Türk gelinliği ABD'li kızların gözdesi oldu

İtalyan tasarımına meraklı ama uygun fiyatlı gelinlikle evlenmek isteyen yabancı gelinlerin imdadına iki Türk kadın girişimci yetişti.
Haber: HALE TÜZÜN / Arşivi

İSTANBUL - İtalyan tasarımına meraklı ama uygun fiyatlı gelinlikle evlenmek isteyen yabancı gelinlerin imdadına iki Türk kadın girişimci yetişti. Ünlü İtalyan modacı Roberto Cavalli'nin öğrencisi İtalyan tasarımcı Laura De Riu'yle yaptıkları işbirliği sonucu İtalyan tasarımlı ama Türkiye'de üretilen gelinliklerle koleksiyonlar hazırlayan Mine Ulus Turgutoğlu ve Ece Ermeç'in bu taktiği sayesinde 'Türk malı' gelinlikler başta Dubai olmak üzere Yunanistan, İsrail, Lübnan ve ABD'li genç kızların gözdesi oldu.
Bu ülkelere 'La Sposa del Futuro' yani 'geleceğin gelini' markasıyla ayda ortalama 25 adet gelinlik gönderen Mine Ulus Turguoğlu ve Ece Ermeç'in yeni hedef pazarı ise Japonya. Japonya'nın gelenekçi bir yapıya sahip olduğunu ve evliliği çok kutsal saydıklarını söyleyen Ece Ermeç, "Ancak bu ülkede gelinlik fiyatları o kadar pahalı ki kiralama bedeli bile 1500 dolardan başlıyor. Tasarıma büyük önem veriyorlar ama bu pazarda uygun fiyatlı modeller bulmak zor oluyor. Biz de Japonya'yı kendimize hedef pazar seçtik. ABD'de kazandığımız başarıyı bu pazarda da tekrarlayabiliriz" dedi.
ABD'de de İtalyan tasarımlarına büyük ilgi gösterildiğini ama fiyatlarının çok yüksek olduğunu hatırlatan Ermeç, "Biz bu kısırdöngüyü kırdık. Laura'nın tasarımlarını çok uygun fiyatlara mal edip ABD'ye satıyoruz. Bu pazarda 10 bin dolarlık gelinliklere karşılık bizim modellerimiz 3-4 bin dolar arasında değişiyor" diye konuştu.
Yaptıkları işi 'designed by Italy', 'made in Turkey' (İtalyan dizaynı, Türkiye üretimi) şeklinde tanımlayan Mine Ulus Turgutoğlu, yarattıkları marka sayesinde pazarda önemli bir boşluğu doldurduklarını söyledi. Gelinlik işinin uzun zamandır ya haute coutre(özel dikim) ya da hazır koleksiyonlu ithal gelinliklerle sürdürüldüğünü hatırlatan Turgutoğlu, kendilerinin ise her yıl hazırladıkları koleksiyonlarla hem gelinlere çok sayıda tasarım seçeneği sunduklarını hem de ithal ürünlere göre yüzde 20-25 daha ucuz fiyatlarla model sunabildiklerini anlattı. Turgutoğlu, yakında geleceğin gelini markasını franchise'la da büyüteceklerini ifade etti.
İlk franchise ABD'ye
Şu anda İzmir, Aydın ve Ankara'daki girişimcilerle franchise konusunda görüşmelerinin sürdüğünü belirten Mine Ulus Turgutoğlu, "Bu yıl ABD'de de ilk franchise mağazamız açılacak" açıklamasını yaptı.
'Geleceğin gelini' markasını önce Dubai'deki bir fuarda görücüye çıkaran iki ortak burdan Ortadoğu ülkeleri ve Yunanistan'a açılmış. Türkiye'ye ise bu gelinlikleri yurtdışında gören müşterilerin ısrarlı istekleri üzerine giren iki ortak, şu anda üretimin yüzde 60'ını ihraç ediyor. Mine Turgutoğlu, yılda 500 bin evliliğin gerçekleştiği Türkiye pazarında da büyüyeceklerini vurguluyor.
Türk gelinleri kabarık yabancılar seksi gelinlik istiyor
Yılda 500 bin evliliğin gerçekleştiği Türkiye'de genelde evlilikler haziran ve eylül ayları arasında yoğun olarak gerçekleşirken son yıllarda kış gelinlerinin de sayısı artmaya başlamış. Evlilik sezonları değişirken gelinlikler de farklılaşıyor. Bu yıl modellerde dantel çok öne çıkarken ekru, bej, uçuk pembe, uçuk sarı gibi renkler tercih ediliyor. Hatta Mine Ulus Turgutoğlu'nun verdiği bilgiye göre Sevgililer Günü için tasarladıkları kırmızı gelinlik hâlâ çok satan ürünleri arasında. Türk gelinleri ile yabancı gelinlerin tercihleri de birbirinden farklılık gösteriyor. Türkiye'de saflığı ön plana çıkaracak, kabarık model ve renkler istenirken Ortadoğu'daki gelinler frapan, göğüslerin ön planda olduğu tenin göründüğü modellere rağbet gösteriyor.