Türkiye'ye gelmeden 750 adet satılan yeni Focus vitrine çıktı

Yeni Ford Focus'un Türkiye prömiyeri yapıldı. Ford Otosan Genel Müdürü Turgay Durak, Ford'un son üç yıldır Türkiye'nin en çok satan otomotiv markası olduğunu belirterek, bu liderlikte özellikle 1998 yılında pazara sunulan Focus'un büyük rol oynadığını söyledi.

İSTANBUL - Yeni Ford Focus'un Türkiye prömiyeri yapıldı. Ford Otosan Genel Müdürü Turgay Durak, Ford'un son üç yıldır Türkiye'nin en çok satan otomotiv markası olduğunu belirterek, bu liderlikte özellikle 1998 yılında pazara sunulan Focus'un büyük rol oynadığını söyledi.
Ford Otosan'ın 2004'te otomobil pazarında yüzde 10'luk pazar payı ile üçüncü marka olduğunu ifade eden Durak, "Bu başarımızın ardında genişleyen ve gençleşen ürün yelpazemiz bulunmakta. Yelpazemizdeki en yaşlı aracımız 2002'de pazara sunduğumuz Fiesta modelimiz" diye konuştu.
2005 yılının ilk çeyreğinde pazarda 70 bin 800 adet otomobil satıldığını hatırlatan Durak, "Son üç yıldır devam ettirmekte olduğumuz pazar liderliğimizi korumak ana hedefimiz. Bu hedefi gerçekleştirmek için de otomobil pazarındaki performansımızı sürdürmemiz şart. İlk çeyrekte pazar payımız yüzde 11.7 olarak gerçekleşti" açıklamasını yaptı.
Ford Otosan Satış ve Pazarlama Genel Müdür Yardımcısı Aykut Özüner ise, ilk kez Ford Focus CMax'de sunulan 1.6 litre Duratorq TDCi dizel motorun yeni Ford Focus'ta da en çok tercih edilen seçeneklerinden biri olacağını tahmin ettiklerini aktardı.
15 bin kişi tanıştı
Özüner, eski Focus'tan Türkiye'de altı yılda 76 bin sattıklarını, yeni Focus'ta ise yıl sonuna kadar 14 bin adetlik satış beklediklerini açıkladı. Özüner, şöyle konuştu: "Yeni Focus, ekonomik konjonktürlere bağlı olarak eskisinden çok daha iyi satacaktır. Çünkü eski model kriz dönemlerinde piyasaya sunulmasına rağmen önemli bir başarı elde etti. Türkiye'de yıllık 400-500 binlik bir otomobil satışı gerçekleştiğinde yeni Focus'un yılda 20 bin adetlik bir satışa ulaşması mümkün bir hedef." Aykut Özüner araca ilişkin ise şu bilgileri verdi: "Halojen farlar direksiyonun çevrildiği yöne hareket edebiliyor. Bluetooth ve sesli kontrol sistemi sürücünün müzik sistemi, otomatik klima ve cep telefonunu kontrol etmesini sağlıyor."
UEFA Şampiyonlar Ligi final maçı ile birlikte iletişimi yapılan 10 Mart-10 Nisan arasındaki ön satış kampanyasında 750 yeni Ford Focus, daha Türkiye'ye gelmeden satıldı. 'Finale Focus'lanın' sloganlı TV reklamında topu sektiren Focus'u Ford motorsporları takımının teknik direktörü Serdar Bostancı kullandı. Bu reklam yabancı ülkelerde de ilgi gördü. Bir ayda 15 bin kişi yeni Focus'la tanışmak için bayilere gitti. Focus'un Trend 5 kapı 1.6 litre benzinli versiyonu 31 bin 750 YTL'den satılacak. Bu aynı zamanda başlangıç fiyatı. En yüksek fiyatlı seçenek ise 40 bin 900 YTL'lik Ghia 4 kapı 1.6 litre dizel.
Sektörde Unakıtan sevinci
Ford Otosan Genel Müdürü Turgay Durak, 'Biz aslında ticari araç üreticisi ve satıcısı olarak bilinirken otomobilde de lider ve güçlü bir marka kimliğine ulaştık. 1998 yılında toplam araç satışımız 46 bin iken bunun sadece yüzde 29'u otomobil satışları idi. Geçen yıl sadece otomobil satışlarımız 45 binli adetlere ulaşarak toplam satışımız içinde payı yüzde 40'a çıktı" dedi.
Durak, "Türkiye otomotivde avantajını kaybediyor deniyor. Ankara'da ise TÜBİTAK'ta Ar-Ge teşviki dışında pek bir hareket yok. Bunu neye bağlıyorsunuz?"sorusunu şöyle yanıtladı: "Katma değerin yaratılması
için maliyetlerin düşürülmesinde devletten katkı geldi. Yatırım teşviklerinde ise AB'de orta vadede kalkacağı için ve IMF ile de uyum programı sözü olduğu için hükümetimiz isteksiz davranıyor." Durak, Maliye Bakanı Unakıtan'ın lüks tüketime yeni vergiler getirilebileceği yönündeki açıklamalarının hatırlatılması üzerine de "Vergi artışı ile ilgili olarak verilen örnekler arasında otomobil adı geçmiyordu, ona sevindik" diye konuştu.