'Trendi biz yaratalım'

Doğan Yayın Holding Buluşma Toplantıları'nda 'trendler' konuşuldu. Yönetim Kurulu Başkanı Aydın Doğan, "Trend yakalamak bize az gelir. Hepinizi trendleri yaratmaya davet ediyorum" dedi.
Haberin devamı için...
Haber: HALE TÜZÜN / Arşivi

İSTANBUL - Doğan Yayın Holding (DYH) 'Buluşma Toplantıları'nda bu yıl 'trendler' konuşuldu. Bu yıl dördüncüsü düzenlenen 'DYH Buluşma 2006'da iki günlük süre boyunca DYH yöneticileri, çalışanları ile grubun yabancı ortakları medya sektörünün 'geleceğini' mercek altına aldı. Yabancı konukların kendi deneyimlerini de paylaştıkları toplantılarda teknolojideki hızlı değişim karşısında yazılı ve görsel basının alması gereken tavır tartışıldı. 'Trendleri konuşmak' temasıyla düzenlenen etkinliğin ilk gününde DYH'nın 2005 yılı değerlendirmesi yapılırken ikinci gün ise medya alanında öncü isimler deneyimlerini ve trendleri anlattı.
Bugün gelinen noktada, artık bir işin neden yapılamayacağını anlatan kişilerle değil, imkânsızı mümkün kılan kişilerle çalışmak istediğini söyleyen Doğan Holding Yönetim Kurulu Başkanı Aydın Doğan, "Bu nedenle trendleri yakalamak bize az gelir. Hepinizi trendleri yaratmaya davet ediyorum" çağrısı yaptı.
Doğan TV Center'da düzenlenen DYH Buluşmaları 2006'nın açılışı töreninde konuşan Aydın Doğan, Türkiye'nin ve insanlarının, ülkenin bulunduğu bölgeye önderlik edecek, yol gösterecek birikime sahip olduğunu söyledi.
Doğan, "Grubumuz, iş ahlakı, yolsuzlukların karanlıkta kalmaması için verdiği mücadele, çözüm üretme arayışı, taşıdığı sorumluluk duygusu, üstlendiği koruyucu rol ve adalet duygusu ile bu ülkenin içinden çıkardığı önder kurumlardan biridir" dedi. Doğan, bu yılki DYH Buluşmaları'nın temasının 'Trendleri Yakalamak' olduğunu hatırlatarak, şöyle devam etti: "Bu yıl da 'trendleri yakalamak' diyoruz. Grup olarak her zaman önde olduk, bu uyumu yakalayabildiğimiz için. Ama artık sadece yakalamak yetmez. Değişimin önüne geçmeyi ve trendleri yaratmayı yakıştırıyorum kendimize. Bugün geldiğimiz noktada, artık bir işin neden yapılamayacağını anlatan kişilerle değil, imkânsızı mümkün kılan kişilerle çalışmak istiyorum. Hepinizi trendleri yaratmaya davet ediyorum."



Yalçındağ: DHY çalışanları ısrarla ve inatla yeniyi kovalamalı
'Hiç hata yapmayanlar, yeni hiçbirşey yapmıyor demektir. Sadece yeni şeyler denemeyenler hata yapmaz' diyen Yalçındağ, DYH'nın geleceği görebilme yeteneği sayesinde yeni trendleri çalışanlarıyla yaratacağını söyledi

