Türkiye stratejik ülke oldu

Türkiye stratejik ülke oldu
Türkiye stratejik ülke oldu

Electrolux Türkiye Genel Müdürü Figen Gözübüyük, Anadolu da büyüyeceklerini söyledi.

Dünyanın önde gelen beyaz eşya üreticilerinden Electrolux, Türkiye'nin krizlerde gösterdiği performansın büyüsüne kapıldı.
Haber: SEVGİ SAYAR BAŞARAN / Arşivi

İSTANBUL - Avrupa ’nın birçok ülkesinde yaşanan ekonomik kriz, dünyanın önde gelen beyaz eşya üreticisi Electrolux’ü de yeni hedef pazarlar belirlemeye itti. 1993 yılından bu yana faaliyet gösterdiği Türkiye ’yi 2012 yılında stratejik büyüme sağlayacağı ülkeler arasına sokan Electrolux Türkiye yönetimi, öncelikle markanın duruşunu ve imajını değiştirmek üzere harekete geçti. Bu kapsamda Anadolu’daki bayi ağı güçlendirilecek.
Electrolux’ün 2012 yılında büyüme göstereceği ülkeler arasında Ortadoğu , Afrika pazarlarının yanında, Rusya ve Ukrayna yer alıyor. Türkiye’de ise özellikle 2011 yılında hem ciroda hem de kârlılıkta sağlanan artışlar, bu listeye Türkiye’nin de girmesinde en büyük etken oldu.
Electrolux’ün Türkiye’deki operasyonlarının 2008 krizinden sonra oldukça küçüldüğünü belirten Electrolux Türkiye Genel Müdürü Figen Gözübüyük, “2011 yılında Türkiye’de beyaz eşya sektörü yüzde 20 büyüdü. Electrolux ise ciroda yüzde 14, kârlılıkta ise yüzde 15-16 büyüme sağladı. Hem Avrupa’da yaşanan kriz hem de gösterilen performans Türkiye’ye olan bakışı da değiştirdi” diye konuştu. 

Halka daha yakın duracak
Şu anda Electrolux Türkiye olarak 2012 yılı için stratejik planlamalara başladıklarını kaydeden Figen Gözübüyük, şunları söyledi: “Markaya yönelik yatırımları arttıracağız. Halka daha yakın duran bir marka olmak istiyoruz. Bunun için Anadolu’da çok fazla tanınan AEG markasına ağırlık vereceğiz. Bir diğer yatırımımız ise fiyat algısını değiştirmek üzerine olacak. Çünkü halk Electrolux’ü pahalı bir marka olarak algılıyor. Biz firma olarak bu imajı halk nazarında yıkmak istiyoruz.”
2011 yılının kendi sektörleri açısından oldukça iyi geçtiğine fakat 2012’nin ilk iki ayının önceki yıllara göre durgun geçtiğine dikkat çeken Gözübüyük, “Kriz söylentileri talebi oldukça etkiliyor. Ama marttan sonra piyasaların açılacağını tahmin ediyoruz” dedi.

bigPara.com