Üçüncü köprü için beş güzergâh var

Bayındırlık Bakanı Faruk Nafiz Özak, İstanbul'a üçüncü köprü için de beş güzergâh belirlediklerini, Başbakan Tayyip Erdoğan ve İstanbul Büyükşehir Belediyesi'yle bunlar arasından seçim yapacaklarını söyledi.

ANKARA - Bayındırlık Bakanı Faruk Nafiz Özak, İstanbul'a üçüncü köprü için de beş güzergâh belirlediklerini, Başbakan Tayyip Erdoğan ve İstanbul Büyükşehir Belediyesi'yle bunlar arasından seçim yapacaklarını söyledi. Özak, çalışmaları önemli ölçüde tamamlanan Bolu tünelini ise aralıkta trafiğe açabileceklerini belirtti. Özak, önceki akşam gazetecilere verdiği iftar yemeğinde soruları yanıtladı.
İstanbul'a üçüncü köprü ile ilgili çalışmaların hangi aşamada olduğunun sorulması üzerine de Bakan Özak, üzerinde çalıştıkları beş güzergâh bulunduğuna işaret ederek, önümüzdeki günlerde güzergâh tespitinin yapılacağını söyledi. Özak, "Kamulaştırması az olacak, çevreye, içme suyuna zarar vermeyecek, diğer ulaşım modları ile entegrasyon sağlayabilecek ve trafiği rahatlatabilecek" bir projeyi, yap-işlet-devret modeliyle yapmayı planladıklarını söyledi.
Sayıştay'ın kıyıların yağmalandığına ilişkin raporu anımsatılması üzerine Özak, Kıyı Kanunu'nda değişiklik öngören yasa taslağında sıkıntıların aşılmasına ilişkin düzenlemeler bulunduğunu belirtti.
Kıyı Kanunu Meclis'te
Türkiye'nin 8 bin kilometreden uzun kıyısı bulunduğunu kaydeden Özak, "Bunun yarısının kıyı kenar çizgisi tespit edilmemiş, kaçak yapılaşma var ve yapılaşma devam ediyor. Biz, konuyla ilgili yasa tasarısını hazırladık ve Meclis'e sunduk" diye konuştu.
Kıyı kenar çizgilerinin, illerdeki komisyonlar tarafından tespit edildiğini ve onay için Ankara'ya gönderildiğini belirten Özak, artık onay işleminin de valiliklerde gerçekleştirileceğini bildirdi. Özak, inşa edildiği dönemde mevzuata uygun olan ancak daha sonra kıyı kenar çizgisi içinde kaldığı için devletin el koyduğu yapılara da değinerek, daha önce bu şekilde yapı ve arsalar için sahiplerine hiç para ödenmediğini, şimdi ise devletin para ödeyeceğini ifade etti.
Duble yollara beton
Özak, duble yollara ilişkin bir soruyu yanıtlarken de bu projenin, hükümetin ortaya koyduğu en önemli çalışmalardan biri olduğunu vurguladı. Özak, 2005 sonunda 5 bin 115 kilometrenin büyük kısmını sathi kaplama, az bölümünü de beton asfalt olarak tamamladıklarını ifade ederek, bu yılki hedefin 6 bin 750 kilometreyi bitirmek olduğunu söyledi. Özak, finansman sorununu aşabilirsek, büyük kısmı sathi kaplama olan yolları, beton asfalta çevirmeyi amaçladıklarını söyledi.