Turquality beş yıl uzatıldı

Turquality beş yıl uzatıldı
Turquality beş yıl uzatıldı

Küresel markalar yaratmak için 2004 yılında başlatılan ve bugüne kadar 420 milyon TL kaynak ayrılan Turquality programı 5 yıl daha uzatıldı. Ekonomi Bakanı Zafer Çağlayan, programa katılan firmalarda katma değer artışı yaşandığı için programı sürdürmeye karar verdiklerini belirterek, “2011’de Almanya ihraç ürünlerinin kilosunu 4,1 dolardan, Japonya 3,5 dolardan satarken, Türkiye 1,46 dolardan sattı. Bu programdaki firmaların kilo fiyatı ise 2,14 dolar oldu” dedi. Ekonomi Bakanı Çağlayan, programın çalışma grubu üyeleriyle bir araya gelerek gelişmeleri anlattı. Çağlayan, bakan olduktan sonra programı gözden geçirdiğini söyledi. 2006’da gastronomi, sağlık, hizmet gibi tüm sektörlere açılan programın süresini 5 yıl daha uzattıklarını belirten Çağlayan, şöyle konuştu:
“Markalaşma süreci uzun vadeli bir yatırım. Bugün programda 83 firmamız yer alıyor. Marka Programı kapsamında ise 33 firmamız destekleniyor. 16 yeni markayı kapsama aldık. İlk 5 yılı başarıyla tamamlayan 46 markanın destek süresini de 5 yıl daha uzattık.”
Çağlayan “Desteğin yüzde 54’ü tanıtım harcamaları, yüzde 17’si danışmanlık giderleri, yüzde 16’sı da kira ve dekorasyon giderleri için kullanıldı” dedi. Grup başkanları programı şöyle anlattı:

Markaları cesaretlendirdi 
Yılmaz Yılmaz (Koton): 
İlk başladığımızda 25 mağazamız vardı, bugün 90. Yabancı ortak anlaşması yaptık. Aldığımızdan fazlasını getirmiş olduk.
Elif Çoban (Şölen): Kilo satış fiyatımız 2.4 değil 3.5 dolara çıktı. Bazı ürünlerde 6.5 dolar.
Burak Çelet (Desa): 6 yılda aldığımız destek ciromuzun ancak yüzde 1’ini oluşturuyor. Kurumsallaşma anlamında katkısı çok oldu.
Tahsin Öztiryaki (Öztiryaki): Aile şirketiyiz. Kurumsallaşma adına yola koyulduk. 105 ülkeye ihracat yapıyoruz. Bize bunun cesaretini aşıladı.
Muzaffer Çilek (Çilek Mobilya): Kurumsallaşma konusunda ufkumuzu açtı. Bugün 66 ülkede 138 mağazamız var. (EKONOMİ SERVİSİ)