'Türkiye'de çok ders aldık'

Pepsi Bottling Group Türkiye Başkanı Jim Zaza, Türkiye'de geçmişte atılan adımlardan çok fazla ders aldıklarını belirterek, "Bundan sonra dinamik anlayışımızla, tüketicilerin tercihlerine en yakın ürünlerin tespitini gerçekleştireceğiz" dedi.

İSTANBUL - Pepsi Bottling Group Türkiye Başkanı Jim Zaza, Türkiye'de geçmişte atılan adımlardan çok fazla ders aldıklarını belirterek, "Bundan sonra dinamik anlayışımızla, tüketicilerin tercihlerine en yakın ürünlerin tespitini gerçekleştireceğiz" dedi.
Zaza, 'ince belli' şişelerde 2 ve 2.5 litre Pepsi'nin pazara sunulmasıyla ilgili düzenlenen toplantıda yaptığı konuşmada, satın almaların ardından Türkiye piyasasına duydukları ilginin daha da arttığını, kendileri için büyük fırsatların bu sırada ortaya çıktığını söyledi. Zaza, "Türkiye piyasasında neler yapabileceğimiz o anda daha iyi gün yüzüne çıktı. FritoLay'den üst düzey yöneticiler Pepsi grubuna dahil oldu. Bu da Türkiye piyasasına ve şirketin büyümesine olan inancımızın bir teyidi" diye konuştu.
Pepsi Türkiye'de geçmişte atılan adımlarla yanlış yönlere gidildiğini vurgulayan Jim Zaza, şunları söyledi: "Biz Türkiye'de geçirdiğimiz dönemden çok fazla ders aldık. Tüketici evriminin yanlış yapılandırılması söz konusu oldu. 1990'lardan itibaren yaklaşık 10 yıl içinde tüketici evrimini çok iyi yakalayamadık. Yerleştirilmiş mekanizmalar ve yeni ekibimiz sayesinde, bu evrimi yakından takip edip kendi lehimize çevirebileceğiz. "
Zaza, Türkiye'de toplam gazlı içecek pazarının 1.5 milyar dolar olduğunu ve Pepsi Bottling Group Türkiye'nin geçen yıl 450 milyon dolar civarında ciro yaptığını anlattı. Zaza, Türkiye'nin küresel anlamda kendileri için çok önemli bir pazar olduğunu vurgulayarak, Frito-Lay ile birlikte Türkiye'ye şimdiye kadar 500 milyon doların üzerinde yatırım yapıldığını, bundan sonraki hedefleri içinde yatırımların önemli yer tuttuğunu açıkladı.
10 yıl öncesini istiyor
Bu yılın ilk çeyreğinde yüzde 15'lik büyüme sağladıklarına işaret eden Zaza, ileride gazlı içecekler pazarının daralıp meyve suyu pazarına kayma olması halinde meyve suyu üretimi yapmayı düşündüklerini ifade etti.
Türkiye kola pazarında yüzde 20'lik paya sahip olduklarına dikkat çeken Pepsi Boottling Group Türkiye Pazarlama Başkan Yardımcısı Esra Tarhan Civelek "10 yıl önceki payımız yüzde 50'nin üzerindeydi. Gönlümüzden yine bu geçiyor. Önümüzdeki 5 yıl içinde yüzde 50'lik pazar payına ulaşmayı hedefliyoruz. Pazar ortalama yüzde 10 büyüyor. Şu anda pazarın ikincisi de biziz" açıklamasını yaptı.