Türk halkı bayram tatili için 253 lira bütçe ayırdı

Türk halkı bayram tatili için 253 lira bütçe ayırdı
Türk halkı bayram tatili için 253 lira bütçe ayırdı

Bu yıl Ramazan Bayramı tatili kısa olmasına karşın akraba ziyaretlerinin hız kesmeyeceği belirtiliyor.Özellikle büyükşehirlerde otogar trafiklerinin yoğun olacağı söyleniyor.

MasterIndex araştırmasına göre Türk halkının yüzde 51'i bayramı akraba ziyaretiyle geçirmeyi düşünüyor. Yüzde 45'lik kesim evde oturacak, yüzde 3 tatile çıkacak

İSTANBUL - MasterCard tarafından gerçekleştirilen MasterIndex araştırmasına göre, Türk halkı Ramazan Bayramı için ortalama 253 lira bütçe ayırdı.
MasterCard tarafından Türkiye’nin kentsel nüfusunu temsil eden 11 il merkezinde 1000 kişi üzerinde yapılan MasterIndex araştırmasının verilerine göre, Türk halkının çoğunluğu (yüzde 51) bayram tatilini akraba ziyaretiyle geçirecek. Yüzde 45’lik kesim evde oturacak, yüzde 3 tatile çıkacak, yüzde 1 ise önce akraba ziyareti yapacak sonra tatile çıkacak. 55-64 yaş grubunun  yüzde 56’sı, 65 yaş üstü grubun ise  yüzde 77’si bayramı evde geçireceğini belirtirken, daha genç yaş grupları bayramı ağırlıklı olarak akraba ziyaretleriyle geçirecek.

372 lirayı bulan var
Araştırmaya göre Türk Halkı Ramazan Bayramı için ortalama 253 TL ayırıyor. Bu rakam sosyo ekonomik seviyeye (SES) göre değişiklik gösteriyor. A SES’e mensup kesimin bütçesi 372 TL’yi bulurken, B SES’in bütçesi 251 TL, C1 SES’in bütçesi 268 TL, C2 SES’in bütçesi 242 TL, DE SES’in bütçesi ise 197 TL. Bayram için bütçesi en bol yaş grubu ortalama 325 TL ile 20  24 yaş grubu. Bunu 318 TL ile 35  44 yaş grubu izliyor. Bütçesi en dar kesim ise 15  19 yaş grubu (171 TL). Ramazan Bayramı bütçesine bölgesel bazda bakıldığında ise İç Anadolu Bölgesi halkı 345 TL ile liderliği elinde bulunduruyor. Ortalama 75 TL bütçeye sahip Doğu Anadolu halkı ise son sırada. MasterIndex Araştırması’nda Bayram alışverişini nelerin oluşturduğu sorulan Türk halkının yüzde 67’si giyim, yüzde 65’i çikolata-şeker, yüzde 40’ı yiyecek-içecek yanıtını verdi. Diğer giderler arasında hediyelik (yüzde 11), eğlence (yüzde 7), tatil / seyahat (yüzde 2) ve kırtasiye / kitap (yüzde 2) bulunuyor.
Halkın yüzde 38’i harcamalarını kredi kartı ile ödemeyi tercih ederken, kredi kartı kullanıcılarının yüzde 40’ı indirim olanakları, yüzde 24’ü taksit olanakları, yüzde 3’ü ise puan avantajına önem veriyor. 
Yaş grupları baz alındığında 65 yaş ve üstünün yüzde 18’lik tercih oranıyla bayram alışverişi ödemelerinde kredi kartını en az tercih eden kesim, 35  44 yaş grubunun ise yüzde 45.7 ile en fazla kullanan yaş grubu olduğu ortaya çıkıyor. Sosyo ekonomik seviyeye bakıldığında A SES grubunun yüzde 80.4 ile bayram alışverişlerinde kredi kartını en fazla tercih eden kesim, DE SES’in ise yüzde 18.3’le en az kullanan grup olduğu gözleniyor. Araştırmyna göre, bayram alışverişlerinde, İç Anadolu Bölgesi’nin yüzde 50.7’si kredi kartı kullanırken, Güney Doğu Anadolu Bölgesi’nin ise yüzde 13.8’ü kart kullanıyor.” (Radikal)