Ucuz Çin malı bitti, 'Made in Turkey' avantajımız

Ucuz Çin malı bitti, 'Made in Turkey' avantajımız
Ucuz Çin malı bitti, 'Made in Turkey' avantajımız
Kriz öncesi rakamları ilk yakalayan sektörün tekstil ve konfeksiyon olduğunu açıklayan Denizli İhracatçılar Birliği (DENİB) Başkanı Süleyman Kocasert, "Türk tekstil ve hazır giyim sektörü yüzde 20 talep, yüzde 12 ihracat artışı yaşıyor" dedi.

Talep artışında Çin başta olmak üzere, Uzakdoğu ülkelerinin ucuz iş gücünün sağladığı ihracat avantajını kaybetmesinin etkili olduğunu ifade eden Kocasert, şunları söyledi: 

“Sektör ikinci baharını yaşıyor. Çin başta olmak üzere Uzakdoğu ülkeleri ucuz iş gücünün sağladığı ihracat avantajında son noktaya geldi. Bu ülkelerinin iç pazarı ciddi tüketici oldu. Artık Avrupa’ya ucuz mal verecek konumda değiller. 10 yıl boyunca çift haneli büyüyen Uzakdoğu’da global markalar büyük bir hızla yayılıyor. Zenginleşen bölge tüketicisi aldığı ürünlerde ‘Made in China’ yerine kalite ve niteliği ifade eden ‘Made in Turkey’ etiketini görmek istiyor.” 

TALEPTE GERİ DÖNÜŞ 
Global markaların dünyanın her yerinde aynı üretim standardını yakalamak istediğini belirten Kocasert, şöyle konuştu: “Bu noktada Türkiye nitelikli üretimi ve bölgesel lokasyonu ile öne çıkıyor. Örneğin, ihracat kaybı yaşadığımız İngiltere pazarından gelen talepte yüzde 40 artış oldu. Aynı şekilde Türkiye’ye Rusya’dan da geri dönüş yaşanıyor. Avrupa’ya hızlı ve düşük miktarlı mal gönderiminde bu avantajımızı iyi kullanmalıyız.” 

TİM Başkan Vekili ve Hazırgiyim Sektör Kurulu Başkanı Ahmet Akbalık ise, Türkiye’nin iyi bir pozisyonda olduğunu ve bundan sonra daha iyi olacağını belirterek, şunları anlattı: “İnsanların giydiği kıyafetler her geçen gün değişiyor. Bu Türkiye için bir avantaj. Tekstil ve hazırgiyim sektörü ihracatının yüzde 85’ini Avrupa’ya gerçekleştiriyor. ‘Made in Turkey’ imajını ön plana çıkarmak için lobi çalışmaları yapacağız. Sadece Avrupa pazarında değil, Güney Afrika, Sibirya ve Çin’de ‘Made İn Turkey’ görebiliyoruz.”

PAMUK 4 DOLARI BULACAK
İstanbul Tekstil ve İhracatçılar Birliği Başkanı İsmail Gülle, pamuk fiyatlardaki artışın birkaç yıl daha bu seyrini koruyacağını belirterek, “Halen yaklaşık 400 bin ton olan üretimin 1.5 milyon tona çıkarılması için gerekli düzenlemeler hayata geçirilmeli. Pamuk ihcaratında Hindistan ile ilgili yaşanan sorun ve Pakistan’ın sel felaketi nedei ile zarar gören pamuk üretim alanları sebebi ile fiyatlar yükseliş gösterdi. Rakam önümüz yıl içerisinde 4 doları bulacak. Bunun perakendeye yansıması dokumada yüzde 10 örmede yüzde 15 civarında olacak” diye konuştu. ( Hürriyet )

bigPara.com