Türk Telekom ilk yarıda 520 milyon TL yatırım yaptı

Türk Telekom ilk yarıda 520 milyon TL yatırım yaptı
Türk Telekom ilk yarıda 520 milyon TL yatırım yaptı

Paul Doany, Türk Telekom un 1.7 milyar dolarlık marka değeriyle bu yıl da Türkiye nin en değerli markası seçildiğine dikkat çekti.

Yılın ilk yarısında net kârını yüzde 39.7 artırarak 1.4 milyar liraya çıkaran Türk Telekom, 3 bin 500 kişiyi de işe aldı

İSTANBUL - Yılın ilk yarısını 1 milyar 498 milyon lira net kârla kapatan Türk Telekom, aynı dönemde 520 milyon TL konsolide yatırım yapıp 3 bin 500 kişiyi işe aldı. Net kârını yılın ilk yarısında 2009’un aynı dönemine göre yüzde 39.7 artıran, konsolide gelirleri ise 5 milyar 250 milyon TL’ye ulaşan Türk Telekom’un Genel Müdürü Dr. Paul Doany, şu değerlendirmeyi yaptı:

4 milyon hanede ‘Ev Avantaj’
“Yılın ilk yarısında gelirlerimizi yüzde 2 artırırken FAVÖK (Faiz, Amartisman ve Vergi Öncesi Kar) marjımızı da iyileştirdik.  Bağlı ortaklığımız Avea’nın FAVÖK marjı da 2010’un ilk çeyreğine kıyasla ikinci çeyreğinde yaklaşık iki katına çıktı. Bu yıl ‘Ev Avantaj’ tarifelerimizi pazara sunduk ve 4 milyondan fazla hanede yaklaşık 16 milyon kişi şimdi Ev Avantaj tarifelerimizden faydalanıyor. Bunların yanı sıra ev telefonuna daha fazla değer katmak amacıyla, kampanyalarımızın yüksek katma değerini tamamlayıcı güvenlik ve ev/ ofis sigortası hizmetlerini de başlattık. Çeşitli markaların işbirliğiyle bayi kanalımızdan gerçekleştirdiğimiz bilgisayar satışları da satış kanalımızı ülkenin en güçlü kanallarından biri haline getirdi. Türk telekomünikasyon sektörü için de tarihi bir adım attık. Orta ve Güneydoğu Avrupa’da 16 ülkede 27 bin kilometrelik optik fiber ağıyla hizmet veren ve Avrupa’nın önde gelen bağımsız toptan data ve kapasite servis sağlayıcıları arasında yer alan Invitel International’ın yüzde 100’ünün satın alınması için bir anlaşma imzaladık.”
Öte yandan, Orta Doğu, Güney Asya ve Uzak Doğu arasında birleşik çok geçişli fiber optik ağın kurulmasına ilişkin JADI LINK projesi Suudi Telekom, Ürdün Telekom ve Suriye Telekom ile gerçekleştirdiğimiz işbirliğiyle hayata geçirdiklerini belirten Doany, şöyle devam etti:
“Her iki adım da, Türk Telekom’un ve Türkiye’nin bulunduğu bölge için bir telekomünikasyon merkezi haline gelmesi açısından önem taşıyor. Her yıl giderek güçlenen Türk Telekom markasına küresel bir kimlik kazandıracak bölgesel girişimlerimizi (Vitamin/Adaptive Curriculum, I Can Football, Wirofon ve Türk Telekom’un geliştirdiği diğer ürün ve hizmetlerle) sürdüreceğiz. Capital dergisinin İngiltere’nin önde gelen marka değerleme şirketi Brand Finance ile düzenlediği ‘Türkiye’nin En Değerli Markaları’ araştırmasında geçen yıl 1.6 milyar dolarlık değerle birinci olmuştuk. Bu yıl araştırmada 1.7 milyar dolarlık marka değerimizle yine Türkiye’nin ‘En Değerli Markası’ olduğumuzu görmekten memnuniyet duyuyoruz.” (Radikal)