Geleceğini yönetmenin onu öngörmekle mümkün olduğunu söyleyen Doğan Yayın Holding Başkanı Mehmet Ali Yalçındağ, "Geçen yıl DYH Buluşmaları'nda maddi ve maddi olmayan varlıkların yönetiminde eğilimin maddi olmayan varlıkları daha önemli görmek yönünde değiştiğini söylemiştim. Defter değeri 8 milyar dolar olan Coca-Cola'nın pazar değeri 160 milyar dolar olarak hesaplanıyor. Maddi varlık değeri 26 milyon dolar olan Star TV'yi ise biz 306.5 milyon dolar ödeyerek satın aldık. Bu da bizim trendleri doğru algıladığımızın bir göstergesi" dedi.
DYH Buluşmaları 2006'nın açılışında konuşan Mehmet Ali Yalçındağ, dördüncüsü düzenlenen etkinliğin 'medyanın Davos'u haline geldiğini belirterek, bu yıl belirlenen trendler temasını seçerken ekonomik, politik, sosyal ve kültürel eğilimleri doğru değerlendirerek gelecek şekillendirmeyi planladıklarını açıkladı. Yalçındağ, geleceği yakalamanın en garanti yolunun onu yaratmaktan geçtiğine dikkat çekti.
'Yeniyi ısrarla kovalayın'
1830'larda telgraf, 1880'lerde kâğıt fayalarındaki düşme ve göçmen dalgasıyla gazetecilik, 1920'lerde radyo, 1950'lerde televizyon toplumu nasıl şekillendirdiyse kablolu yayın, ardından internet ve mobil telefonun günümüz haberciliğini etkilediğini vurgulayan Yalçındağ, şöyle devam etti:
"200 yıldır bağımsız basın demokratik aydınlama çağında toplumun avukatı rolünü oynadı. Ama bu tek taraflı iletişimdi. İnsanlar bizim yazdıklarımızı okur, dinler ya da seyrederlerdi. Artık karşımızda bilgilenmiş ve birbiriyle bağlantılı bir izleyici kitlesi var. Artık toplum basının ve medyanın şekillenmesinde rol almak istiyor. Sayısal teknolojilerle donanmış sıradan yurttaşlar kendi haberlerini başkalarıyla paylaşmak ya da en azından aldıkları habere katkıda bulunmak istiyor. 'Etkileşimli gazetecilik' adı verilen bu trend gazeteciliğin doğasını değiştiriyor. Okuyucu ve izleyici sadece bir tüketici değl. Onları artık üretici-tüketici karışımı bir 'türetici' olarak görmeliyiz. Bu yapı bizde de uygulanmaya başladı bile. CNN Türk, haberlerinde hangisinin detaylandırılmasını istediklerini izleyicilerine soruyor. Gazete ve dergilerde okur köşeleri, radyolarda telefonlarda katılım bunlara örnekler."
"Teknolojideki son gelişmelerden ilham alarak, günümüz bilgi medyası için trendleri belirleyen iki ana temel soruyu saptayabiliriz. Bunlardan birincisi, yaşam tarzı eğilimleri. Nasıl daha iyi yaşam oluştururuz? İkincisi de yeni teknolojik değişikliklerden nasıl faydalanırız? Bu iki soru yarının trendlerini yaratırken en önemli rehberimiz olacaktır" açıklamasını yapan Yalçındağ, "Hiç hata yapmayanlar, yeni hiçbir şey yapmıyor demektir. Çünkü sadece yenişeyler denemeyenler hata yapmaz" diye konuştu.
DYH çalışanlarından "Bizim sizlerden beklentimiz yeni şeyleri denemeye cesaret etmenizdir. Kendi işinizi yaparken görev ve sorumluluklarınızı unutmadan bugüne kadar olduğu gibi sürekli katma değer yaratarak yılmadan inatla ve ısrarla yeniyi kovalayın" isteğinde bulunan Yalçındağ, "DYH yeniliklere ve yenilikçilere açık kurumsal yapısıyla arkanızda olacaktır. Dünü doğru analiz edip, bugünü doğru anlayarak geleceği öngörebilme yeteneğimizle yeni trendleri de birlikte yaratacağız" dedi.
Mehmet Ali Yalçındağ, 'trendleri yakalamak' deyimini de Henry Ford'un 'eğer insanlara ne istediklerini sorsaydım muhtelemen daha hızlı bir at üretirdim' sözüyle açıkladı.
Yurtdışında da büyüyecek
Grubun öncelikleri hakkında da bilgi veren Yalçındağ şöyle konuştu:
"İnsan kaynakları yönetim olarak en değer verdiğimiz kaynak. Üç yılda her yıl 450 yeni arkadaşımız aramıza katıldı. 7 bin 500 çalışanımız, bir önceki yıla göre yüzde 20 büyüyerek 1.2 milyar dolara ulaşan toplam gelirimizle sektörde liderlik misyonumuzu sürdürüyoruz. Yurtdışına açılımı için faaliyetlerimizi yoğunlaştırdık. Bu çabaların sonucu olarak önümüzdeki yıldan itibaren DYH'nın uluslararası arenada da önemli bir medya oyuncusu olduğunu göreceğiz."
'Reklamdaki payımızı artıracağız'
Grubun yıllık sonuçlarının da değerlendirildiği toplantıda Yalçındağ, DYH'nın geçen yıl dünyanın önde gelen derecelendirme kuruluşu S&P tarafından İMKB'nin en şeffaf beş şirketi arasında gösterildiğini de aktardı. "Kurumlarımıza duyduğumuz güveni daha önce kârımızın yüzde 10'uyla hisselerimizi geri alacağız beyanatımızla vurgulamıştık" diyen Yalçındağ şunları söyledi:
"Bu uygulamamız Türkiye'de gerçekleştirdiğimiz ilklerin arasında önemli bir yer almakla kalmadı, şeffaf yönetimimiz de uluslararası alanda onaylanmış oldu. Doğan Yayın Holding ve Hürriyet'in IMKB'de işlem gören hisselerinin yüzde 90'a yaklaşan oranı Doğan Gazetecilik ve Doğan Burda'nın yüzde 60'ın üzerindeki hisseleri, kârlılık, verimlilik ve kurumsal yönetime önem veren yabancı yatırımcıların elinde ve uzun vadeli olarak tercih ediliyor. Ayrıca iç denetim birimimiz kurumsallaşma sürecini geliştirmeye yönelik olarak operasyonel ve risk bazlı denetim el kitabı ve defterini hazırladı."
Yoğun rekabet
2004'te yedi ilde başlatılan 'Anadolu'daki Avrupa' toplantılarının da başarısına değinen Yalçındağ, "2005'te de bu toplantılara yedi yeni ili daha ekledik. Toplantılarımızı 2006'da da sürdüreceğiz" diye konuştu.
En önemli gelir kalemi olan reklamda yüzde 38 pazar payını koruduklarını hatırlatan Yalçındağ, bu alanda pazar payının aynı kalmasını sektörde yaşanan yoğun rekabete bağladı.
Yalçındağ, 2006'da rekabet ne kadar yoğun olursa olsun pazar payında aranın açılmasını istediğini aktardı. Yalçındağ, "Türkiye büyürken reklam harcamaları Türkiye'den de hızlı büyüyor. Fert başına reklam harcamalarının GSMH'nın binde 4.7'sinden binde 5.5'e çıkacağını öngörmüştük. Bu öngörümüz bile artık tutucu kalıyor. Türkiye, hiç olmadığı kadar süratli gelişiyor" dedi.


