Topkapı, turistlere rakı turları düzenleyecek

Topkapı, turistlere rakı turları düzenleyecek
Topkapı, turistlere rakı turları düzenleyecek

Toplantıya, Topkapı İçecek Dağıtım şirketinden Ahmet Acar, Mahmut Veziroğlu, Nihan Gümüşlüoğlu ve SelçukPekmez (soldan sağa) katıldı.

Antalyalı 32 işadamının bir araya gelerek kurduğu Topkapı İçecek, birinci yılında turizm hamlesine başlıyor. Şirket, tıpkı şarap turları gibi rakı üretimi eşliğinde turist ağırlayacak

İSTANBUL - Antalya Güç Birliği Holding öncülüğünde, 32 işadamının bir araya gelerek kurduğu ve geçen yıl sonunda alkollü içecekler sektöründeki yerini alan Topkapı İçecek Dağıtım ve Pazarlama A.Ş, aradan geçen bir yılda rakı ve votka segmentlerinde beş marka yarattı.
Topkapı İçecek Dağıtım ve Pazarlama A.Ş. Yönetim Kurulu Başkanı Ahmet Acar, “Büyük bir yatırımla, Türkiye’nin kendi alanında örnek bir entegre alkollü içecekler tesisini kurarak uzun vadeli hedeflerle sektöre adım attık. Bir yıllık pazar deneyimimiz, alkollü içecekler sektörünün krize duyarlı olmakla birlikte, her zaman potansiyeli yüksek bir işkolu olduğunu ortaya koydu. Sektörde iddialı bir oyuncu olmak için yola çıktık, bu iddiamız büyüyen hedeflerimizle devam ediyor” dedi. 

Rakıda Topkapı ve Abbas
Antalya’ya gelen yabancı turistleri önümüzdeki dönemde Antalya’daki üretim tesislerinde ağırlamaya başlayacaklarını belirten Acar, “Fabrikanın içinde çok özel bir bölüm yaptık, bir meyhane ortamı yarattık. Tur operatörleri ile temaslarımız devam ediyor. 2010 yılından itibaren özellikle yabancı ziyaretçilere rakı kültürünü tanıtmak için fabrika içinde tadım aktiviteleri gerçekleştireceğiz” bilgisini verdi. Topkapı İçecek’in Antalya Organize Sanayi Bölgesi’nde yer alan tesisleri, buğdaydan elde edilen gıda alkolü üreten, 7 aşamalı distilasyon imkanı veren içki üretim tesisi olma özelliği taşıyor. 17 bin 200 metrekaresi kapalı, toplam 62 bin 229 metrekare alan üzerine kurulu fabrika; yılda 5 milyon litre rakı, 3 milyon litre votka ve 3 milyon litre gıda alkolü üretim kapasitesine sahip.
Acar, “Türkiye’de rakı içenlerin ertesi gün yaşadığı bir sendrom var. Hissedilir bir baş ağrısı gibi... Biz, hem üretim sürecimiz hem de üretimde kullandığımız hammadde itibarıyla ‘ertesi gün sendromu’ yaratmayan rakı üretmeyi hedefledik” dedi. Topkapı İçecek rakıda Topkapı markasıyla Topkapı Klasik ve Topkapı Yaş Üzüm; Abbas’ta ise Abbas Klasik ve Abbas Yaş Üzüm çeşitlerini piyasaya sundu. Topkapı İçecek, votkada Nash’ı ve son olarak da premium votka segmentinde Gorzalka’yı lanse etti.

Rakı pazarı yüzde 5 küçüldü
Ahmet Acar, rakı pazarının son bir yılda yüzde 5 oranında küçüldüğünü, buna karşılık Topkapı İçecek olarak yeni girdikleri rakı segmentinde yüzde 5 pazar payına ulaşmayı başardıklarını belirtti. Acar, şöyle dedi: “Bir yılda krize rağmen hızlı koştuk. Bugün geldiğimiz noktada distribütörlük sistemini kurarak, 43 ilde toplam 60 distribütörümüz ile çalışmaya başladık. Hedefimiz 15 bin satış noktasına ulaşmak iken, bir yılın sonunda toplamda 20 bin noktada ürünlerimiz satmaya başladık” dedi. Acar, 2008 yılı sonundan 2009 yılı sonuna kadar elde ettikleri cironun 50 milyon TL’yi aştığını söyledi. Acar, 2010 yılı ilgili ciro hedefini 110 milyon TL olarak açıkladı. (Radikal)