'Uçurum büyük adımlarla geçilir'

Türkiye'nin son yıllarda zorlu sınavlardan geçtiğini ama grup olarak çok çalışarak, üreterek krizleri atlatmayı bildiklerini söyleyen Doğan Holding Yönetim Kurulu Başkanı Aydın Doğan, "Türkiye için yeni bir dönem başlıyor.

İSTANBUL - Türkiye'nin son yıllarda zorlu sınavlardan geçtiğini ama grup olarak çok çalışarak, üreterek krizleri atlatmayı bildiklerini söyleyen Doğan Holding Yönetim Kurulu Başkanı Aydın Doğan, "Türkiye için yeni bir dönem başlıyor. Avrupa Birliği (AB) müzakereleri başlayacak ve bürokratlar, hükümet ülkeyi AB hedefine ulaştırabilmek için tüm güçleriyle çalışacak. Bundan sonra artık hiçbir kuruluş ve kurum ülke sınırlarının arkasına gizlenerek işlerini kendi bildiği gibi yönetemeyecek. Avrupa'yla bazen rekabet, bazen de işbirlikleri olacak" dedi.
DYH'nın buluşmalar serisinin ikincisi 10 ülkeden, 45 yabancı konuğun, yerli ve yabancı hissedarlarla grup çalışanlarının katılımıyla Doğan TV Center'da düzenlendi.
'Rekabet diri tutar'
'Fark Yaratmak' temasıyla düzenlenen ve iki gün süren Doğan Yayın Holding Buluşmaları'nın açılış töreninde konuşan Aydın Doğan, rekabetin 'yayıncılık' alanında olacağını vurgulayarak, "Rakiplerin kendi işlerini bundan sonra büyütecekleri bizim için bir sır değil. Biz de rekabetten korkmayacağız, çünkü rekabet şirketleri diri tutar, pazarı büyütür, ayrıca işini iyi yapanın büyümesini sağlar. Rekabet ortamlarında işinizi iyi yapmazsanız küçülür, sonunda da rakiplerinize teslim olursunuz" diye konuştu. Grup olarak haksız rekabet koşullarında bile ayakta kaldıklarını hatırlatan Aydın Doğan, bunu da uluslararası standartlarda iş yapmalarına bağladı.
Gündem DYH'dan takip ediliyor
Türkiye'de 1000 dergi, 30'u ulusal olmak üzere 250 TV kanalı ve 1000'den fazla da radyo bulunduğuna dikkat çeken Doğan Holding Yönetim Kurulu Başkanı Aydın Doğan, konuşmasını şöyle sürdürdü: "Bu çok zor rekabet ortamına rağmen gündem DYH'nın markalarından takip ediliyor. Çünkü özgür yayıncılık yapıyoruz. Açık, özgür, ilkeli yayıncılıkla fark yaratıyoruz. Halkımız da bunu fazlasıyla fark ediyor. Her gün güvenoyunu bizlere gösteriyor. Biz haksız rekabet ortamında bile ayakta durmalıyız. Dünyanın tek kralı tüketicidir. Bizim de tüketicimiz okur ve izleyici. Doğrudan sapmadığımız sürece de o kral hep yanımızda olacaktır. Tüketici makul fiyata, yenilikçi ürün istiyor. Bizim görevimiz bunu onlara vermek."
'Farkımızı ortaya koymalıyız'
Büyük uçurumlardan geçilmesi gerekecekse büyük adımlar atılması gerektiğine de dikkat çeken Doğan, "Büyük adım da herkesten farklı olmaktır. Geleceğin dünyasını şekillendirmektir. Farkımızı ortaya koyarsak geleceğe de biz şekil verebiliriz" dedi.
