Türkiye HP'nin gözdesi

İki yıl önce Türkiye bilgi teknolojileri pazarında liderliği ele geçiren ve 2005 yılında da bırakmayan Hewlett Packard (HP) bu sayede hem genel merkezden...
Haber: HALE TÜZÜN / Arşivi

İSTANBUL - İki yıl önce Türkiye bilgi teknolojileri pazarında liderliği ele geçiren ve 2005 yılında da bırakmayan Hewlett Packard (HP) bu sayede hem genel merkezden aldığı pazarlama fonlarının miktarını artırmayı hem de üç yıldır pazara sunmak için peşinde koştuğu yeni eğlence bilgisayarı markası Pavilion'u Türkiye'ye getirmeyi başardı. Türkiye'den ilk etapta 15 bin adetlik ürün siparişi alınan Pavilion'dan yıl sonuna kadar 60-80 bin adet satmayı planlayan HP Türkiye'de bu konuda üretim hattının kurulması da gündemde.
Üretim hattı kurulacak
Türkiye'nin HP'nin Doğu Avrupa, Ortadoğu, Afrika ve Rusya'dan oluşan gelişmekte olan ülkeler kategorisinde gelişim açısından birinci sıradaki Rusya'yla neredeyse aynı seviyeye geldiğini söyleyen HP Türkiye Kişisel Sistemler Ülke Müdürü Serdar Urçar, "HP Türkiye, 2003 yılında cirosal bazda bilgi teknolojileri sektöründe liderliği elde etti. Ve son 2 yıldır da şirket yüzde 30 büyüyor. Bu rakam kişisel sistemlerde yüzde 54 seviyesinde. Dizüstü bilgisayarda (notebook) yüzde 100, cep bilgisayarında yüzde 300'e yaklaşan büyüme rakamları elde edildi. Bu rakamlar HP'nin Türkiye'ye bakış açısını olumlu yönde değiştirdi" diye konuştu.
HP'nin eğlence bilgisayarı olarak nitelendirilen Pavilion markasını da bu sayede üç yıllık uğraşının ardından Türkiye pazarına getirebildiklerini açıklayan Urçar, "Macaristan, Slovakya, Polonya gibi ülkeler ise hâlâ bekliyor. Pavilion için Türkiye'de bir üretim hattı açılması da gündemde. Bayramdan sonra Pavilion'u 1300-1800 dolar arasında değişen fiyatlarla satışa sunacağız. Pavilion'da yüksek kalitede oyun, DVD, müzik seçeneği var. Ve kredi kartı büyüklüğünde bir uzaktan kumandayla bilgisayarınızı kumanda edebiliyorsunuz" dedi.
Türkiye'nin HP için 5-6 parlak ülke arasında görüldüğünü vurgulayan Urçar, şöyle devam etti:
"Brezilya, Çin, Hindistan ve Rusya tüm dünyanın radarındaki en önemli ülkeler. Bu ülkelerle rekabet etmemiz imkânsız, ama bunların ardından Polonya, Çek Cumhuriyeti, Slovakya, Tayland gibi ülkelerin geldiği parlak bir kitle daha var. Türkiye de bu kitlenin içinde ve hep rakiplerimizin önüne geçmeye çalışıyoruz."
'iPaq satışları şaşırttı'
Türkiye'nin kişisel sistemler alanındaki gelişiminin şaşırtıcı olduğunu, özellikle cep bilgisayarı iPaq'te yüksek satış rakamlarına ulaştıklarına dikkat çeken Serdar Urçar şunları söyledi:
"2003 yılında 5 bin adet, 2004 yılında ise 8 bin adet iPaq sattık. Bu yıl satış rakamları 20 binin üzerine çıkacak. Satış rakamlarındaki büyüme bazı Batı Avrupa ülkelerinin bile üzerinde. iPaq'e 'yol haritası' uygulamasını eklediğimizde satışlar daha da hızlanacak. Türkiye'de bu yıl 40 bine yakın cep bilgisayarı satışı tahmin ediyoruz. HP iPaq'ın payı ise yüzde 70 düzeyinde."
Yaşanan olumlu gelişmelerin Türkiye'nin HP'nin pazarlama fonlarından aldığı payı da artırdığına değinen Serdar Urçar, daha önce cironun yüzde 6-7'si pazarlamaya ayrılırken bu payın 13-14 seviyesine geldiğini aktardı.
HP Türkiye'nin mali sonuçları hakkında da bilgi veren Urçar, "Bu yılı 400 milyon dolar ciroyla kapattık. Bunun 150 milyon dolara kişisel sistem ürünlerine ait. Gelecek yıl 200 milyon doların üzerine çıkmayı planlıyoruz. HP Türkiye için bu yıl yüzde 35-40, sektörde de yüzde 20-25 büyüme beklentimiz var" açıklamasını yaptı.