Televizyon ihracatına kupa doping yapacak

Haziranda başlayacak Dünya Kupası maçlarının Türkiye'nin yurtdışına yaptığı büyük ekran TV ihracatını artırması bekleniyor.
Haber: SATFİYE YUVA KİREÇCİ / Arşivi

İSTANBUL - Haziranda başlayacak Dünya Kupası maçlarının Türkiye'nin yurtdışına yaptığı büyük ekran TV ihracatını artırması bekleniyor. Klasik TV'lere göre çözünürlüğü ve renk kalitesi yüksek plazma ve LCD TV'ler, estetik oluşları ve daha az yer kaplamaları sayesinde Türkiye'de olduğu gibi tüm dünyada da tercih ediliyor.
Üretimin artmasıyla birlikte son dönemde fiyatlarının da gerilemesi tüketicilerin LCD TV'leri satın almasında etkili oluyor. Markalarına ve özelliklerine göre değişmekle birlikte plazma TV'lerin fiyatı 3 bin 495 YTL'den başlıyor 6 bin 635 YTL'ye kadar çıkıyor. LCD TV'lerin fiyatıysa 680 YTL ile 3 bin YTL arasında değişiyor.
Dünya kupası nedeniyle katma değeri yüksek olan LCD ve plazma TV satışında artış beklediklerini söyleyen Beko Elektronik yetkilileri, "Bu yıl Avrupa LCD pazarının yüzde 15'ini hedefliyoruz" dedi. Türkiye'de ve tüm dünyada TV sektöründe klasik TV'lerden plazma ve LCD'ye geçişin başladığını söyleyen Beko Elektronik yetkilileri, "Özellikle Avrupa'da büyük ekranlara, LCD ve plazmalara doğru ciddi bir kayma söz konusu. Bunun bir sonraki adımının da dijital yayınlar ve dolayısıyla dijital televizyonlar olacağını düşünüyoruz. Bunun için Beko Elektronik, yassı ekran ürün gamını bu formatta geliştirecek" diye konuştu. Beko Elektronik'in başta Avrupa olmak üzere 80'den fazla ülkeye ihracat yaptığını dile getiren yetkililer, "2005 yılında üretimimizin yüzde 80'den fazlasını ihraç ettik. Ciromuzun yüzde 70'ini de ihracat geliri oluşturdu. Bu yıl dünya kupası nedeniyle özellikle katma değeri yüksek ürünler olan LCD ve plazma satışlarında artış bekliyoruz. İhracat hedefimiz ağırlıklı bu ürünlerdir. 2006 yılında yaklaşık 900 milyon avro ihracat cirosu hedefliyoruz" açıklamasında bulundu.
Haziranda yapılacak olan dünya kupasının etkisiyle LCD ve plazma TV'lere büyük talep olduğunu doğrulayan Profilo Telra yetkilileri, "Bunda düşen fiyatların da büyük etkisi var. Yurtdışında LCD ve Plazma TV pazarının adetsel olarak büyüme trendine rağmen tüplü TV grubunda da 14",20-21",28" talebinde ve satışlarında kısa ve orta dönemde büyük bir düşüş beklenmiyor" açıklamasını yaptı.
Avrupa ülkeleri başta olmak üzere birçok ülkeye ihracat yaptıklarını söyleyen yetkililer, geçen yıl 340 milyon dolar olan ihracatı 2006 yılında 700 milyon dolara çıkarmayı hedeflediklerini anlattı.
Fiyatlar düştü, satış arttı
İhracata paralel olarak iç piyasada da Plazma ve LCD TV satışlarında artış görülüyor. Arçelik yetkilileri, "2005'te bir önceki yıla göre Plazma TV satışı yaklaşık yüzde 350, LCD satışı ise üç kat artış gösterdi" dedi. Son iki yıldır iç pazardaki satışların ağırlıklı kısmını büyük ekranların oluşturduğunu ifade eden Profilo Telra yetkilileri ise "Teknolojik yenilikler, uygun ve farklı kampanya seçenekleriyle fiyatların ucuzlaması büyük ekran TV satışlarını artırdı" diye konuştu.