Türkiye'nin E3'ü başladı

Türkiye'nin E3'ü başladı
Türkiye'nin E3'ü başladı
Oyun, dünyada 70 milyar, Türkiye'de 200 milyon dolarlık dev bir endüstri. Öğrencisinden işadamına milyonlarca kişinin 'oyun alanı' artık Radikal'in takibinde. Popüler oyunlar, yarattığı ekonomi, sosyolojik ve teknolojik analizler her hafta 'Joystick' sayfalarında... Bu hafta merceğimizde ünlü oyun fuarı E3'ün yerli versiyonu Gamex 2012 var...
Haber: CAN MUMAY - can.mumay@radikal.com.tr / Arşivi

Amerika Los Angeles’ta her yıl geleneksel olarak düzenlenen ve küresel oyun pazarına yön veren Entertainment Electronic Expo (E3) fuarının yerli versiyonu Gamex 2012 perşembe günü İstanbul Harbiye Lütfi Kırdar Fuar Merkezi’nde başladı. Bugün sona erecek olan fuarın onur konuğu İngiliz Eidos’u alması ile daha geniş kitlelere yayılan Square Enix’in onursal başkanı Yasuhiro Fukushima oldu. Fuarda en iyi yerli oyun ödülünü ise Sobe Studios’un ‘İstanbul Kıyamet Vakti’ isimli oyunu aldı.
Gamex 2012 geçen sene de olduğu gibi ‘free to play’ yani internet üzerinden ücretsiz olarak indirilen online oyunların mücadelesine sahne oldu. Türk Telekom’un bünyesinde bulundurduğu Sobee Games ‘İstanbul Kıyamet Vakti’ oyunu ile dikkatleri çekerken fuarın ortasında göz alıcı bir stand ile katılımcıları karşılayan ‘Leauge of Legends’ oyunu katılımcılardan büyük ilgi gördü. 2011 yılında geniş bir katılım ile fuarda bulunan ve PSVita’nın lansmanını yapan Sony ise bu yıl fuara katılmadı.
Fuarın organizatörü Rönesans Fuarcılık Başkanı İsmet Göksel, Gamex’in Türkiye ’de var olan oyun kültürünü sağlamlaştırmak adına önemli bir oluşum olduğunu söyledi. Göksel, “Küresel oyun şirketleri bizim mevcut ortaklarımız arasındadır. Bu fuarla Türkiye’ye yeni bir gelir kapısı sağlamayı düşünüyoruz” dedi.
Dünyada 70 milyar dolarlık bir büyüklüğe ulaşan oyun sektörü Türkiye’de 200 milyon dolarlık bir hacme ulaştı. Korsana rağmen ulaşılan bu rakam gelecek için umut vaat edici gözüküyor. Sektörün geçen yıl Gamex 2011’de açıkladığı rakama göre hedef 4 yıl içinde 1 milyar dolarlık hacme ulaşmak. 2007 yılında kullanıcıların beğenisine sunulan Playstation 3’ten sonra bandrollü ürün satışları da konsol oyunlarda bir hayli arttı.

Kutusuz oyuna geçilecek 
Dünyada kutulu oyun pazarı 2011 yılı itibariyle 40 milyar dolarlık bir hacme ulaşmış durumda. Bu 40 milyar dolarlık payın içinde çevrimiçi olarak oynanan oyunların payı 15 milyar dolar seviyesine ulaşmış durumda. Bu da online oyun pazarının gelecek için ne kadar önemli olduğuna işaret. Electronic Arts, Ubisoft ve Activision Blizzard gibi firmalar önümüzdeki yıllar içerisinde artık kutulu satışlarını bile kutulama maliyetleri yüzünden online ortamlarda satmayı düşünüyorlar. Half-Life’ın yaratıcısı Valve’nin Steam platformu üzerinden oyun satın alınmasına imkân veren bir platform kurması bu konuda oyun dağıtıcılarının iştahını kabarttı.

bigPara.com