Türkiye'den İsrail'e reklam ihalesi daveti

TEL AVİV - Türkiye ile İsrail arasında yaşanan ciddi kriz nedeniyle Türkiye’yi ziyaret eden İsraillilerin sayısı büyük ölçüde düşerken, Kültür ve Turizm Bakanlığı’nın, yurtdışı reklam kampanyalarına ilişkin ihaleye İsrailli reklamcılık şirketlerini de davet ettiği belirtildi. Haaretz gazetesi, ‘Türk turizmi, İsrailli reklamcılık şirketlerine uzandı’ başlıklı haberinde, “İki ülke arasındaki sorunlu ilişkiler, turizmi olumsuz etkiledi. Haziran 2008’de 62 bin İsrailli Türkiye’de tatil yaptı.
Bu sayı bu yılın aynı ayında sadece 2 bin 600 oldu” dedi. Gazze filosu baskının ardından İsrailli turistlerin rağbet gösterdiği Antalya ’ya uçuş ve kruvazörlerin yoğun bir biçimde iptal edildiğini de hatırlatan gazete, “Türk Turizm Bakanlığı, İsrailli reklamcılık şirketlerine, yurtdışı reklam kampanyalarının yürütülmesine yönelik ihaleye katılmaya davet etti” diye yazdı. 

Küresel reklamcılıkta hedef İsrail
Gazete, son iki yılda Türkiye’nin 4.5 milyon doları bulan Ortadoğu reklam bütçesinin, Dubai’daki Medium Rare remlamcılık şirketince yöneldiğini, bu şirketin de İsrail’deki kampanyayı yürütmesi için İnbar Merhav Shaked firmasını seçtiğini kaydetti. Türkiye’nin İsrail’deki Kültür ve Turizm Ataşesi İnanç Özçakmak’ın değerlendirmelerini aktaran gazeteye göre, Özçakmak’ın, Bakanlığın küresel reklamcılığını planlarken İsrail’i de dikkate aldığını söyledi. Haaretz, “Türkiye, aynı zamanda İsrail’deki bir PR şirketi için yeni bir ihale de yapıyor. İsraillilerin yeniden Türkiye’ye gitmesini sağlamak için bu yılda Rani Rahav’ı kıralamıştı” dedi. (anka)