En yaratıcılar ödüllendirildi
DYH Yaratıcılık Ödülleri'nde bu yıl 11 ödül sahiplerini bulurken, Radikal Tasarım Eki ve kampanyası 'en yaratıcı gazete projesi' seçildi

"Doğan Yayın Holding (DYH) Buluşma Toplantısı-2006" kapsamında düzenlenen ve DYH bünyesindeki kurumların yaratıcı çalışmalarının değerlendirildiği 'Yaratıcılık Ödülleri' de törenle sahiplerine verildi. İkisi jüri özel ödülü olmak üzere toplam 11 'DYH Yaratıcılık Ödülü" sahiplerini buldu. Radikal Tasarım Eki ve kampanyası 'En yaratıcı gazete projesi' seçilirken, CNN Türk çok yönlü TV stüdyosu projesi 'En yaratıcı TV-Radyo', Ermeni Meselesi Yazı Dizisi ve kitabı ile Hürriyet gazetesi 'En yaratıcı dergi-kitap', Alo D projesi ile Kanal D 'En yaratıcı PR-iletişim' ödülüne değer görüldü. 'En yaratıcı sosyal sorumluluk projesi' ödülü ise 'Baba beni okula gönder kampanyası' ile Milliyet gazetesi ve 'Hasankeyf'e Sadakat Treni' projesi ile Atlas Dergisi arasında paylaşıldı.
İki jüri özel ödülü
'En yaratıcı ürün-marka geliştirme projesi' ödülünü İstanbul Design Week alırken, 'En yaratıcı satış projesi' ise Hürriyet gazetesi ve CNN Türk ortak çalışması olarak hazırlanan 'Emlak Yaşam' oldu. 'En yaratıcı çalışan', Kanal D'den, 'Ekran Ajans' web çalışması ile Fatih Cesur oldu.
Bu yıl ilk kez verilen Jüri özel ödüllerini ise 'Kameramla kampüste' programı ile CNN Türk ve Kanal D Çocuk Kulübü aldı. Ödüle değer görülen çalışmaları hayata geçiren DYH çalışanlarına birer dizüstü bilgisayar hediye edildi.
Yeni yüzler bulan site
Bu yıl en yaratıcı çalışan ödülünü kazanan Fatih Cesur, 'ekran ajans' projesini ekranda aynı yüzleri görmekten bıkanlar için tasarladığını söyledi. İnsansız olarak tamamen elektronik ortamda çalışan sistem sayesinde medyaya yeni yüzler kazandırılabildiğini belirten Cesur, "Şu anda 5 bine yakın üyemiz var. Herhangi bir program için seyirci seçimi ya da yeni bir reklam, dizi, yarışma çekiminde istenen özelliklere uygun farklı yüzler sistemden bulunabiliyor" dedi.
Gelecekte neler olacak?
  • Ekonomi ve iş dünyasında önümüzdeki 20 yılda insanlar evlerinde çalışacaklar.
  • Kadınların iş dünyasındaki ağırlığı giderek artacak.
  • Tüketimde geniş kitlelere pazarlamadan ürünün kulaktan kulağa methedilmesine geçilecek.
  • Nüfus artışı azalacak, aileler küçülecek.
  • Yükseköğrenim, master, doktora yapanlar artacak.
  • İleri teknoloji kullanımı artacak.
  • Çevreciliğin önemi hızla artacak.
  • Sağlıkta teknoloji kullanımı giderek yoğunlaşacak
  • Küreselleşme ve turizm ulaştırma taleplerini de tetikleyecek.
    'Fikri kaptırdık'
    Fikri bulmak kadar fikrin takibi ve geliştirilmesinin önemine dikkat çeken Mehmet Ali Yalçındağ, buna en iyi örneklerin ise 11 yıl önce Milliyet ile başlattıkları Milcard ve 15-20 yıldır orta vadeli borçlanma sistemini uygulayan Milpa olduğunu ifade etti. Yalçındağ, "Milcard fikrini kaptırmasaydık bugün Advantage Card bu kadar kolay marka olur muydu bilmiyorum. Milpa'da uyguladığımız uzun vadeli borçlanma sistemi de bugün karşımıza uzun vadeli ipoteğe dayalı konut finansman sistemi denen mortgage olarak çıkıyor" diye konuştu.