'Türkiye en önemli 20 pazarımızdan biri'

Volkswagen (VW) AG Uluslararası Satış Direktörü Zeno Kersch-baumer Passat'ın yeni modelinin tanıtımında yaptığı konuşmada da VW için Türkiye'nin 130 ülke içinde en önemli 20 pazar içinde bulunduğunu söyledi.
Haber: SİBEL ÜNLÜ / Arşivi

ANKARA - Volkswagen (VW) AG Uluslararası Satış Direktörü Zeno Kersch-baumer Passat'ın yeni modelinin tanıtımında yaptığı konuşmada da VW için Türkiye'nin 130 ülke içinde en önemli 20 pazar içinde bulunduğunu söyledi. Türkiye'nin öngörü yapılması zor bir pazar olduğunu vurgulayan Zeno Kerschbaumer, 2004'te Türk otomotivinin 22. sıraya oturduğunu, VW AG içinde ise 13. konumda bulunduğunu dile getirdi.
Türk otomotiv piyasasının önümüzdeki yıllarda da istikrarlı şekilde büyüme göstereceğine inandığını söyleyen Zeno Kerschbaumer, Yeni Passat'ın Avrupa'da B segmenti lideri olduğunu ifade etti.
VW olarak yeni Passat ile gurur duyduklarını söyleyen Kerschbaumer, yeni Passat'ın Türk müşterilerin ilgisini çekeceğine inandıklarını sözlerine ekledi.
Doğuş Otomotiv Binek Araç Marka Genel Müdürü Birgül Ak Karacahisarlı, yeni Passat ile yüzde 14 olan bu segmentdeki paylarını yüzde 25'e yükseltmeyi hedeflediklerini belirtti. Karacahisarlı, 1974'ten beri üretilen Passat'ın Türkiye'de 1996 yılından bu yana 40 bin adedi aşan satış rakamına ulaştığını açıkladı.
Birgül Karacahisarlı şöyle konuştu: "2004 yılında Passat'ın da yer aldığı
B segmentinin pazar payı yüzde 8.8 oldu. Bu yıl payın yüzde 9-9.5 civarında olacağını bekliyoruz. Volkswagen'in tasarımında Murat Günak'ın imzasının olması marka ve tüketici arasındaki duygusal bağı güçlendiriyor. Passat'ta ızgara, farların bakışı ve yan çizgiler değişti."
Benzinli ve dizel motoru seçeneği ile piyasaya sunulan Passat'ın fiyatı 42 bin 522 YTL ile 87 bin 553 YTL arasında.