Türkiye, SUV üretmeli

Türkiye, SUV üretmeli
Türkiye, SUV üretmeli

Peter Schreyer, Türkiye de yaratılacak konseptin dünyanın her yerinde satılabilir türde bir araç olması gerektiğini söyledi.

Ünlü otomobil tasarımcısı Peter Schreyer'in Türkiye'ye 'yerli oto' önerisi: "Türkiye'de küçük ve orta sınıf ilgi görüyor. SUV şansı yüksek."
Haber: MEHMET ALİ KANTARCI / Arşivi

Alman otomotiv endüstrisine 27 yıl süreyle hizmet eden Audi, Volkswagen ve Kia gibi markaların çizgilerini oluşturan ünlü tasarımcı Peter Schreyer, Türkiye ’nin ‘ucuz’ değil ‘cazip’ bir model ile kendi markasını yaratması gerektiğini söyledi. Yaklaşık 5 yıl önce sürpriz bir kararla Kia’ya geçip Audi TT, VW New Beetle gibi modellerin ardından Kia Soul, Sportage, C’eed gibi yine başarılı tasarımlara imza atan dünyaca ünlü tasarımcı Schreyer, Cenevre Oto Fuarı’nda yerli marka konusunda görüşlerini Türkiye’den gazeteciler ile paylaştı. 

‘Marka yaratmak zor’
Yeni bir marka yaratmanın zor bir hedef olduğunu kaydeden Schreyer, “Artık günümüzde otomobil endüstrisi tamamen markalara bağımlı hale geldi, ya da müşteriler araçları marka bilinciyle talep etmeye başladılar. Burada mutlaka Türk hükümetinin de vizyonunun ne olduğunu bilmek gerekiyor” dedi. Vizyonun sadece bir dünya markasını davet edip onun araçlarını Türkiye pazarında üretip satmak olmaması gerektiğini belirten Schreyer, “Bu zaten yapılıyor. Ama eğer gerçekten bir markayı sıfırdan yaratmak ve dünyada söz sahibi olmak isteniyorsa bu o kadar da kolay ve kısa sürede başarılabilir değil. Ama yine de böyle büyük hedefleri olanların bir başlangıç noktasına ihtiyaçları var” diye konuştu. 

Hem şehirde hem Anadolu’da
Türkiye’nin küçük, kompakt ve orta sınıf otomobillerin ilgi gördüğü bir ülke olduğuna dikkat çeken Schreyer, “Bu durumda B ya da C sınıfında, yani Kia Sportage sınıfı ve hatta onun bir alt sınıfında bir SUV’nin Türkiye’de üretilmesi şansı var” dedi. Ünlü tasarımcı Schreyer, “Türkiye çok büyük bir ülke, yapılacak otomobilin sadece İstanbul gibi büyük şehirlerde değil, üretilecek çeşitli versiyonlarının Anadolu yollarında da rahatlıkla kullanılması gerektiğini düşünüyorum” diyerek yaratılacak olan modelin versiyonlarının da düşünülmesi gerektiğine dikkat çekti.

‘Mutlaka ucuz olması gerekmez’
“Bu tip aracın mutlaka çok hesaplı olması gerekir demek doğru olmaz” diyen Schreyer, ancak rekabetçi, mutlaka ve daha önemlisi talep yaratacak bir araç olması gerektiğinin altını çizdi. Rekabetçi bir fiyata satılabilecek küçük sınıfta bir SUV’un çok olumlu imajı olabileceğini ve kullanıcılara değer katacağını belirten Schreyer, bu otomobilin mutlaka bir ‘ucuz otomobil’ olması gerekmediğini söyledi.

Peugeot 550 bin ‘208’ satacak
Peugeot, fuarda tanıttığı yeni 208 modelinden dünyada yılda 550 bin adet satacak. 208, 508 HYbrid4, 4008, Yeni Partner ve Expert olmak üzere 5 yeni modelin dünya prömiyerini yapan marka ‘yeniden doğuş’ olarak nitelediği 208’in boyunu 3,96 metreye çıkarırken ağırlığını da 110 kg azalttı. 208, ilkbaharda Batı Avrupa’da pazara sunulacak.

Tourneo ile ihracat 90 ülkeye çıkacak
Ford Otosan’ın yeni genel müdürü Haydar Yenigün, Kocaeli fabrikasında bu yılın üçüncü çeyreği itibariyle seri üretimine başlanacak Tourneo Custom Concept ile ihracat pazarlarının Avustralya, Yeni Zelanda gibi ülkelerle 60’tan 90 ülkeye çıkacağını söyledi. Ford’un bu modelle yeni bir sınıfa girdiğini anlatan Yenigün, “Aracın üzerinde 2.5 yıldır çalışıyoruz. İç mekânı tamamen binek otomobil konforunda. Rakiplerimizin üzerinde performans göstereceğimize inanıyorum” diye konuştu. Aracın kısa ve uzun şasisi olacağını, 2012’nin üçüncü çeyreğinde piyasaya sunacaklarını anlatan Yenigün bu yıl 24 bin Tourneo Custom üretmeyi hedeflediklerini söyledi. Yenigün, yeni mini hafif ticari aracın üretileceği fabrikanın temelinin 26 Mart’ta atılacağını belirtti. Yenigün, üretecekleri yeni aracın da Ford için yeni bir sınıf daha olacağını belirterek tesisin 110 bin kapasiteli olacağını dile getirdi.

Elektrikliye çok yol var
Toyota Pazarlama CEO’su Ali Haydar Bozkurt, Türkiye’de ve dünyada elektrikli otomobilin kat edeceği mesafeye en az 15-20 yıl daha olduğunu söyledi. Yakın gelecekte 10 binlerce elektrikli araç satılmayacağını savunan Bozkurt, “Ortada, kullanımda olmayan bir ürüne,Türkiye’de bu tür teşvik verilmesi, onlara verildi, hibride verilmedi dedirtmiyor bana. Çünkü bana göre kimseye verilmedi. Olmayan bir ürünü verdiğiniz zaman kimseye vermemiş oluyorsunuz” dedi. Bozkurt, bütün dünyada Toyota’nın yılda 1 milyon adet hibrit otomobil sattığını dile getirerek, bugün Türkiye’de hibrit araçlara yönelik bir teşvik olsa yılda satılacak hibrit otomobil adedinin 1.000 olacağını kaydetti.

bigPara.com