'Tutarlı fiyatlandırma şart'

Genel Yaşam Sigorta Genel Müdürü Muhittin Yurt, sektörün özellikle kaza ve sağlık branşlarında teknik açıdan zarar ettiğini belirterek fiyatlandırma politikasında iyileştirme yapılması gerektiğini söyledi.

Genel Yaşam Sigorta Genel Müdürü Muhittin Yurt, sektörün özellikle kaza ve sağlık branşlarında teknik açıdan zarar ettiğini belirterek fiyatlandırma politikasında iyileştirme yapılması gerektiğini söyledi. Şirketlerin kaza dalında yüzde 7.8, sağlık branşında da yüzde 4.3 oranında zarar ettiklerini ifade eden Muhittin Yurt, "Sağlık branşında grup poliçelerindeki fiyat rekabeti bu branşın en temel sorunudur. Bu noktada tutarlılıkla fiyatlandırma yapmak ise temel çözüm olacaktır" dedi.
Genel müdür Muhittin Yurt, konuşmasına şöyle devam etti:
"Sektörümüzde reel bilanço ve Kâr/zarar olgusunun yerleştiği bir dönemi değerlendirdiğimizi belirtmeliyim. Zira gerek Cari Riziko Karşılıkları ve gerekse Muallak Hasar karşılığı uygulamalarının gerçek değerlerinin mali tablolarda yer almasının yanında son dönemde faaliyet giderleri de teknik sonuçlar içinde değerlendirilmeye başlanmıştır. Dolayısı ile geçmiş yıllar ile paralel bir mali tablo yapısı söz konusu değildir. Bu nedenle de geçmiş dönemlerin rakamları ile bu dönemin rakamlarını kıyaslamak doğru kriterlerde kıyaslama yapılmaması anlamına gelecektir." "Ancak 2004 yılı sonuçları ile 2005 yılı dokuz aylık sonuçları değerlendirildiğinde; hayat dışı branşlarda yüzde 7.5 olan teknik kâr oranı aynı kriterlerle yüzde 10.7'ye çıkmıştır. H/P oranı oldukça yüksek gerçekleşen kaza ve sağlık branşlarında ise sırasıyla, yüzde 2.2 'den yüzde 8.9'a ve yüzde 5.9'dan yüzde 10.7'ye çıkmış bulunmaktadır."
Rekabet sorunu var
Teknik kârlılığın istenilen düzeye gelmesi için sektörün fiyatlandırma konusunda daha tutarlı davranmasının kaçınılmaz olduğunu vurgulayan Muhittin Yurt, şunları söyledi: "Sektörün fiyat politikasında iyileştirme yapma gereği ortadadır. Son tüketiciye yansıyacak maliyet artışlarında teminat farklılıkları yaratarak alternatif çözümler üretilebilir. Sağlık branşında grup poliçelerindeki fiyat rekabeti bu branşın en temel sorunudur. Bu noktada tutarlılıkla fiyatlandırma yapmak ise temel çözüm olacaktır."
Genel müdür Yurt, sağlık sigortası yaptıran tüketicilerin bilinçlendirilmesi gerektiğini belirterek, "Sağlık branşı açısından sektörün temel sorunu özel sağlık sigortasının varlığının tedavi planında maliyeti belirleyen bir negatif unsur haline gelmiş olmasıdır" dedi ve şöyle konuştu:
"Hasta-hekim-hastane ilişkisinde hasta da belli olgularda inisiyatif koyabilmeli, önerilen tedavi planının gerekliliğini ve maliyetini tartışabilir olmalıdır. Risk kabul aşamasından geçmiş bir sigortalının beyan mükellefiyetini tam olarak yerine getirip getirmediğinin takip ve denetimi de önemli olgulardan biridir."



