Tüketiciye müjdeli haber

Tüketiciye müjdeli haber
Tüketiciye müjdeli haber
Bankaların aldığı masraf ve ücretlere sınır geliyor.


Tüketicilerin korunması kapsamında, banka müşterilerinden alınacak masraf ve ücretlerin belirlenmesi çalışmalarında sona yaklaşılırken, yetkililer aralık ayında Başbakanlık’a gönderilecek kanun taslağında ücretler için farklılaşma yoluna gidilebileceğini söyledi. Gümrük ve Ticaret Bakanlığı tarafından yürütülen ve finansal tüketicileri ilgilendiren bankacılık ücretlerini de düzenleyecek Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun Tasarısı Taslağı’nın görüşe açılan ilk halinde; ‘bankacılık sözleşmelerinde hiçbir suretle tüketicilerden kredi kartı üyelik ücreti, hesap işletim ücreti, dosya ücreti, ipotek fek ücreti gibi isimler altında herhangi bir bedel alınamaz’ hükmü yer alıyor. Reuters’a bilgi veren bir yetkili, “Bakanlık’ın yayımladığı ilk taslak üzerinde 100’den fazla kurum görüş bildirdi. Bu görüşler doğrultusunda bir iki hafta içinde yeniden yazılacak olan taslağa son şeklinin verilmesinin ardından taslak, Aralık ayı içinde Başbakanlık’a gönderilecek” dedi.

15 milyarlık kayıp
“Bankacılık ücretlerini toptan yasaklama çok uygulanabilir değil. Bu, bankacılık sektöründe yıllık 15 milyar liranın üzerinde gelir kaybı demek. Özellikle 30 farklı kalemin üzerindeki banka ücretleri konusunda mutlaka bir orta yol bulunacak. Burada belli bazı kalemlerin sınırlanması, bazılarında sözleşmede açık şekilde belirlenme koşulu, bazılarında ücret alınacaksa sözleşmeden ayrı bir belgeyle tüketiciye bildirilmesi veya örneği kredi kartı pazarlanırken bir defaya mahsus ücretlendirme gibi yollara başvurulabilir” diye konuştu.
Bu yılın ilk dokuz ayında Garanti Bankası 1.5 milyar lira, Yapı Kredi Bankası 1.28 milyar lira Akbank 1.26 milyar lira, İş Bankası 1.2 milyar lira, Halkbank 640.6 milyon lira, Ziraat Bankası 557.9 milyon lira, Vakıfbank 279.5 milyon lira ve Bank Asya 210.4 milyon lira net ücret-komisyon geliri elde etti.

bigPara.com