'Türkiye önemli pazar'

Türkiye'nin yüksek bir gelişim potansiyeline sahip olduğunu söyleyen Beiersdorf AG'nin yeni Yönetim Kurulu Başkanı Thomas Quass, Çin ve Rusya'dan sonra Türkiye'yi ziyaret ettiğini ve...

İSTANBUL - Türkiye'nin yüksek bir gelişim potansiyeline sahip olduğunu söyleyen Beiersdorf AG'nin yeni Yönetim Kurulu Başkanı Thomas Quass, Çin ve Rusya'dan sonra Türkiye'yi ziyaret ettiğini ve bu gezinin de pazara verdikleri önemin bir kanıtı olduğunu söyledi. Nisanda bu göreve getirilen Quaas, 66 ülkede faaliyet gösterdiklerini hatırlatarak, "Türkiye büyük bir pazar ve buradaki fırsatları daha iyi anlamak için bizzat ziyaret etmek istedim. Orta Avrupa'da kişisel bakım ürünleri pazarında büyüme durdu. Türkiye'de ise yüzde 10-11 düzeyinde büyüyor. Nüfusunuzun da önemli bölümü genç" diye konuştu.
Quaas'ın Türkiye ziyareti nedeniyle düzenlenen toplantıda konuşan Eczacıbaşı Beiersdorf Genel Müdürü Hakan Uyanık ise, Türkiye'de kişisel bakım ürünleri pazarının 1.2 milyar dolarlık büyüklüğe sahip olduğunu, pazarda cilt bakım ürünleri ve deodorantın payının küçüklüğüne dikkat çekti. Uyanık, "Ancak pazarın büyüme potansiyeli çok yüksek. Pazarda gerçek patlama eğitimle olacaktır. Biz de Anadolu'da eğitim programı başlattık. 17 bin kişiye sinema salonlarında temizlik, deodorant kullanımı gibi konularda eğitim verdik" dedi.
Eczacıbaşı Topluluğu Genel Koordinatörü Erdal Karamercan ise, son dönemde erkek bakım ürünlerinde gelişim olduğunu açıkladı. Karamercan, erkeklerin eşlerinin kremlerini sürdüklerini görünce bu alanda çalışmalarını artırdıklarını ve yüzde 50 büyüme beklediklerini aktardı.