Tüzmen iki müjde verdi

Doğan Yayın Holding'in (DYH), bünyesindeki medya şirketlerinin katılımı ve sanayi odalarının desteğiyle iki yıl önce Denizli'de başlattığı Anadolu'daki Avrupa Toplantıları'nın 16'ncısı...

MERSİN - Doğan Yayın Holding'in (DYH), bünyesindeki medya şirketlerinin katılımı ve sanayi odalarının desteğiyle iki yıl önce Denizli'de başlattığı Anadolu'daki Avrupa Toplantıları'nın 16'ncısı Mersin Ticaret ve Sanayi Odası'nın (MTSO) ev sahipliğinde Mersin'de gerçekleştirildi.
Toplantısının açılışında konuşan Devlet Bakanı Kürşad Tüzmen müjde vererek, Irak'ın taşımacılık nedeniyle biriken borcunu ödemeye başladığını, bu ülkeye taşımacılığın yeniden başlayacağını, serbest bölgelerde de yabancı sermayeyi çekecek vergi indirimiyle ilgili çalışmalar yapıldığını söyledi. Kültür Merkezi'ndeki toplantının açış konuşmalarını Hürriyet Gazetesi Genel Yayın Yönetmeni Ertuğrul Özkök, MTSO Başkanı Kadri Şaman ve Bakan Kürşad Tüzmen yaptı.
Marka konusunda DYH'nın çok büyük katkıları olduğunu vurgulayan Kürşad Tüzmen, Anadolu'daki Avrupa Toplantıları'nın yerel yöneticilerin, çalışan işadamlarının ve halkın samimi dileklerini çok iyi şekilde alıp eksikliklerini tamamlama konusunda siyasetçilere, hükümet mensuplarına güzel bir yansıtmayı sağladığını vurguladı. Laiklik tanımlamasıyla ilgili tartışmalara girmekten kaçınan bakan Tüzmen, "Türkiye'nin öncelikli sorunu ihracattır, laiklik tanımlaması değildir" dedi. Mersin Ticaret ve Sanayi Odası Başkanı Kadri Şaman da "Mersin'den gerçekleştirilen dış ticaret hacmi bugün 7.1 milyar dolara ulaştı" diye konuştu. Hürriyet Gazetesi Genel Yayın Yönetmeni Ertuğrul Özkök ise "Mersin niye Dubai olmaz? Hiç de belli olmaz. Dünya artık yeni şehirlerin kurulduğu bir dönem yaşıyor" açıklamasını yaptı.
'Türkiye'nin önü açık'
Reklamcılar Derneği Başkanı Jeffi Medina da, Türkiye'nin genç nüfusuyla büyük potansiyel taşıdığını belirterek, "Türkiye'nin önü açık. Türkiye, AB yolunda bütün hızıyla ilerliyor" dedi. Fasonculuğun Anadolu'nun müşterek sorunu olduğunu da kaydeden Jeffi Medina, Marka yaratamadığımız için kazancı ortada bırakıp övündüğümüz değerleri ucuza harcıyoruz" diye konuştu.
Marka yaratmaktan önemli bir gündem düşünmediğini de dile getiren Medina şunları söyledi:
"Kişi başına düşen tanıtım harcamasında ABD 547 dolar ile birinci, Yunanistan ise 229 dolar ile ikinci sırada. Türkiye'de ise bu rakam sadece 24 dolar. Tüketim iştahının çok yüksek olduğu bir ülkede, ihtiyaca cevap veren markaların sayısının azlığı uygarlık yolunda önümüze çıkacak en büyük engeldir. Ticarette başarıya ulaşmak bilinen markalara sahip olmakla mümkündür. Marka yaratmak hepimizin önceliğidir."
'Bizi neler bekliyor?'
Bu arada toplantılarda AB ile Türkiye arasındaki ilişkiler ele alındı. Toplantı kapsamında CNN Türk İcra Kurulu Başkan Yardımcısı Taha Akyol'un moderatörlüğünde 'AB Eşiğinde Bizi Neler Bekliyor?' konulu panel yapıldı.
Panelin konuşmacılarından Radikal Gazetesi Genel Yayın Yönetmeni İsmet Berkan, Türkiye'nin AB'ye girişiyle ilgili 23 numaralı müzakere başlığında eğitim ve kültürle ilgili sorunların giderilmesinin istendiğini vurguladı. Doğan Burda Dergi İcra Kurulu Başkanı Mehmet Y. Yılmaz da Türkiye'nin AB'ye alınmasıyla ilgili tartışmaların altında yatan nedenin Türkiye'siz AB'nin, ABD ve Çin'e rakip olup olamayacağıyla ilgili fikirlerin çatışması olduğunu savundu.