Türkiye'den imaj için 10 yıllık kampanya

İngiltere'de yayımlanan günlük ekonomi ve siyaset gazetesi Financial Times (FT), TÜSİAD tarafından başlatılan ve 10 yıllık sürede Türkiye'nin imajını düzeltmeyi hedefleyen kampanyaya dikkat çekti.

İSTANBUL - İngiltere'de yayımlanan günlük ekonomi ve siyaset gazetesi Financial Times (FT), TÜSİAD tarafından başlatılan ve 10 yıllık sürede Türkiye'nin imajını düzeltmeyi hedefleyen kampanyaya dikkat çekti. FT'nin İstanbul mahreçli haberinde, 'Geceyarısı Expresi' filminin aşırı abartılı olduğunun yönetmenince de kabul edildiğini hatırlatan Vincent Boland, ancak Türkiye'nin hâlâ bir imaj sorunu bulunduğunu ve bu durumun da Türkleri üzdüğünü yazdı.
TÜSİAD Yönetim Kurulu üyesi Ümit Boyner'in başını çektiği kampanyanın, imaj sorununun çözümü için çaba harcayacağını kaydeden Boland, önceliğin Fransa, Avusturya ve Almanya gibi Türkiye karşıtlığının güçlü olduğu ülkelerde olduğunu belirtti.
Hedef Avrupalı seçmen
Ümit Boyner'in, "Hedefimiz Avrupalı işadamları ya da politikacılar değil, Avrupalı seçmenin ta kendisi. Zaten sorun da burada. 'Geceyarısı Expresi' filminin verdiği zarar şaşırtıcı, insanlar hâlâ onu hatırlıyor" şeklindeki sözlerine de yer veren Boland, Boyner'in polisin sertliği ve şiddetin bütün ülkelerin ortak sorunu olduğunu söylediğini ifade etti.
TÜSİAD'ın kampanyasının hükümetten bağımsız yürütüldüğüne dikkat çekilen haberde, kampanyada sanat, iş ve toplum hayatı ve kadının bol bol kullanılacağı ve ülkenin zenginliklerinin altının çizileceği belirtildi.
Ümit Boyner'in, Türkiye'nin nüfusunun büyük çoğunluğu Müslüman bir ülke olduğuna dair sözlerine de yer verilen haberde, "İslam Türkiye'nin önemli bir gerçeği. Avrupa bunu kabul etmeli. Türkiye Müslüman bir toplumun da Batı'yla entegre olabileceğinin ve demokrasiyi anlayabileceğinin güzel bir örneği" dediği aktarıldı. Boyner'in Orhan Pamuk'un yargılanmasını değerlendirirken de "Pamuk hayranı değilim, ama yargılanmasının Türkiye'ye ciddi zarar verdiğini söyleyebilirim" dediğine yer verildi.