Türkiye turizmde tereciye tere satacak

Türkiye turizmde tereciye tere satacak
Türkiye turizmde tereciye tere satacak
Türkiye'nin turizmde en büyük rakiplerinden biri olan İspanya, global kriz sonrası bu sektörde yaşadığı kayıpları gidermenin çaresini Türkiye'de arıyor.

SEVGİ SAYAR BAŞARAN

Son dönemde birçok İspanyol tur operatörü ve otel yatırımcısı turizmde yakaladığı başarının nedenlerini araştırmak ve ürünleri görmek için Türkiye ’ye gelmeye başladı.
2009 yılında ağırladığı 52 milyon turist ile dünya turizminin üçüncü sırasında yer alan İspanya, turizm sektöründe 2008 yılında içine girdiği krizi hâlâ aşamadı. Tesisleri eskiyen İspanya, en büyük pazarı olan Avrupa’da da önemli bir daralma yaşadı.
Son dönemde Antalya bölgesine İspanya’dan çok fazla tur operatörü ve otel yöneticilerinin geldiğini kaydeden OTİ Holding Yönetim Kurulu Başkanı Ayhan Bektaş, geçen hafta İspanya’da iş yaptıkları ortakları ağırladıklarını söyledi. 

Pozisyon kaybetti
Bektaş “Partnerlerimiz özellikle Türkiye’deki ürünleri inceliyor. “Herşey dahil”i nasıl yaptığımıza bakıyor. Grup olarak değil münferit olarak da son dönemde birçok İspanyol yetkili Türkiye’ye gelerek inceleme yapıyor” diye konuştu. Türkiye’nin kriz yılı olan 2009’da bile ciddi bir büyüme sağlamasa da pozisyonu koruduğunu ve turist sayısını arttırdığını belirten Bektaş, İspanya’nın Türkiye ilgisini ise şöyle açıkladı: “İspanya son dönemde turizmde Avrupa’da ciddi pozisyon kaybetti.
Rusya gibi gelişen pazarlarda Türk tur operatörlerinin daha etkin olması nedeniyle istediği rakamlara ulaşamadı. Yaşadıkları düşüşü telafi etmek istiyorlar. Ama bugün İspanya’da satılan bir turun fiyatı 1600 euro ve tüketici de memnun değil. Bunun için yeni ürünler geliştirmek istiyorlar. Bu ürünler de Türkiye’de mevcut. Gelip Türkiye’deki tesisleri ve her şey dahil ve aile konseptli ürünlerimizi inceliyorlar.”

bigPara.com

    ETİKETLER:

    İspanyol

    ,

    Dünya

    ,

    Euro

    ,

    İspanya

    ,

    Türkiye

    ,

    Antalya