'Türk insanı canlı, İtalyanlar mumya'

Moda dünyasının en önemli markalarından Versace Yönetim Kurulu Başkanı Santo Versace, modada fark yaratmak için firmaların kendi ülke kültürlerini değerlendirmeleri gerektiğini belirterek...

İSTANBUL - Moda dünyasının en önemli markalarından Versace Yönetim Kurulu Başkanı Santo Versace, modada fark yaratmak için firmaların kendi ülke kültürlerini değerlendirmeleri gerektiğini belirterek, "Eğer ben Türk olsaydım, Anadolu kültürünün derinliklerine iner, sonra onları evrensel olanla birleştirirdim" dedi.
Versace, Birleşmiş Markalar Derneği'ni (BMD) ziyaret ederek, burada BMD Başkanı Saruhan Tan, İstanbul Hazır Giyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği (İHKİB) Başkanı Süleyman Orakçıoğlu, BMD Genel Sekreteri Hüseyin Kurtuluş ve dernek yönetim kurulu üyeleriyle bir araya geldi.
Versace, ziyarette yaptığı konuşmada, Türk toplumunun kendi kültürünün derinliklerine inerek birikimini evrenselle birleştirmesi halinde uluslararası başarıya daha hızlı kavuşabileceğini vurguladı.
Dünya markası olmanın temel taşlarını yaratıcılık, yenilikçilik, eğitim ve organizasyonun oluşturduğunu dile getiren Versace, bir şirketin en tepe yöneticisinden en alt kademedeki çalışanına kadar bu bilinçle hareket edilmesi gerektiğini kaydetti.
Türk insanının çok canlı ve enerjik bir yapısı olduğunu ifade eden Versace, "İtalya'da insanlar mumya gibi. Ancak, gördüğüm kadarıyla Türkiye bu anlamda çok dinamik. Bir ülkedeki enerjiyi bir restorana gidince görebilirsiniz. Çalışanların tavırları hemen size fikir verebilir" diye konuştu.
Moda üretirken ve dünya markaları oluşturmaya çalışırken böyle bir canlılığın önemli olduğuna işaret eden Versace, modada fark yaratmak için firmaların kendi ülke kültürlerini iyi araştırarak değerlendirmeleri gerektiğini söyledi. Santo Versace, "Eğer ben Türk olsaydım, Anadolu kültürünün derinliklerine iner, sonra onları evrensel olanla birleştirirdim" dedi.
Versace'den Karzai örneği
Herkesin moda ürettiği bir dünyada farkın bu şekilde ortaya konabileceğine dikkat çeken Versace, uzun yıllar kardeşi Gianni Versace'nin İtalya ve onu etkileyen Yunan kültüründen yararlandığını, bu yaklaşıma en iyi örnek olan Afganistan Devlet Başkanı Hamit Karzai'nin ulusal kıyafetlerini giyerek, ülkesinin giyim kültürünü tüm dünyaya taşıdığını anlattı.
Santo Versace, dünya modasına yön veren İtalyan şirketlerinin başarı sürecine de değinerek, şunları kaydetti: "İtalya'daki şirketlerin hemen hemen tamamı aile şirketleri olarak kurulurlar. Ancak belli bir başarı elde edildikten sonra kurumsallaşmak gerekir. Bizler bu süreci iyi uyguladık. Bir zaman sonra işi aile fertlerine değil, bilene teslim ettik. Bu kişileri kadrolarımıza dahil ederek onların birikimlerinden yararlandık. Gençlerin dinamizmi ile yaşlıların tecrübelerini birleştirdik. Başarı bu şekilde geldi. Savaşta da spor kulüplerinde de şirketlerde de aynı şey geçerli."