Türkler kaşmiri sevdi, yılbaşında hediyelik satışları katlandı

Dünyanın en değerli iki tekstil hammaddesi olan ipek ve kaşmiri birleştirerek Silk&Cashmere markasını yaratan Ayşen Zamanpur, ürünleriyle sadece Türkleri değil, İspanyolundan Rusuna kadar birçok milleti de giydirmeyi başardı.
Haber: SATFİYE YUVA KİREÇCİ / Arşivi

İSTANBUL - Dünyanın en değerli iki tekstil hammaddesi olan ipek ve kaşmiri birleştirerek Silk&Cashmere markasını yaratan Ayşen Zamanpur, ürünleriyle sadece Türkleri değil, İspanyolundan Rusuna kadar birçok milleti de giydirmeyi başardı.
Son dönemde hediye denilince akla ilk gelen markalardan biri olan Silk&Cashmere'in bu yıl aralık ayında hediyelik ürün satışları iki kat arttı. Hediyelik ürün kavramına farklı bir önem veren ve bu konuda yatırım yapan Silk&Cashmere'de satış ekibi bile altı aylık eğitimden geçirilmiş. Ürünlerine göre özel hediye paketi seçenekleri geliştirdiklerini, farklı ambalaj alternatifleri yarattıklarını söyleyen Silk&Cashmere Yönetim Kurulu Başkanı Ayşen Zamanpur, "Diyarbakır'dan Gültepe'ye kadar birçok kadın bugün bize kurdela yaparak geçimini sağlıyor. Hediyeleri sahiplerine ücretsiz olarak ulaştırıyoruz. Ayrıca internet üzerinden de satışa başladık" diye konuştu.
'Ucuza kaşmir üretilmez'
İpek, kaşmir ve ikisinin karışımı olan kaşipekten yapılmış bebek giysisisinden terliğe, kabandan yorgana kadar birçok ürünlerinin bulunduğunu belirten Zamanpur, "Bizde 25 YTL'ye de ürün bulabilirsiniz, 1000 dolara da kaşmir bir pelerin alabilirsiniz. Geniş ürün seçeneğimiz nedeniyle yılbaşı ve Anneler Günü öncesinde satışlarımız çok artıyor. Bu ay hediyelik ürün satışımız geçen yıla göre iki katı artış gösterdi" dedi.
İç Moğolistan'da bulunan fabrikalarında üretim yaptıklarını hatırlatan Zamanpur şöyle devam etti: "Biz aynı alanda faaliyet gösterdiğimiz diğer kuruluşlardan farklı olarak kaşmir, ipek ve onların karışımı olan kaşipekten ne gerekiyorsa yapıyoruz. Bu bebek giysisi de olabilir, terlik de hatta köpek giysisi de. Son dönemde ne yapabiliriz diye düşündük ve sağlık sektörüne girmeye karar verdik.
Önümüzdeki günlerde dizlik ve kolluk da yapacağız. Çünkü kaşmir dünyanın en sağlıklı ve en doğal ürünü. Bu kadar değerli bir ürünün fiyatı da hiçbir zaman ucuz olamaz. Kim 'Ben çok ucuza kaşmir ürün üretiyorum' derse doğruyu söylemiyor. Çünkü bu çok nadide bir üründür.
Üretecekleri ürünlere karar verirken, müşterilerinin isteklerini de göz- önüne aldıklarını ifade eden Zamanpur, "Örneğin ev tekstiline biz girmiştik, fakat bebek giyimine girmemizi müşterilerimiz çok istedi ve biz de ürettik" açıklamasını yaptı.
2007'de yüzde 13 büyüyecek
Silk&Cashmere ürünlerinin 46 mağaza ve corner'da satışa sunulduğunu anlatan Zamanpur, "Önümüzdeki hafta açılacak mağaza ve corner'larımızla bu sayı 50'ye ulaşacak. Yıl sonu ciro hedefimizse 16 milyon dolar. 2007'de yüzde 13 büyümeyi hedefliyoruz" ifadesini kullandı.