'2005'te farklı olmak için çalışacağız'
Doğan Yayın Holding Başkanı Mehmet Ali Yalçındağ, 2005'te farklı olmak ve pazar payını artırmak için çalışacaklarını söyledi

2004'ü 'atılım' yılı olarak gördüklerini ve çok yoğun bir dönem yaşandığını söyleyen Doğan Yayın Holding (DYH) Başkanı Mehmet Ali Yalçındağ, "2005'te farklı olmak, değer yaratmak için çalışacağız. İlk önceliğimiz alanımızdaki konularda pazar paylarımızı artırmak olacak. İkinci olarak ise uluslararası ortaklıklara yöneleceğiz" dedi.
DYH Buluşmaları toplantısının açılışında konuşan Mehmet Ali Yalçındağ, dört yıl önce kendi aralarında bir değerlendirme toplantısı niteliğinde olan toplantıların geniş katılımlı bir yapıya büründüğünü belirtti. Bu yılın ana temasının neden 'farklılaşma' olduğunu açıklayan Yalçındağ, "Bize göre farklılaşma stratejik bir planın parçası olmak ya da bir ortamda kafaların çevrilmesini sağlamak değildir. Günün gerçeklerindeki harikaları keşfetmektir" diye konuştu.
'Grubumuza ilgi arttı'
2004 yılını değerlendiren ve 2005 yılıyla ilgili planları da anlatan Doğan Yayın Holding Başkanı Yalçındağ şunları söyledi:
"2004'ü atılım yılı olarak öngörmüştük. Geçtiğimiz yıl çok yoğun geçti. 2004 Türkiye için Avrupa yılıydı. Gündemde Avrupa Birliği'yle (AB) müzakereler vardı. Türkiye Avrupa'ya taşındı. Ben de bu gündem içinde iki yıllık yurtdışı seyahati son iki ay içinde gerçekleştirdim. Avrupa'yla bu sırada çok iyi ilişkiler kurduk. Sonuç olarak 2004 AB'yle entegrasyon konusunda atılım yılı oldu. Bu süreçte yurtdışından grubumuza ilgi arttı."
'Şeffaflığa önem verdik'
2001 krizine rastlayan toplantıda 'takım çalışması'yla bu krizi atlatabileceklerine karar verdiklerini vurgulayan Yalçındağ, "Bugün grubumuzun 7 bini DYH'da olmak üzere 15 bin çalışanı, yine 1 milyar doları yayın grubundan gelmek üzere 5 milyar dolar cirosu bulunuyor. Faaliyet gelirlerimizi geçen yıla göre yüzde 53 oranında artırdık. Grubun borçlanmasını azaltmak için başarılı işler yaptık. Şeffaflık konusundaki titiz davranışlarımız meyvesini verdi. Doğan Gazetecilik'in yüzde 10 hissesini 50 kurumsal müşteriye satarak, halka açıklık oranı yüzde 30'a yükseltildi. Bu rakam Türkiye'de özelleştirme dışındaki en büyük hisse satışıdır. Ayrıca Hürriyet'in yüzde 6.6'sını 20'den fazla kurumsal müşteriye satarak halka açıklık oranını yüzde 40'a çıkardık' açıklamasını yaptı.
Anadolu'nun başarısı
Pazarın gelişimine önderlik yapma konusunda da önemli adımlar attıklarını vurgulayan Yalçındağ, Anadolu'da Avrupa toplantılarının sağladığı başarıya da değindi. Mehmet Ali Yalçındağ şöyle devam etti:
"Aralarında Gaziantep, Antalya, Bursa gibi illerin bulunduğu 7 yerde bu toplantıları düzenledik. Sektörü büyütecek, önünü açacak projeleri sürdüreceğiz. Bu toplantılar devam edecek. Bu toplantılar 'fark yaratma' konusunda önemli bir adımdır. Değişime ayak uydurmak zorunluluktur. Medya da ürün ve hizmetlerinde farklılık yaratmak peşinde koşuyor. Marcel Proust'un da dediği gibi 'farklılaşmaya yeni gözlerle bakmalıyız'. Biz grup olarak sloganlara yapışmadan farklılaşabiliriz. Ayrıca değer olgusuna yeniden bakmalıyız. Değer yaratmanın adımları da sahip olduğumuz tüm varlıkların doğru saptanmasından geçiyor."
