Türk turizmi için fuar maratonu

Türkiye, turizmdeki çıkışını sürdürebilmek için dünyanın önemli kentlerinde düzenlenecek turizm fuarlarında tanıtım ve pazarlamaya ağırlık verecek.

ANTALYA - Türkiye, turizmdeki çıkışını sürdürebilmek için dünyanın önemli kentlerinde düzenlenecek turizm fuarlarında tanıtım ve pazarlamaya ağırlık verecek. Kültür ve Turizm Bakanlığı'ndan edinilen bilgiye göre, Türkiye 2006'da 47 ülkede, 7'si büyük, 65'i kamu/özel sektör işbirliği çerçevesinde, 39'u yurtdışı temsilcilikler aracılığıyla olmak üzere 111 turizm fuarına katılacak.
Bu amaçla bakanlık, başta Berlin, Londra ve Moskova fuarları olmak üzere, Türkiye'ye en çok turist gönderen ülkelerdeki fuarlarda, en geniş alanları kiraladı. Kültür ve Turizm Bakanlığı 8-12 Mart 2006'daki dünyanın en önemli turizm fuarı olarak adlandırılan Berlin'deki 'ITB Turizm Borsası'nda 2 bin metrekarelik alanı kiraladı. Ayrıca, 111 fuarda 11 bin metrekarelik standda, Türkiye'nin turizm değerleri tanıtılacak. Türkiye, rakipleri, İspanya, Yunanistan, İtalya ve Mısır gibi ülkeleri de izleyecek.
Türkiye'yi en çok tercih eden uluslardan Rusya'ya yönelik çalışmaları yoğunlaştıran Türkiye, en önemli ikinci fuar sayılan MITT Moskova Fuarı'ndaki stand alanını da yüzde 50'den fazla artırdı. Bakanlık, yıl sonuna doğru gerçekleştirilecek WTM Londra Dünya Turizm Fuarı için de 729 metrekarelik bir stand rezerve ettirdi.