Üçüncü nesil Honda CR-V

Honda son 11 yıldır dünyada yaklaşık 2.5 milyon satış rakamına ulaşan CR-V'nin üçüncü neslini tanıttı.

İSTANBUL - Honda son 11 yıldır dünyada yaklaşık 2.5 milyon satış rakamına ulaşan CR-V'nin üçüncü neslini tanıttı. SUV kategorisindeki aracın sportif tasarımı coupe biçimli sivri yan pencere profilleri ile vurgulanıyor. Projektör tarzı ön farlar ve daha geniş bir tamponla altı çizilen ızgara CR-V'nin ön yüzünü oluşturuyor. Sert çizgilere sahip alt bölümler, geniş tekerlekler ve standart 17 inç lastikler SUV kategorisi özelliklerini öne çıkarıyor. Arka tarafta dikey olarak açılan arka kapağın yuvarlak hatlı cam kısmı ve alt panel aracın görünümünü kendine has yapıyor.
Pasif güvenlik önlemleri arasındaki iki aşamalı SRS ön hava yastıkları, ön koltuklardaki yolcular için yan hava yastıkları, tam uzunlukta perde hava yastıkları ve ön ve arka emniyet kemeri uyarıcıları standart olarak sunuluyor. Yeni CR-V'de bulunan Römork Denge Kontrol Sistemi ve Araç Denge Kontrol Sistemi sayesinde çekme güvenliği sürekli izlenerek gerekli önlemler alınabiliyor. Ek olarak, benzinli manuel modellerde çekme kapasitesi 1500 kg'dan 1600 kg'a çıkarken, dizel motorlu CR-V'de 1500 kg'dan 2000 kg'a yükseliyor.
Ön kısmın çokgen yapısı, iki aracın birbirine çarpması durumunda çarpışmanın paralel bir biçimde gerçekleşmesi olasılığını artırırken üst ve alt enerji emici yollar enerji dağılımını optimum seviyede tutuyor.
Araçta (modele bağlı olarak) bulunan 8 yönlü ayarlanabilir koltuk, deri döşemeler, 18 inç alaşımlı jantlar, ön ve arka park sensörleri ve arka görüş kamerası CR-V'nin lüks araç pazarına yönelik oluşunun göstergeleri.
Cam çatı
Honda yeni CR-V'de ön camın üzerinden arka koltukların üstündeki bir noktaya kadar ilerleyen ve son derece hafif bir kabin oluşturan Panorama cam çatı seçeneği var. Cam çatı kaplaması ile aynı malzemeden kaplanmış iki perde ile kapanayor. Yeni Honda CR-V modeli ilk kez eylül ayının sonlarında yapılacak uluslararası Paris otomobil fuarında tüketcinin karşısına çıkacak.



Otomatik şanzıman var
Yeni Honda CR-V'de 2.0 litre benzinli ya da 2.2 dizel motorlar var. Honda'nın 140 PS 2.2 litre i-CTDi dizel motoru değiştirilmeden kullanılırken, yeni CR-V'nin yüzde 12 geliştirilen aerodinamik verimliliği sayesinde daha fazla yakıt tasarrufu sağlıyor.
Benzinli motor Civic serisinde kullanılan 1.8 litre SOHC i-VTEC motorunu temel alarak yaratılmış. Benzinlilerde 6 ileri düz ve 5 ileri otomatik yeni şanzımanlar kullanılıyor. Sıfır - 100 km/s süresi 10.8 saniyeden 11,2 saniyeye (manuel) ve 13.1 saniyeden 12.2 saniyeye (otomatik) düşüyor.