Türkiye'nin dördüncü büyüme yılına girdiğini ve 1944-2004 döneminde hiç üst üste istikrarlı üç yıl geçirmediğini hatırlatan Yalçındağ, "Ama ihracatımız 64 milyar doları aştı. IMF'yle anlaşıldı, enflasyon düşüyor. Bunları düşünemezdik" dedi.
Uluslararası ortaklık
Doğan Yayın Holding'in bugüne kadar küresel rekabet sahnesinde yerini aldığını ve gelecek dönemde de yerini almayı sürdüreceğini aktaran Mehmet Ali Yalçındağ, "DYH olarak 2005 yılında farklı olmak ve değer yaratmak için çalışacağız. 2005 yılında Türkiye'de 1.6 milyar dolarlık reklam yatırımının olmasını bekliyoruz. Beş yılda bu rakamın Avrupa standartlarını yakalayacağına inanıyoruz.
Grup olarak ilk önceliğimiz faaliyet gösterdiğimiz dallarda
pazar paylarımızı hedefler doğrultusunda büyütmek. İkinci sırada
ise uluslararası ortaklıklara yönelme çalışmalarımız olacak" ifadesini kullandı.
'En yaratıcılar' ödüllendirildi
Doğan Yayın Holding (DYH) Yaratıcılık Ödülleri 2004 sahiplerini buldu. Geleneksel hale gelen DYH Yaratıcılık Ödülleri 2004 kapsamında 210 DYH çalışanı 61 projeyle 9 dalda değerlendirildi.
Değerlendirme jürisinde Doğan Yayın Holding'den Dinç Üner, tiyatro sanatçısı Demet Akbağ, Med Yapım Genel Müdürü Mehmet Fatih Aksoy, Global Tanıtım Genel Müdürü Ceyda Aydede, Boyner Holding Yönetim Kurulu Başkanı Cem Boyner, TV Yayıncıları Birliği Başkanı Nuri Çolakoğlu, Akbank yöneticisi Hayri Çulhacı, Boğaziçi Üniversitesi üyesi Oya Eczacıbaşı, Bahçeşehir Üniversitesi İletişim Fakültesi Dekanı Nezih Erdoğan, reklamcı Serdar Erener, Mavi Jeans Genel Müdürü Nurettin Kantarelli, Marmara Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Dekanı Hüsamettin Koçan, dizaynır Bahar Korçan, reklamcı Jeffi Medina, Arçelik-Beko Genel
Müdürü Aka Gündüz Özdemir, piyanist Fazıl Say yer aldı.
Jüri seçimde zorlandı
Yılın en yaratıcı PR projesi ödülünü 'Kahve Bahane' projesiyle Doğan Kitap, yılın en yaratıcı iletişim projesi ödülünü ise 'Anlatsam Roman Olur' projesiyle Hürriyet Gazetesi aldı. Yılın en yaratıcı sosyal sorumluluk projesinde ise seçim yapmakta zorlanan jüri, bu dalda üç kuruluşa ödül verdi. DBR, Hürriyet ve Milliyet-CNN Türk birlikteliğiyle oluşan üç ekip ödül kazandı. Yılın en yaratıcı satış projesi ekibi ödülünü Hürriyet alırken yılın en yaratıcı ürün-marka geliştirme çalışması ödülüne de Doğan Egmont 'Sihirli Annem' projesiyle layık görüldü. Milliyet gazetesi 'cansız mankenler' projesiyle yılın en yaratıcı reklam projesi olurken Kanal D-Galaxy Teknik 'digital arşiv' projesiyle yılın en yaratıcı proje ekibi seçildi. Yılın en yaratıcı yeni çalışanı ise CNN Türk'ten çıktı. CNN Türk'te grafiker olarak çalışan Mustafa Sandıkçıoğlu bu dalda ödül alırken, en yaratıcı çalışan ödülü de Kanal D'de artistik hizmetler direktörü olan Cenk Tuna'nın oldu.