Oyak Emeklilik atakta
Oyak Emeklilik ikinci İstanbul Toplantısını Oyak Bank ile birlikte düzenledi. Toplantıda konuşan Oyak Emeklilik Genel Müdürü Gökhan Dereli, Oyak Bank'ın diğer bankalardan farklı olarak emeklilik planlarını kendi personeli ile sattığını ve bunun önemli bir üstünlük olduğunu söyledi.
Dereli, "Abartısız olarak söyleyebilirim ki, 2004 ve 2005'te Oyak Bank'tan beklediklerimizi fazlasıyla aldık" dedi. Türkiye'nin sıkıntılı geçen 2003 ve 2004 yıllarından sonra 2005 yılının emeklilik sektörü açısından iyi denebilecek düzeyde yaşandığını söyleyen Dereli, geç başlamış olan ve henüz emekleme döneminde olan sistemin ilerisi için önemli fırsatlar sunduğuna dikkat çekti. Dereli, tüm bu başarılara karşın "Şimdiye kadar yaptığımız satışların bir kat fazlasına ulaşabilirdik" diyerek, Anadolu kentlerindeki başarının büyük kentlere de taşınması gerektiğini söyledi.
Yüzde 11.6 pazar payına sahip olan Oyak Emeklilik'in sözleşme sayısında beşinci sırada olduğunu belirten Gökhan Dereli, hedeflerinin birincilik olduğunu ifade etti. Oyak Bank'ın ise sektörde 12. şirket gibi yer aldığını söyleyen Dereli, "Oyak Bank'ın 43 bin müşterisi var. Bu durum, Oyak Bank'ın sektördeki beş emeklilik şirketinden daha çok müşterisi olduğu anlamına geliyor. Satışını kendisi yapan Oyak Bank'a biz sadece yönlendirme, eğitim ve kontrol konusunda yardımcı oluyoruz" dedi.


Satoğlu: Sektörü acente temsil eder
Ankara Sigorta Genel Müdürü Yusuf Cemil Satoğlu, sigorta sektörünün sağlıklı olabilmesi için öncelikle acentelerin kendi ayakları üzerinde durabilmesi gerektiğini söyledi. Satoğlu sözlerine şöyle devam etti:
"Acentelerde hastalık baş gösterirse, sigorta şirketi de bundan rahatsız olur. Biz Ankara Sigorta olarak acentelerimizin mümkün olduğunca ayaklarının üstünde durmasına yardım ediyoruz. Onların kârlılıklarını destekleyip teşvik ediyoruz. Kârlı olan acenteye ayaklarının üzerinde daha sağlam durabilmesi için özellikle destek oluyoruz." Ankara Sigorta'nın kurumsal yapısını özümsemeleri için acentelere teknikten satışa, şirketle ilgili tüm konularda ciddi eğitimler verildiğini de belirten Satoğlu, "Ürünü satan acentedir ve bizi onlar temsil eder. Bu yüzden onlara gerekli yatırımın yapılması gerekir" dedi.
Ankara Sigorta'nın en hassas olduğu konunun müşteri memnuniyeti olduğunu belirten Satoğlu, şunları söyledi: "Polis Bakım ve Yardım Sandığı kuruluşu olan Ankara Sigorta'nın bu sandığa üye 130 bin ortağı var. Yani bizim hizmet kalitemizi sorgulayan 130 bin ortağımız bulunuyor. Onlardan gelen önerileri müşteri memnuniyeti açısından değerlendiriyoruz."


Aksigorta'nın resim yarışması
Aksigorta'nın her sene farklı bir ilde, ilköğretim öğrencileri arasında düzenlediği resim yarışması bu sene Çanakkale'de yapılacak. 'Yangın ve Deprem' konulu resim yarışmasında dereceye girecek küçükleri büyük hediyeler bekliyor. Son başvuru tarihi 8 Mart olan 'Yangın ve Deprem' konulu yarışmada birinci 1000, ikinci 600, üçüncü ise 400 YTL'lik ödülün sahibi olacak.


Aviva Hayat'ta yeni dönem
Aviva Hayat ve Emeklilik'te pazarlamadan sorumlu genel müdür yardımcılığını Aslı Erkanlı Olcay üstlendi. İş hayatına Boston Merrill Lynch'de finansal danışman asistanlığı ile başlayan Olcay, son olarak 1999-2005 tarihleri arasında 'The Parthenon Group'da kıdemli direktör olarak çalıştı.


'Ankara'ya iki yeni atama
Ankara Emeklilik bireysel pazarlama, kurumsal pazarlama ve acenteler departmanından sorumlu genel müdür yardımcılığına Feridun Art, mali işlerden sorumlu genel müdür yardımcığına da Şaban Çağıran getirildi. Art, daha önce Ankara Emeklilik'te grup müdürü, Çağıran ise, Türk Nippon'da genel müdür yardımcısıydı.