Teliften cebi yanan şirket albüm çıkarıyor

Teliften cebi yanan şirket albüm çıkarıyor
Teliften cebi yanan şirket albüm çıkarıyor

Bülent Cenkci, 'Ezel' dizisinin yeni sponsoru için de spot çalıştı. Beste çok beğenilince jingle olarak da tasarlandı.

Şirketler, çaldıkları müzikler için telif ücreti ödememek için 25 bin TL'ye kendilerine özel hazırlanan şarkılarla albüm çıkartıyor.
Haber: NURİYE DOĞU / Arşivi

Şirketleri albüm heyecanı sardı. Müzik meslek birliklerinin önderliğinde telif hakları ile ilgili yapılan düzenlemelerle artan sıkı denetimler üzerine şirketler çareyi albüm yapmakta buldu. Çünkü işletmeler mağaza içinde açık olan televizyon ve radyoda çalan müzikler için bile telif hakkı ödemek zorunda. 0-50 metrekare işletmeler için yaklaşık 260 TL’den başlayan ücretlendirmeler nedeniyle ağır bir maliyetle karşılaşan işletmeler, 10 şarkıdan oluşan albüm için 25 bin TL’yi gözden çıkarıyor.

İlk albüm Pizza Pizza’dan
Markalara melodi yaratan Jingleturk’un kurucularından Bülent Cenkci, telif konusunda denetimlerin sıkılaşmasıyla artık mağazalarda, mekanlarda çalınan ‘playlistler’ için ciddi bir ödeme yapılması gerektiğini söylüyor. Cenkci, “Önümüzdeki dönemde denetimler daha da artacak. B nedenle şirketler kendi albümlerini yapma yoluna gidiyor” diyor. Hedef kitlesine göre markalara tamamen özel 10 şarkılık bir albüm hazırladıklarını anlatan Cenkci, ilk albümü Pizza Pizza için yaptıklarını anlatıyor. Albümün şu anda şirketin 45 mağazasında test edildiğini belirten Cenkçi, şöyle devam ediyor: “10 şarkılık bir albümün firmaya maliyetinin 25 bin TL’yi buldu. Bunun dışında başka markalarla da görüşme halindeyiz.”

Aşıklara özel beste 1000 TL
Özel albüm ve şarkı çalışmalara ilgi sadece şirketlerden değil, kişisel talepler de var. 2010 Şubat ayında başlattıkları kişiye özel şarkı projesi ‘Senin Şarkın’ın da büyük ilgi gördüğünü belirten Bülent Cenkci, Sevgililer Günü öncesi sadece iki günde 20’den fazla çifte şarkı yaptı. Kişiye özel şarkı yaptıkları müşterilerinin 50’ye yaklaştığını belirten Cenkci, “Hediye edilecek kişiyle ilgili ‘sevdiği şarkı, sanatçı, ona seslendiği kelimeler’ gibi birkaç ayrıntı alıyoruz. 5 gün içinde 3-4 dakikalık bir şarkı oluşturuyoruz” diyor.

BANKALAR GÜÇLÜ GIDACILAR DUYGUSAL SES İSTİYOR
Bülent Cenkci, jingle’ların markaların satışları üzerinde büyük bir etki yarattığına da dikkat çekiyor. Marka müziklerini ‘markanın tüketiciye yaptığı serenat’ olarak tanımlayan Cenkci, sektörlere göre kullanılan seslerin de değiştiğini belirtiyor. Bülent Cenkci, “Finans sektöründe güçlü sesleri, gıdada daha çok anne-çocukları hedef alan duygusal sesleri, lüks markalarda daha romantik sesler ilgi çekiyor” diyor.

bigPara.com