Telsim'le 'alo'da üç kat artış var

Yönetimi Tasarruf Mevduatı Sigorta Fonu'nun (TMSF) elinde olan GSM
operatörü Telsim, satışa 10 milyonluk abone sayısıyla çıkmayı hedefliyor.
Haber: HALE TÜZÜN / Arşivi

İSTANBUL - Yönetimi Tasarruf Mevduatı Sigorta Fonu'nun (TMSF) elinde olan GSM operatörü Telsim, satışa 10 milyonluk abone sayısıyla çıkmayı hedefliyor. Telsim'in şu ana kadar 8.5 milyon aboneyi aştığını söyleyen Telsim Genel Müdürü Mehmet Taşaltın, "Yıl sonuna kadar 10 milyon aboneye ulaşacağız. Yani Telsim 10 milyon abone rakamıyla satılacak diyebiliriz" dedi.
Telsim'in 10 yıllık sürede 5 milyon abone, Şubat 2004'te TMSF yönetimine geçtiği kısa sürede ise 4 milyona yakın yeni abone edindiğine dikkat çeken Taşaltın, "Telsim, aslında olması gereken noktada değildi. Biz sadece bugüne kadar gelmesi gereken rakamlara ulaştırdık" diye konuştu.
TMSF yönetiminde olmasına rağmen Telsim'in diğer özel sektör rakipleriyle rahatlıkla yarışabildiğini vurgulayan Taşaltın şunları söyledi, "Biz belli kurallar çerçevesinde rakiplerimize göre karar alırken birkaç basamak fazla geçmek zorunda kalıyoruz. Dört dörtlük bir yolumuz olsaydı kimbilir Telsim pazarda nerelere gelirdi" açıklamasını yaptı. Telsim'de konuşma sürelerinin arttığını, kârlılıklarının yükseldiğini de hatırlatan Taşaltın, geçmiş 10 yıla göre konuşma sürelerinin 3 kat arttığını ifade etti.
Aboneleri gençler
Telsim'e şu ana kadar büyük çaplı yatırımlar yerine iyileştirme çalışmaları yaparak satışa hazırlandıklarını anlatan Taşaltın, "Büyük çaplı yatırımları yeni sahibine bırakacağız. Zaten az bir yatırımla bile çok başarılı sonuçlar alıyoruz" ifadesini kullandı. Telsim'in tüketici kitlesi hakkında da bilgi veren Mehmet Taşaltın, şöyle devam etti: "Abonelerimiz arasında gençler ağırlıkta. Bu Telsim'in geleceği açısından ciddi bir avantaj. Çünkü bugünün gençleri ve öğrencileri geleceğin çalışanları, işadamları olacak."