Türk insanı 'Arçelik' dedi

ACNielsen'ın her yıl gerçekleştirdiği markalar araştırmasının 2004 sonuçlarına göre Arçelik yine en bilinen marka seçildi. Bu yıl eklenen 'kendinize yakın hissettiğiniz marka' sıralamasında da Arçelik en yakın rakibine iki kat fark atarak ilk sırada yer aldı.

İSTANBUL - ACNielsen'ın her yıl gerçekleştirdiği markalar araştırmasının 2004 sonuçlarına göre Arçelik yine en bilinen marka seçildi. Bu yıl eklenen 'kendinize yakın hissettiğiniz marka' sıralamasında da Arçelik en yakın rakibine iki kat fark atarak ilk sırada yer aldı. Markalar araştırmasına yine bu yıl eklenmiş olan 'markalaşmış sanatçılar' kategorisi sonucu Türk halkının yarısına yakınının marka olmuş bir sanatçı olduğuna inanmadığını ortaya koyuyor.
Diğer yarısı ise Hülya Avşar'ı birinci sıraya koyarken, İbrahim Tatlıses ve Tarkan ikinci ve üçüncü sırada yer aldı. Tüketicilere hiçbir kategori hatırlatması yapılmaksızın akıllarına ilk gelen firmanın hangisi olduğu sorulduğunda her dört kişiden biri Arçelik markasını belirtirken, Ülker ikinci Beko, üçüncü oldu.
'İlk hatırlanan firmada da yine Arçelik ilk sırada. Sabancı'nın ikinci olduğu bu kategoride Koç ise üçüncüğü aldı.
Nike üçüncü sırada
Tüketicilere 'Kendinize en yakın hissettiğiniz marka hangisidir' sorusu yöneltildiğinde yüzde 35'i bir markayı kendisine yakın hissetmediğini belirtti. Arçelik yüzde 16.4 ile en yakın hissedilen marka oldu. Ülker yüzde 14.4 ile en yakın hissedilen ikinci marka oldu. Nike yüzde 3.5 ile en yakın hissedilen üçüncü marka olarak sıralamada öne çıkıyor. '2004 yılında parlayan markalar' sıralamasında Ak Emeklilik en fazla parlayan marka oldu. Ardından Aygaz ve Nuh'un Ankara en yüksek değişim gösteren ve parlayan markalar olarak öne çıktı. Kategorilere göre en çok hatırlanan markalar arasındaysa Coca-Cola, Nokia, Turkcell gibi firmalar yer alıyor.