'Türkiye'nin Sabancı'sı

Sabancı Holding Yönetim Kurulu Başkanı Güler Sabancı, artık Sabancı Holding'in global pazarda pozisyon almasında kullanılacak söylemin...

İSTANBUL - Sabancı Holding Yönetim Kurulu Başkanı Güler Sabancı, artık Sabancı Holding'in global pazarda pozisyon almasında kullanılacak söylemin 'Sabancı of Turkey- Türkiye'nin Sabancısı' olacağını söyledi.
Dün, tamamı geçen yıl Sabancı Holding'e geçen Advansa tarafından geliştirilerek üretilen 'Coolmax' kumaşının hazır giyim dünyasına sunulması nedeniyle bir tanıtım toplantısı düzenlendi. Sabancı, toplantıda yaptığı konuşmada salonda yabancı basın temsilcilerinin de bulunduğunu ifade ederek, 'Sabancı of Turkey'i ilk defa bugün sizlerle paylaşıyoruz. Bu Sabancı Holding'in bundan sonra küresel pozisyon almasında ve yurtdışı basında kullanacağı söylemdir. Kendimizi böyle tanımlayacağız, böyle ifade edeceğiz" dedi.
Sabancı Holding Yönetim Kurulu Başkanı Sabancı, Evrupa Birliği (AB) müzakere süreci ve ekonomik istikrarla küresel sermayenin Türkiye'ye ilgisinin arttığını belirtti. Özelleştirmeler ve özel sektörün gerçekleştirdiği ortaklık ve satın almaların bunun açık göstergesi olduğunu vurgulayan Güler Sabancı, "Bu durum Sabancı Holding'e de büyük bir dinamizm ve motivasyon sağlıyor. Biz de gerek yeni yatırımlarla gerekse satınalmalarla büyümeyi sürdüreceğiz" dedi.
342 milyon dolar kâr
Sabancı Holding'in 2004 konsolide cirosunun 8.6 milyar dolar olduğunu ve 540 milyon dolar net kâr elde edildiğini söyleyen Sabancı, bu yılın ilk yarısındaki net kârlarının 342 milyon dolar ile geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 37 artış sağladığını, yıl sonuna yaklaştıkları bugünlerde bu kârlılığı katlayacaklarına inandığını vurguladı. 2006 büyüme hedefine ilişkin bir soru üzerine Sabancı, "Şimdi yıl sonu hazırlıklarımızı yapıyoruz. Bunu sonra açıklayacağız ama Türkiye'nin büyümesinin üstünde büyümeyi hedefliyoruz" dedi.
Sabancı, Sabancı Holding olarak 'SA 15+' olarak adlandıkları ve 10 yıllık perspektifi içeren bir projeyi bugünlerde hayata geçirdiklerini anlattı. Sabancı, şöyle devam etti: "Yeni yönetim anlayışımızda özellikle fark, farklılık yaratmaya önem ve öncelik veriyoruz. Biz verimli çalışırız. Yeni dönemde bunun üzerine yeni bir şey daha ilave ediyoruz. O da bizi farklılaştıracak inovasyonları öne çıkarmak isteğimiz. Globalleşen dünyada rekabette başarılı olabilmemiz, Sabancı Holding'in büyümesini sürekli kılabilmemiz için kalıcı işbirlikleri yaratmamız gerektiğine inanıyoruz. Bunu da ancak farklılaştıran inovasyonlarla gerçekleştirilebilir. Bu anlamda Advansa öne çıkıyor."
Güler Sabancı, "Belli işlerde dünyada küresel olabilmek için müşterimiz bizi nerede istiyorsa oraya gideceğiz. İşin gereği neyse onu yapacağız. Brezilya ise Brezilya, Romanya ise Romanya... Üretim mi satış mı? Biz öncelikle işlerimizi başarılı yönetmek istiyoruz" diye konuştu.
Nem geçirmeyen kumaş ürettiler
Kimya ve Dış Ticaret Grup Başkanı Engin Tuncay, Sabancı Holding Kimya Grubu'nun teknoloji üretme ve marka geliştirme yeterliliğine sahip olduğunu belirterek şöyle konuştu: "Advansa 2000'den bu yana Ar-Ge'ye 100 milyon dolar yatırım yaptı. 40 kişiden oluşan bir Ar-Ge ekibimizle yeni ürün geliştirilmesi, mevcut teknolojinin geliştirilmesi ve kimyasal maddeler bazında araştırma konusunda görevlendirildi. Bu anlamda Advansa önemli bir görevi üstlendi." Coolmax malzemelerinin nemi uzak tutarak vücut sıcaklığını koruyan ve düzenleyen bir mikro iklim yarattığını söyleyen Tuncay, bu kumaşın kullanıcının kendisini dinç ve rahat hissettirdiğini vurguladı.
Performansın çok önemli olduğu hayatta Coolmax'ın farklılaştırma sağladığını ifade eden Güler Sabancı, Advansa ekibinin sadece Coolmax ile kalmayacağını, şimdiden yeni ürünlerin konuşulduğunu açıkladı. Sabancı, ayrıca, önceki gece moda evi olan Dice Kayek'in Coolmax'ın gece kıyafetlerinde kullanılabileceğini gösteren bir defile sunduğunu ifade ederek, Cemil İpekçi'nin Türk Hava Yolları için tasarladığı kıyafetlerde de Coolmax'ın kullanıldığını sözlerine ekledi.