Türkiye'de 'çakma' ürün turizmi

Türkiye'de 'çakma' ürün turizmi
Türkiye'de 'çakma' ürün turizmi

Orijinalinden farkı anlaşılmayan korsan ürünlerden sonra alaycı ürünler de revaçta. Özellikle bir ürün ?Korsanlık ?Nire? gidiyor? diye düşündürüyor.

Deutsche Welle, Türkiye'nin korsan ürün cenneti olduğunu anlatan bir haber yayınladı. Korsan ürün satın alan turistler 'Hem pahalı görünüyor, hem de çok ucuz' diyor

BONN- Almanya’nın önemli yayın kuruluşlarından, 30 farklı dilde radyo, TV ve internet üzerinden yayın yapan medya kuruluşu Deutsche Welle (DW), ‘Türkiye’nin Çin’i aratmayan bir korsan ürün cenneti olduğunu’ anlatan bir haber yaptı. Haberde konuşulan Türkiye’den korsan alışverişi yapan turistlerden biri “Orijinaline göre çok ucuz. Üstelik taklit olduğu da belli olmuyor” diyor.
DW Ankara Ticaret Odası’nın verilerine dayanarak Türkiye’de “saatten güneş gözlüğüne, spor ayakkabıdan el çantasına her türlü taklit ürünün satıldığı ‘imitasyon pazarların’ın müşterileri arasında turistlerin sayısının da giderek arttığını belirtti. “İşin ilginç yanı, müşterilerin büyük bir bölümünün, korsan ürün satın almanın yanlış bir şey olmadığını düşünüyor olmasıdır” diyen  DW şöyle devam etti:
“Örneğin İstanbul’daki bir pazardan taklit ürün alan bir Alman genci, ‘Adidas eşofman takımı aldım. Almanya’da nereden baksanız 50-60 avro. Yani oldukça pahalıya satılıyor. Buradaysa sudan ucuz: Sadece 20 avro. Üstelik taklit olduğu da pek belli olmuyor. Neredeyse orijinaliyle aynı. Son derece başarılı bir şekilde taklit etmişler’ diyor. “
Korsan cenneti
Bu Alman genci gibi düşünenlerin sayısının fazla olduğunu belirten DW’deki haber şöyle devam ediyor: “İstanbul’un taşı toprağı altın mı değil mi bilinmez ama tam bir korsan ürün cenneti olduğu tartışma götürmez bir gerçek. Alman turistin elindeki iki plastik poşet tıka basa taklit ürünlerle dolu. Satın aldığı ürünler arasında Adidas ve Puma amblemli iki tişört göze çarpıyor.”
“Korsana ilgi neden bu kadar yoğun?” sorusuna da yanıt arayan DW, “Peki, neden sıradan bir tişört değil de son zamanların moda tabiriyle ‘çakma’ tişört? Korsan ürün satın alanların ortak cevabı genellikle aynı: ‘Çünkü güzel ve pahalı görünüyor. Öyle değil mi ama?’”
DW haberinde Armani saatler, Ray-Ban güneş gözlükleri, Puma ve Nike marka spor ayakkabıların, İstanbul’da turistlerin en çok rağbet ettikleri diğer taklit ürünler arasında başı çektiğine, kadınların gözdesinin ise Gucci, Dolce&Gabana el çantaları olduğuna işaret ederken de her türlü ünlü markanın taklitlerinin bulunduğunu da kaydetti.
Bu arada, DW, çantaları inceleyen bir Alman kadının moda branşında çalıştığını öğrenilince “Sizce turistler neden bu ürünleri alıyor?” sorusu sorulması üzerine “Çünkü insanlar marka hastası. Yaşadıkları topluma ayak uydurmak için ünlü bir markanın amblemini taşıyan bir çantayı almak zorundalar” yanıtını verdiğini de aktarıyor.
Vicdanlar rahat
DW haberinde Türkiye’nin ‘imitasyon ürün ticareti’ konusunda dünyanın önde gelen ülkelerinden biri olduğunu vurguladı. “Turistlerin vicdanları nasıl bu kadar rahat olabiliyor?” sorusuna da yanıt arayan DW’ye konuşan bir İngiliz turist, ünlü markaları taklit etmenin “Kültürler arasındaki mücadelenin bir sonucu ve adaletin tecellisi” olduğunu savunurken bir İspanyol turist ise “Vicdanım  rahat. Asıl vicdan azabını pahalı satın aldığımda yaşıyorum!” dedi. (anka)