Tofaş, Bursa'daki yeni yatırımla dereceye girdi

Tofaş, İtalyan ortağı Fiat ile Bursa'daki fabrikasında yeni bir model üretimi için düğmeye bastı. D200 kodlu C segmentindeki sedan otomobilin üretimi için yaklaşık 170 milyon avroluk yatırım yapılacak.

İSTANBUL - Tofaş, İtalyan ortağı Fiat ile Bursa'daki fabrikasında yeni bir model üretimi için düğmeye bastı. D200 kodlu C segmentindeki sedan otomobilin üretimi için yaklaşık 170 milyon avroluk yatırım yapılacak. Araçtan yılda 60 bin adet üretilecek ve üretimin yüzde 30'u ihraç edilecek. Fiat'ın Türkiye, Brezilya ve Çin'de üreteceği D200 kod isimli araç iç piyasada 2007 yılında tüketicilerle buluşacak. D200 Marea'nın yerini alacak.
Yeni hafif ticari araç modeli 350 milyon avroluk MiniCargo yatırımını 31 Mart 2005'te açıklayan Tofaş böylece yeni projelere toplam 520 milyon avro harcayacak. Hem MiniCargo'nun hem de D200 kodlu sedan otomobilin 2007 yılının ikinci yarısında üretime geçmesiyle birlikte Tofaş'ın üretim kapasitesi 250 binden 300 bin adede çıkacak ve böylece fabrika yüzde 100 kapasiteyle çalışacak. Yeni yatırımla ana fabrika ve yan sanayi şirketlerinde istihdam artışı olacak.
Marea'nın yerini alacak
Tofaş'ın yeni üst düzey yöneticisi (CEO) Altavilla, "Bu yatırımla Türkiye Fiat'ın üç önemli üretim üssünden biri haline geldi. Yeni otomobille üretim kapasitemizi bu alandaki liderliğimize paralel kullanabileceğiz. Burada risk yok. Ayrıca D-200 projesiyle Fiat Avrupa piyasasında yer almadığı C segmentinde de yer edinecek. Bu segment yüzde 48 pazar payıyla Türkiye'de de en fazla talebi alıyor. Yeni araç Marea'nın yerini alacak. Marea kullanıcılarıyla bağlantıya geçeceğiz" dedi.
Fiat'ın İtalya'daki dört fabrikasında 1 milyon adeti geçen, Brezilya'da 500 bin adet, Türkiye'de ise yeni yatırımla 300 bin adeti bulacak yıllık üretim kapasitesi var. Çin, markanın dördüncü büyük pazarı. D-200 tamamen yeni bir platform üzerinde, tamamen sedan olarak üretilecek, HB versiyonu bulunmayacak 'saf' bir model olduğunu söyleyen Tofaş CEO'su Altavilla, şöyle konuştu: "Tasarımı, bagaj hacmi, arka koltukta oturanlar için diz mesafesi tamamen sedan olarak düşünüldü. Yeni model ilk aşamada İtalya'da geliştirildi. Ardından Türkiye, Brezilya ve Çin'den mühendisler katıldı. Belli bir aşamadan sonra tamamen Türk mühendisleri devreye girecek. Bursa'da yeni üretim hattı için çalışmalar yapıyoruz. İtalya'ya giden Türk mühendisler geliştirme çalışmalarına katılıyor. Dünyanın motor alanında en fazla çalışma yapan şirketlerinden Fiat'ın ürettiği yeni benzinli ve dizel motorlar kullanılacak. Hatta bu motorlardan bazıları D200'den önce de bazı modellerimizde yer alabilir. Ürün özellikleri müşteri isteklerine göre belirlendi. 'Dünya otomobili' diye bir kavram yok. Otomobilin özelliklerini her ülkeye göre farklı ayarlayacağız."
Çin'den önce Türkiye'de
C segmentinin Avrupa'da da yoğun ilgi gördüğünü, üretimin Brezilya ve Çin'den önce Türkiye'de yapılacağını ve ihracat üssü olarak da Türkiye'nin konumlandırılacağını belirten Altavilla, 60 bin adetlik üretimin muhafazakâr rakam olduğunu ve her zaman değişebileceğini söyledi. Altavilla, yeni modelle A segmentindeki Panda'dan Alfa Romeo'nun spor modellerine kadar ürün yalpazemizde eksik kalmayacak. Yenileme sırasında Tofaş'a da fırsatlar verilecek" diye konuştu. Ticari Grup Direktörü Müfit Ataseven ise şunları söyledi: "Yeni model, Fiat ürün gamında Avrupa'da C segmentindeki boşluğu doldurmak üzere geliştiriliyor. Türkiye gibi sedan modelin tercih edildiği ülkede C segmentindeki konumumuzu güçlendireceğiz."
'Payımızı geri alacağız'
Tofaş'ın yeni CEO'su Alfredo Altavilla, Türkiye'deki kariyerine böyle bir projeyle başladığı için memnuniyet duyduğunu belirterek, hedeflerine ilişkin şunları söyledi: "Çalıştığım yerlerde her zaman şirketin bana verdiği hedefleri geçmeyi başardım. Burada da aynısı olacak. Türkiye heyecan verici bir piyasa. Ben kaybetmeyi sevmem ve burada da kaybetmeyeceğim."
Göreve yeni geldiği için satış geliri hedeflerine ilişkin en erken iki ay sonra bir açıklama yapabileceğini, ancak satışta iddialı olduklarını belirten Alfredo Altavilla, "Ancak şunu söyleyebilirim ki piyasa payımızı geri almak istiyoruz" dedi.