'Tüketici hakları önemli'

Aksigorta Genel Müdürü Ragıp Yergin, Aksigorta'nın sigortalıların birer tüketici olarak haklarının korunmasına büyük önem verdiğini ve çalışmalarını bu konuda yoğunlaştırdığını söyledi.

Aksigorta Genel Müdürü Ragıp Yergin, Aksigorta'nın sigortalıların birer tüketici olarak haklarının korunmasına büyük önem verdiğini ve çalışmalarını bu konuda yoğunlaştırdığını söyledi. Yergin, "Sigortacılık kanun taslağının amaç ve kapsamını açıklayan birinci maddesinde 'sigorta sözleşmesinde yer alan kişilerin hak ve menfaatlerini korumak" ifadesi ile tüketici haklarına verdiği büyük önem belirtilmiştir" şeklinde konuştu.
Yeni tüketici yasası sonrasında sigorta sektöründe, 'Sigortalılar, sigortacılık kanunu çerçevesinde özel olarak korunduklarına göre, sigortacılığın tüketicinin korunmasına ilişkin mevzuatın uygulama alanı dışında bırakılması gerektiği' gibi tartışmaların başladığını vurgulayan Ragıp Yergin, bütün bu tartışmaların amacının tüketici haklarını güvenceye sektörde almak olduğunu ve Aksigorta'nın da tam olarak buna odaklandığını vurguladı.
Hasar süreci basitleşti
Ragıp Yergin, yasalar her şeyi mükemmel organize etseler bile uygulamada bazı aksaklıkların yaşanmasının kaçınılmaz olabileceğini, ancak çağdaş işletmelerin yasaların ardına sığınmaması gerektiğini vurgulayarak, sigorta şirketlerinin konumları gereği tüketicilerle arasında hiçbir güven sorununun yaşanmaması gerektiğinin altını çizdi.
Yergin, göreve geldiği ilk günden beri müşteri memnuniyetini şirket hedeflerinin ilk sırasına aldığını ve dolayısıyla şirket olarak sigortalıların haklarına çok büyük önem verdiklerini belirtti.
Sigortacılığın doğası gereği, sigortacılık hizmetleri içerisinde en çok sorgulanan ve müşteri memnuniyetinin en kırılgan olduğu alanların başında hasar hizmetlerinin geldiğini vurgulayan Ragıp Yergin, müşteri memnuniyeti ve tüketici haklarına verdikleri önem doğrultusunda, hasar süreçlerini yeniden gözden geçirdiklerini ve bu doğrultuda, hasar inceleme süreçlerini basitleştirip kısaltarak hasar ödeme sürelerini hızlandırdıklarını ifade etti.
Hizmet merkezi kuruldu
Ragıp Yergin, Aksigorta'nın tüketici haklarına verdiği önemin en güzel örneğinin, Aksigortalıların 7 gün 24 saat kesintisiz olarak her konuda hizmet alabilecekleri 'Aksigorta Hizmet Merkezi'nin müşterilerin hizmetine sunulması olduğunu söyledi.
Yergin şöyle devam etti: "Aksigortalılar bir telefon ile ulaştıkları bu merkezde, hasar ihbarından hasar takibine, anlaşmalı servis hizmetlerinden yardım hizmetlerine ve poliçe bilgilerini sürekli takibe kadar birçok konuda kesintisiz hizmet almaktadırlar. Ayrıca bu merkezde oluşturulan 'Şikayet Yönetimi' ile müşterilerin en küçük şikâyeti bile kayıt altına alınıp, titizlikle en kısa sürede çözüme kavuşturulmaktadır. Yine bu merkezde şirketimizden hizmet alan müşterilerimize yönelik dış aramalar yapılarak hizmetlerimiz sorgulanmaktadır."



Güneş Sigorta: Acente evlilikleri kaçınılmaz
Sigorta sektöründe prim üretiminin önemli ölçüde özel acenteler tarafından gerçekleştirildiğini belirten Güneş Sigorta Genel Müdürü Mehmet Aydoğdu, bir sigorta acentesinin sektörde kalıcı olabilmesi için mutlaka belli üretim rakamlarına ulaşması gerektiğini söyledi. Güçlü oluşumlar için acente birleşmelerinin gündeme gelebileceğini belirten Aydoğdu, şu değerlendirmelerde bulundu:
"Sektörde belli bir ölçek ve prim üretiminin altında faaliyet gösteren acentelerin piyasadan silinmeleri kaçınılmazdır. Bu üretim rakamları altında çalışan sigorta acenteleri profesyonel çalışmadan uzak, yarı uzmanlaşmış olarak faaliyet gösteriyorlar ve doğal olarak kârlı olamıyorlar. Yapılması gereken en akıllıca yol acente evlilikleridir. Sonuç olarak hem maliyetleri minimize etmiş olurlar hem de yaratılan sinerji ile pazarlama tekniklerini kolay uygulama fırsatı bulabilirler. Ayrıca, direkt satış ekiplerinin sayısının artacağını, birçok şirketin bu anlamda altyapı yatırımlarına ağırlık verdiğini de söyleyebiliriz."


