kullanımını daha da yaygınlaştıracaklarını ifade ederek, her ay 130-150 bin yeni ev telefonu abone sözleşmesi yaptıklarını söyledi.

Ramazanda konuşmak bedava 
Türk Telekom’da Mart 2010’da başlatılan Ev Avantaj tarifesi toplam 16.4 milyon abonenin yüzde 25’ine ulaştı.
4.3 milyon abonenin yararlandığı Ev Avantaj tarifeleri 100, 200 ve 300 dakikalık paketlerden oluşuyor. 19.90 TL’lik 100 dakikalık pakette ilk üç ay paket kadar bedava konuşma, akşam 19.00’dan sabah 07.00’ye bedava konuşma ve evden cep telefonunu 6.5 kuruşa arama gibi avantajlar var.
Türk Telekom, şimdi de Ev Avantaj tarifelerini kullanan 4.3 milyon müşterisine, Ramazan ayı ve bayramı boyunca ev ve iş telefonu aramalarını tüm gün bedava yapma imkanı veriyor. Geçtiğimiz günlerde tüm bireysel müşterilerine sunduğu ‘7’den 7’ye bedava’ kampanyasını yıl sonuna kadar uzatan Türk Telekom, bu kampanyanın da geçerli olduğu Ramazan ayı ve bayramı süresinde, her iki kampanyadan da yararlanarak tüm gün boyunca bedava konuşabilecek Ev Avantaj müşterilerine 6 bin dakikalık adil kullanım limiti uyguluyor.

24 saat sınırsız
Ev Avantaj abonelerinin Ramazan ayının ilk gününden bayramın son gününe kadar, sadece abone oldukları paket ücretlerini ödeyip, hiçbir ek ücret ödemeden, 24 saat şehiriçi veya şehirlerarası tüm ev ve iş telefonlarını sınırsız arayabileceğini belirten Erem Demircan, “Biz bunu, Ev Avantaj abonelerine bundan sonra yapacağımız kampanyaların bir göstergesi, bir parçası olarak sunuyoruz” diyor. Kampanyaya katılmak için herhangi bir taahhüt gerekmiyor. Ancak Ev Avantaj tarifesinde olmayanlar şimdi geçerlerse Ramazan’ın ikinci yarısında bedava konuşmaya başlayacaklar.

Cem Yılmaz: Esprilerimde de ekonomik davranıyorum
Türk Telekom’un toplantısına şirketin reklam yüzü Cem Yılmaz da katılarak sürpriz yaptı. Türk Telekom markasıyla birlikteliğinden mutlu olduğunu söyleyen Yılmaz, “Şimdiye kadar birçok reklam kampanyası için çalıştım ama en uzunu Türk Telekom oldu” dedi. 2007 yılından bu yana Telekom için çalıştığını anlatan Yılmaz, bir ara “Yoksa 2006 mıydı? Hayır öyle olsa 2.5 milyon doları unutmazdım” diyerek aldığı ücret konusunda espri yaptı.
Ramazan ayındaki bedava konuşma kampanyası reklamında kendisinin oynamadığını belirten Yılmaz, nedenini şöyle açıklıyor: “2012 yılı ortasına kadar Telekom ile yaptığımız anlaşma sürecek. Bu reklamda ben yokum. Ama bundan sonraki birkaç reklamda daha yer alacağım. Reklamlarda da ekonomik davranmak istiyorum. Kendimi ve esprilerimi har vurup harman savurmuyorum.”

‘Cezalar kaldırılsın’
3 milyon 900 bin kişinin izlediği AROG filmine de Türk Telekom’un sponsor olduğunu ve sinemaya katkı sağlandığını vurgulayan Yılmaz, sponsorluk konusundaki cezalarla ilgili şunları söyledi: “Sinema filmi, üretimi pahalı olan bir şeydir. Bütçenin yüzde 25’ini ödeyen bir marka, filmde göründüğü zaman, yapımcı ceza ödüyor.
Sponsorluk meselesinin işe yaraması da önemli. Bu kadar para harcadığı bir alanda, çok kaba tabiriyle söylüyorum, hayrına yapmaması gerekiyor. Bunun artık suç olmaması lazım.”