'Türk tüketicisinin alım gücü düşmedi, aksine iyileşme var'

Alman sermayeli Metro Group İcra Kurulu başkanı (CEO) Dr. Hans Joachim Körber, Türk tüketicisinin alım gücünün düştüğüne yönelik iddiaların doğru olmadığını, aksine iyileşme olduğunu söyledi.

ANTALYA - Alman sermayeli Metro Group İcra Kurulu başkanı (CEO) Dr. Hans Joachim Körber, Türk tüketicisinin alım gücünün düştüğüne yönelik iddiaların doğru olmadığını, aksine iyileşme olduğunu söyledi.
Metro Group'a ait Real Hipermarketler Zinciri'nin sekizinci mağazası Antalya'da açıldı. Açılış sonrası soruları yanıtlayan Körber, 1988'den beri Türkiye'yi yakından takip ettiğini ve son 3-4 yıldır Türk hükümetinin yaptıklarının başarılı olduğunu ifade ederek, "Türk ekonomisinde son 3-4 yıldaki iyileşmelerin kalıcı olduğunu gördük ve yatırımlarımıza hız verdik" dedi.
'Yatırımlarımız sürecek'
Metro Group için, Türkiye'nin öncelikli ülkelerden biri haline geldiğine de değinen Körber Türkiye'de yatırımlarının süreceğini de söyledi. Körber, bir soru karşısında Türkiye'de yeni mağazalar açmalarının, uygun arsalar bulmalarına ve arsa fiyatlarının makul olmasına bağlı olduğunu ve grup bünyesindeki Media Market mağazalarının da açılacağını açıkladı.
Körber, Almanya Başbakanı Merkel'in, Türkiye'nin AB'ye üyeliği konusundaki olumsuz tutumuna yönelik bir soruya da şu yanıtı verdi: "Dr. Merkel, partisinin genel başkanı iken, imtiyazlı ortaklık ile ilgili görüşler öne sürebilir ama bugün artık Alman hükümetinin başbakanıdır. Ortada bir sözleşme var. Dolayısıyla bunun sorgulanması bile yanlıştır. Kendisinin de bu sürece destek verdiğini söyleyebiliriz."
Körber, Metro-Türkiye ilişkisinin bugün yüzlerce tedarikçi ile 500 milyon avroluk ticaret hacmini getirdiğini söyleyerek şöyle konuştu: "1990'dan beri Türkiye'ye modern mağazacılık ve altyapı anlamında 500 milyon Avro'yu aşan yatırım yapmıştır. 2005'te toplam satışlarımız yüzde 20 artarak, 920 milyon avroya ulaştı. Türkiye'de 9 adet Metro Cash&Carry vardır. Aralık ayında da Gaziantep'te Metro Cash&Carry mağazamızı açağız."



İki yeni mağaza için imza
Türkiye'deki sekizinci mağazasını Antalya'da açan Metro Group, Ankara-Etlik ve Beşiktaş Fulya'da yapılacak iki yeni mağazanın da imza törenlerini gerçekleştirdi. Dolunay Ltd. adına Turan Kahraman ve Metro Group CEO'su Dr. Hans Joachim Körber, iki yeni mağazanın yapımı için protokol imzaladı. Ankara Etlik'te Ocak 2008'de açılacak Real, Ankara'nın en büyük mağazası olacak. Beşiktaş Fulya'da yapılacak Real'in ise 2008 yılının ilk çeyreğinde açılması hedefleniyor. Proje Beşiktaş Spor Kulübü'nün sahibi olduğu alışveriş merkezi, residence ve hastane projesi dahilinde hayata geçirilecek.