Türkiye'deki şoförlü araç rekabetine 'Sixt' de girdi!

Türkiye'deki şoförlü araç rekabetine 'Sixt' de girdi!
Türkiye'deki şoförlü araç rekabetine 'Sixt' de girdi!
Türkiye'de hızla genişleyen 'şoförle araç kiralama' hizmetine Alman firması 'Sixt' de 'Mydriver' ile şubat ayından itibaren dahil oluyor. Türkiye Satış Müdürü Timur Dzhergeniya, "amacımız kaliteli hizmet vermek, taksilerle rekabet halinde değiliz" diyor.

RADİKAL- Türkiye’de hızla genişleyen ‘şoförle araç kiralama’  rekabetine şubat ayından itibaren Alman firması Sixt de ‘mydriver’ de dahil olacak. 

Türkiye Satış Müdürü Timur Dzhergeniya , “Sixt’in bir kuruluşu olmaktan gurur duyuyoruz. Çünkü Sixt 1912 yılında beri ‘car rental’ sektöründe başarıyla hizmet vermeye devam ediyor. Sixt’in 104 senelik deneyimi myDriver’i diğer şoförlü araç kiralama servislerinden daha ilk adımda farklı kılıyor. Almanya’da başarıyı yakaladıktan sonra biz dünyaya açılmaya başladık, çünkü amacımız myDriver by Sixt’i bir dünya markası haline getirmek. Bizler, Almanya dışında da Avrupa’nın birçok şehrinde şoförlü araç kiralama ve transfer hizmeti veriyoruz: Paris, Leon, Nice, Roma, Milano, Madrid, Barcelona, Amsterdam, Viyana.. Yakın zaman içinde de Londra’da faaliyete geçeceğiz. Amerika Birleşik Devletleri’nde ilk önce Şikago şehrinde hizmet vermeye başladık, yakında New York, Miami vb şehirlerde de faaliyet göstereceğiz” diyor.

NEDEN TÜRKİYE PAZARI?
Timur Dzhergeniya,  Neden Türkiye’de faaliyet kararı sorusuna: “Çünkü Türkiye myDriver Sixt için önemli bir pazar. Türkiye’nin konumu Türkiye’ye baştan büyük bir önem kazandırıyor: Sonuçta Türkiye  Avrupa’yı Orta Doğu ile bağlayan bir ülke konumunda. Değişik kültürlerin kesiştiği bir yerdir. Hem Avrupa’nın hem de Orta Doğu’nun ayrılamaz bir parçası. Ayrıca Türkiye son 20-25 senedir dünyanın  en önemli turistik ülkelerinden birisi konumunda. Turizmin yanı sıra Türkiye, özellikle İstanbul, dünyanın dört köşesinden gelen işadamlarının odak noktası. Bu yüzden biz baştan İstanbul ve Ankara’da faaliyet göstermeye başlıyoruz. Ardından Antalya, Bodrum, İzmir” diye cevap veriyor.

ALMANLAR POTANSİYEL MÜŞTERİMİZ
Dzhergeniya, ‘myDriver by Sixt’ bir Alman firması olduğu için bizim açımızdan Türkiye’nin önemi daha da büyük, Kültür ve Turizm Bakanlığı’nın resmi raporlarına göre, Türkiye’yi en çok Alman vatandaşları ziyaret ediyor. Almanlar hizmetimizi tanıyorlar ve çok memnunlar ve onlar bizim potansiyel müşterilerimiz” diyor.



İNGİLİZCE BİLEN SÜRÜCÜLER VE LOUNGE MÜZİK
Peki araç kullanan sürücüleri seçerken özel kriterleri var mı? Timur Dzhergeniya, “Bizim amacımız kaliteli bir servis vermek. Ödemeler ‘online’ yapıldığı için, yolcu-şoför ilişkisini kolaylaştırıyor. Şoförlerimiz İngilizce biliyor ve daha da önemlisi belirli kurallar çerçevesinde bu hizmeti sağlıyorlar. Örneğin, kapıyı belirli bir şekilde açar, yolcuya bagajı konusunda yardımcı olur, arabanın içinde sigara içmez ve her zaman kıllık kıyafetine önem gösterir. Yolcu şoförle konuşmadığı takdirde şoför yolcuyla sohbete giremez ve özellikle arabada ‘lounge’ müzik çalar. Arabesk müziği sevenlerin hislerini incitmek istemiyorum, ama yabancı misafirler ona pek alışık olmadıkları için bu tür müzik pek tercih edilmiyor. Amacımız yolcularımıza çok güzel ve kusursuz bir deneyim vermek. Şoförlerimize Davranış Kullanım Kılavuzu veriyor ve hizmet kalitesinde bir standart sağlamaya çalışıyoruz.



PEKİ YA FİYATLAR?
Peki normal araç kiralamayla şoförlü araç kiralama arasında fiyat açısından nasıl bir farklılık var?
Dzhergeniya farklı araç ve fiyat politikalarından bahsediyor: “Bu tabii ki normal fiyattan biraz daha pahalı olacak. sonuçta bizim sunduğumuz hizmet bir VIP hizmeti, ama şuna vurgulamak istiyorum ki, VIP hizmeti olmasına rağmen, herkesin kullanabileceği bir hizmet, bu yüzden bir dört farklı araçla hizmet veriyoruz. Eko, Business, First bir de VIP minibüs. Ayrıca fiyatlarımız araç başı, kişi başı değil.

REZERVASYONLAR HEM MOBİLDEN HEM İNTERNET SİTESİNDEN
Rezervasyonlar sadece mobil üzerinden mi yapılabiliyor? "Şimdi uygulama üzerinden transfer hizmeti veren birkaç firma var, biz ise sadece mobil değil, web sayfamız (https://www.mydriver.com), müşteri hizmetleri üzerinden de rezervasyon yapma imkanı sunuyoruz. Bu müşteri kitlemizi genişletiyor. Ayrıca bizim ana hedefimiz lansman yaptığımız ülkelerin yerli dilinde hizmet vermek. Bu yüzden myDriver mobil uygulaması kolay kullanılır ve Türkçe dil destekli olacak. Ayrıca Şubat ayı itibaren yerli para birimi ile rezervasyon yapmak mümkün olacak. Müşteri hizmetlerimiz de 7/24 çalışıyor."



TAKSİCİLER BU ŞOFÖRLÜ HİZMETLERİN YAYILMASINDAN RAHATSIZ MI?
Timur Dzhergeniya taksicilerle rekabet içinde olmadıklarını söylüyor: “Şunu söylemek istiyorum biz taksi ile rekabet içinde değiliz. Özellikle Türkiye’de taksicilerin bu tür gelişmelere pek sıcak bakmadığını biliyorum, fakat bizim sunduğumuz hizmet taksi servisinden çok farklı. Mesela, biz rezervasyon üzerinden çalışıyoruz. Yani ‘myDriver by Sixt’ hizmetinden faydalanmak için biri hotel rezervasyonunu nasıl önceden yapıyorsa, transfer hizmetini de öyle yapmalı. Önemli olan herkes ile barış içinde iş yürütmek, ve müşterilerimizi memnun etmek.”

bigPara.com