Turizmde yaşanan Arap bereketi alışverişe yansıdı, satışlar katlandı

Turizmde yaşanan Arap bereketi alışverişe yansıdı, satışlar katlandı
Turizmde yaşanan Arap bereketi alışverişe yansıdı, satışlar katlandı

Ali Rıza Tatlısumak, Kadınların özgüveni arttı. 44 beden mini etek yok satıyor dedi.

İstanbul'da artan Arap turist sayısı, perakende sektörüne de yaradı. Türkiye'nin ilk büyük beden giyim markalarından Sumak XL Fashion, kilolu Arap turistlerin ilgisiyle, satışlarını iki kat artırdı

İSTANBUL - Başbakan Tayyip Erdoğan’ın ‘One minute’ çıkışı turizmden sonra perakende sektörüne de yaradı. Türkiye ’ye karşı sempatileri artan Araplar, son dönemde tatillerinden sonra alışverişlerini de Türkiye’den yapmaya başladı. Beden yapısı itibarıyla Türkler gibi ‘son yıllarda’ bel ve basen bölgeleri kalınlaşan ve büyük bedene kayan Arap kadınlarının Türk markalarına ilgisi sayesinde perakendecilerin cirosu ikiye katlandı.
Büyük beden giyim markası Sumak XL Fashion’ın özellikle yabancı turistlerin en gözde alışveriş caddesi ‘Rumeli’deki satışlarında Arap kadınlarının payı ve alışveriş sepeti büyüklükleri bu yıl iki katına çıktı. Sumak XL Fashion Yönetim Kurulu Başkanı Ali Rıza Tatlısumak, Rusların geldiklerinde 16 parçaya kadar ürün aldıklarını ama son dönemde alım gücü yüksek Arap turistlerin de alışverişlerinin ilk sıralara çıktığına dikkat çekerek, “Ruslar, Ukraynalılar ve Araplar sayesinde büyük beden Türk kadınının da özgüveni yerine geldi. Artık kendilerini siyah ve kahve renkle sınırlamıyor. Altta yaz-kış en çok kapri satıyoruz. 44-46 beden deri mini etek yok satıyor. Renkler de ise mercan, kırmızı, mor, gri tercih ediliyor” dedi.

Hedef 15 mağaza
Türk tüketicisinin beslenme düzeninin değişmesiyle nedeniyle büyük beden müşterisinin de arttığını vurgulayan Tatlısumak, bu yüzden mağazalaşma çalışmalarına hız verdiklerini söyledi. İstanbul’da Nişantaşı, Profilo Alışveriş Merkezi ve Suadiye’nin yanı sıra  Balıkesir’de ve Konya’da beş mağazalarının olduğunu bunun yanında ürünlerinin 112 satış noktasında satıldığını belirten Tatlısumak, 15 Eylül’de Adapazarı’nda yeni bir mağaza daha açacaklarını anlattı. Tatlısumak, yılsonuna kadar yedi mağazaya ulaşacaklarını, dört yıl içinde bu rakamın 15’e yükseleceğini ifade etti.
2009’da kriz nedeniyle ertelenen düğün, nişan, sünnet gibi aktivitelerin bu yıl bolca yapıldığını bunun da özellikle ‘abiye’ satışına doping olduğunu da aktaran Tatlısumak, “Bu grupta fiyatlar 180 ile 325 TL arasında değişiyor ama hiç indirime bile girmiyoruz. Buna rağmen çok yoğun satış yapıyoruz. Yeni sezonda fiyatı 500 ile 1000 TL arasında değişen ‘üst’ gruba yönelik abiye koleksiyonu da hazırlayacağız” diye konuştu.

Kabinleri daha büyük
Büyük beden müşterisine yönelik hizmetlerin ve mağazaların da farklı olduğunu söyleyen Tatlısumak, “Büyük beden kadınlarda terleme problemi olduğu için kabinlerimiz 110’a 110 cm olmak zorunda. Mutlaka havalandırma ve oturmaları için puf olur. Aynalar da daha iyi göstersin diye kabin dışına konulur” dedi. Tatlısumak, AVM’ler daha serin olduğu için mağazalarını daha çok buralarda açacaklarını belirtti. (Radikal)

Manken Avustralya’dan
Türkiye’nin yanı sıra ürünlerinin yüzde 50’sini yurtdışına ihraç ettiklerine dikkat çeken Ali Rıza Tatlısumak, “Sumak koleksiyonu yurtdışında Rusya, Ukrayna, Almanya , Avusturya, İspanya, Yunanistan, Malta, Kıbrıs, Suriye, Birleşik Arap Emirlikleri, Lübnan ve İsrail ’de satılıyor” dedi.
Üretim ve satışta bir sorun yaşamadıklarını ancak giysilerin tanıtımı için yerli manken bulmanın çok zor olduğuna da dikkat çeken Tatlısumak, “Türkiye’de kilolu profesyonel manken bulmak çok zor. Bu nedenle altı yıldır yurtdışından model getiriyoruz. Bu konuda da en iyisi Avustralyalı mankenler” diye konuştu.