Çalışan memnuniyeti için kurumsal katılım
Aviva Hayat ve Emeklilik Genel Müdürü Keti Bonofiyel, Bireysel Emeklilik Sistemi'nin (BES) gelişimi için kurumsal katılımların kilit rol oynadığını söyledi. Çalışma hayatında insan kaynağının işletmelerin en önemli yatırımı olduğunu belirten Bonofiyel, işverenlerin insana yatırım konusunda uzun vadeli düşünmek zorunda olduklarını açıkladı. "İşverenler şunu çok iyi biliyorlar ki, işletmelerinin istedikleri gelişimi gösterebilmesi için insan kaynağının çok iyi yönetilmesi gerekiyor" diyen Keti Bonofiyel, "Grup emeklilik planları işverenin kaybetmeyi göze alamayacağı işgücü için uzun vadeli motivasyon ve bağlılık aracı olarak ön plana çıkıyor" şeklinde konuştu.
Maliyette düşüş
İşletmelerdeki çalışan bağlılığının, tecrübeli eleman yetiştirme konusundaki eğitim ve işe alım maliyetlerini düşürdüğünü söyleyen Bonofiyel, "Bunun yanı sıra gerek yurtiçinde, gerekse yurtdışındaki uygulamalarda çalışanların grup emeklilik planlarını bir motivasyon unsuru olarak değerlendirdiği gözlemleniyor. Çalışanlar da artık şirketlerinin kendileriyle ilgili uzun vadeli düşünerek planlama yapmalarını talep ediyor. İyi bir grup emeklilik planı şirketlere artan verimlilik, yüksek motivasyon ve çalışan sadakati olarak geri dönüyor. Kurumsal katılım söz konusu olduğunda katılımcıya yansıyan maliyetlerde de önemli düşüşler oluyor" açıklamasını yaptı.


Ray Sigorta'dan acil sağlık hizmeti
Ray Sigorta, Medline ile işbirliğine girerek konut paket poliçelerine 365 gün 24 saat Acil Sağlık Hizmeti'ni (Tıbbi Danışmanlık, Acil Doktor ve Kara Ambulansı, Acil İlaç ve Sarf Malzeme, Medikal Bilgi Köprüsü) dahil etti. Poliçeyle, konutta bulunanların tamamı, acil durumun konut dışında gerçekleşmesi halinde ise poliçedeki adreste yaşayan kişiler hizmetten ücretsiz yararlanabilecekler.


EKOP, Oyak Emeklilik'i seçti
Türkiye çapında 14 bin ortağı bulunan SS. Elektrik Çalışanları Biriktirme ve Yardımlaşma Kooperatifi (EKOP) Oyak Emeklilik çatısı altında Bireysel Emeklilik Sistemi'ne (BES) geçtiğini açıkladı.
EKOP Yönetim Kurulu Başkanı Murat Aytemiz BES'e katılırken, emeklilik sistemini kendi üyelerine 44 yıldır başarı ile uygulayan Oyak'ın bir şirketi olan Oyak Emeklilik'i tercih ettiklerini söyledi.Oyak Emeklilik'ten yapılan açıklamada da, kooperatifte birikmesi beklenenden çok daha fazla paranın emeklilik süreleri sonunda EKOP'lulara aylık maaş veya toplu olarak ödeneceği söylendi.


AVIVA Sigorta'nın Trakya buluşması
AVIVA Sigorta ekibi Çorlu'da düzenlediği eğitim toplantısında Trakya acenteleriyle buluştu. AVIVA Sigorta'nın 2005 yılı hedefleri konusunda da acentelere hatırlatmalarda bulunan Fırat, yılın ikinci yarısında, acenteleriyle beraber bu hedeflerini en iyi şekilde gerçekleştireceklerine inandığını belirtti. Konuşmasından sonra kendisine yöneltilen soruları yanıtlayan Ertan Fırat'ın ardından İstanbul Bölge Müdürü Didem Çeler, şirket tanıtımını yaparak, sektöre ilişkin ayrıntılı bilgiler verdi.


Hür Sigorta'dan 'Altın Trafik'
Hür Sigorta'nın yeni ürünü 'Altın Trafik' adıyla piyasaya sunuldu. Trafik sigortası ile 'Küçük Onarım Hizmeti' ilk defa Altın Trafik'te bir araya geldi. Trafik Sigortası ile araç için küçük onarım hizmetini beraber sunan bu paket isteğe bağlı olarak sigortalı araçta seyahat eden sürücü ve yolcular için Ferdi Kaza, İhtiyari Mali Mesuliyet, sigortalı araç için Hür Yardım teminatlarını da verebiliyor.
Fiyatı oldukça cazip olan ürün şimdilik sadece hususi kullanılan ve 1990-2005 model arası araçlar için sunuluyor. Arabalarla ilgili küçük onarımlar Türkiye'deki tüm Maks Servislerinde yapılıyor.