Turkcell 'Beethoven' operasyonuyla 3.5 milyon gurbetçiyi konuşturacak

Turkcell 'Beethoven' operasyonuyla 3.5 milyon gurbetçiyi konuşturacak
Turkcell 'Beethoven' operasyonuyla 3.5 milyon gurbetçiyi konuşturacak

Ciliv, Almanya dan sonra diğer Avrupa ülkelerine de gideceklerini söyledi.

Turkcell, 'Beethoven' koduyla gizlice yürüttüğü 'Turkcell Europe' operasyonunu tamamladı. Yeni şirket, 3.5 milyon Türk'ün yaşadığı Almanya'da önümüzdeki yılın ilk çeyreğinde hizmete girecek

SEVDA YÜZBAŞIOĞLU
BERLİN - Turkcell, Almanya ’daki Türkleri ‘Beethoven operasyonu’ ile kapsama alanına aldı. ‘Beethoven’ koduyla uzun süredir gizlice yürüttüğü operasyonu tamamlayan Turkcell, ‘Turkcell Europe’ adıyla yeni mobil operatör şirketi kurdu. Yüzde 100 Turkcell iştiraki olarak kurulan Turkcell Europe, Deutsche Telekom altyapısı üzerinden önümüzdeki yılın ilk çeyreğinden itibaren Almanya’da hizmet vermeye başlayacak. Operasyonun hedefi Almanya’da yaşayan 3.5 milyon gurbetçi...
AB ’nin marşı Beethoven tarafından bestelenmiş. Biz de AB’ye girerken marşla girelim dedik” diyen Turkcell Genel Müdürü Süreyya Ciliv, “Bizi AB’ye almıyorlar ama bu da girmenin başka bir yolu. 50 yıl önce işçilerimizi yolladığımız ülkeye şimdi kendi markamızla geliyoruz” ifadelerini kullandı. Ciliv, diğer Avrupa ülkelerine de açılmaya devam edeceklerinin sinyalini verdi.

Beyoğlu ’ndan Berlin’e göç! Ciliv, bugüne kadar Gürcistan, Azerbaycan, Moldova gibi ülkelerde faaliyette bulunduktan sonra artık Avrupa’nın ortasına, Almanya’ya Turkcell markasıyla geldiklerini belirtti. Bunu, uzun vadeli bir stratejinin ilk adımı olarak tanımlayan Ciliv şöyle devam etti: “Almanya’ya küçük bir operatör olarak gelmiyoruz. Turkcell kalitesi, gücü, teknolojisi ile Almanya’nın en güçlü teknoloji şirketi ile işbirliği yaparak geliyoruz. 50 yıl önce Sirkeci’den Münih’e kalkan trenden sonra, biz de 50 yıl sonra kalktık Beyoğlu’ndan Berlin’e geliyoruz. Bugün batıya gitme günü. Seneler önce herhangi bir sanal mobil operatör (MVNO) gibi gelip operasyon başlatma teklifi gelmişti ama kabul etmedik.

Bugün Turkcell Europe markamızla Almanya’da başlıyoruz.”
Ciliv, Almanya’da Turkcell Europe sim kartlarının 60 bin noktada satılacağını kaydetti. Almanya’da ve Türkiye ’deki insanları çok daha uygun koşullarla birbirine bağlamayı da amaçladıklarını dile getiren Ciliv, “Turkcell Europe aboneleri Almanya’da alışık oldukları servislerden Türkiye’de de yararlanabilecek. Artık yurtdışına çıktığınızda çok yüksek roaming ücretleri olmaması gerektiğini düşünüyorum. Turkcell olarak bu değişimi yaşıyoruz” dedi.

‘Rekabette oyunu değiştiriyoruz’
Ciliv, Almanya pazarında Deutsche Telekom’un altyapısı üzerine kendi katma değerli servisler getireceklerini belirterek, “Bu küçük bir operasyon değil. Turkcell’in 8 ülkede 62 milyon müşterisine verdiği hizmetlerin devamı. Pazarda birçok firma ses üzerine fiyat rekabetine girmiş. Biz ise oyunu değiştiriyoruz” dedi.
Ses hizmetlerinin her zaman önem taşıdığını ve taşıyacağını ancak şu anda gelirlerinin yüzde 20’sinin ses dışı servislerden geldiğini belirten Ciliv, en hızlı büyümenin mobil datada yaşandığını, burada büyümeyi yavaşlatanın, akıllı telefon penetrasyonunun henüz yüzde 10’larda bulunması olduğunu anlattı. Ciliv, mobil data trafiğinin geçen sene temmuz ayından bu yana 20 kat arttığını, birim fiyatların ise yüzde 90 azaldığını kaydetti. Süreyya Ciliv, Turkcell Europe’un çağrı merkezi hizmetlerinin Türkiye’den Global Bilgi üzerinden Türkçe ve Almanca olarak verileceğini de dile getirdi.

 

Almanya’da 109 milyon sim kart
Süreyya Ciliv, toplantıda Almanya’da mobil pazarın mevcut durumuna ilişkin bilgileri de paylaştı. Buna göre yaklaşık 82 milyon nüfusa sahip Almanya’da sim kart penetrasyonu yüzde 130 seviyesinde bulunuyor. Aktif olarak kullanılan 109 milyon sim kart içerisinde ön ödemeli kartlar piyasanın yüzde 56’sını oluşturuyor. Kullanıcıların ortalama konuşma süreleri 117 dakika, ortalama abone başına aylık gelir (ARPU) 16 avro olarak belirlenirken, mobil pazarın yüzde 34’ü MVNO’lardan ve alternatif servis sağlayıcılardan hizmet alıyor.

Gurbetçilerin mobil alışkanlıkları
-Almanya’da cep telefonu penetrasyonu yüzde 92.
-Yüzde 43’ü yakınlarının kullandığı operatörü seçiyor.
-Her yıl 380 bin yeni abonelik yapılıyor. -

Haftada ortalama iki kez Türkiye’deki yakınlarını arıyorlar
-Türkiye’ye ziyarete gelenlerin yüzde 63’ü SIM kart satın alıyor.