UFOcan çıktı pazarın yarısını kaptı

UFOcan çıktı pazarın yarısını kaptı
UFOcan çıktı pazarın yarısını kaptı

Isıtıcı pazarının cirosunun 200 milyon lira olduğunu belirten Abdullah Yeşil, ?Bunun neredeyse 100 milyon lirasını taklit ürünler oluşturuyor? dedi.

Türkiye'yi infrared ısıtıcıyla tanıştıran UFO, UFOlein, UFOrax, UFOmax, YusUFOglu ve UFOcan adı altında faaliyet gösteren taklitleriyle mücadele ediyor. 80'e yakın taklitçileri olduğunu söyleyen UFO Yönetim Kurulu Başkan Vekili Abdullah Yeşil, 'Bunların 38'ine dava açtık. 12 tanesini kazandık' dedi

İSTANBUL - Türk insanını infrared (ışıkla ısıtma) ısıtıcı ile tanıştıran ve sektöründe jenerik marka haline gelen UFO’nun başı taklitleriyle dertte. 1 milyon 250 bin adete ulaşan infrared ısıtıcı pazarının neredeyse yarısının sahte üretim yapanların elinde olduğunu söyleyen UFO Yönetim Kurulu Başkan Vekili Abdullah Yeşil, ‘UFOlein, UFOrax, UFOmax adıyla ürünler yapılıyor tüketiciye ‘UFO’nun yan ürünü aynı fabrikada yapıldı’ diyerek satılıyor. YusUFOglu diye bir marka var. Ortadaki UFO yazısı bizim renklerimizde ve logomuzda yapılıyor tüketici kandırılıyor. Hatta dün akşam UFOcan diye bir taklidimiz olduğunu öğrendim. Bizim böyle markalarımız yok. Piyasada 80’e yakın taklitçimiz var’ dedi. 

‘Vergiden kaçırıyorlar’
Taklitçilere karşı açtıkları davaların 38’i bulduğunu ifade eden Yeşil, bu davaların 12’sinin kendi lehlerine sonuçlandığını diğerlerinin davasınınsa sürdüğünü anlattı. Sahtekârların ülke ekonomisine 10 milyon TL üzerinde vergi kaybı yaşattığını söyleyen Yeşil şöyle devam etti:
‘Sahteciler 2009-2010 sezonunda toplam satış adeti 1 milyon 250 bin olması beklenen infrared ısıtıcı pazarının yarısına ulaşmak üzere. Bu da demek oluyor ki, yüz binlerce kişi, kullanıldığında mağduriyetlerine yol açabilecek, risk içeren bu ürünleri satın alıyor ve alacaktır. Sahte ürünler kabarık elektrik faturalarına ve çabuk bozulmalara neden olduğu gibi, herhangi bir kontrol yapılmadığı için yangınlara ve elektrik çarplarana da sebebiyet verir.’

Fiyata dikkat
Sahte ürünlerle aralarında çok fazla bir fiyat farkı olmadığını dile getiren Yeşil, ‘Tamamen yasadışı üretiliyorlar. Ne KDV, ne ÖTV ne de gelir vergisi veriyorlar. Buna rağmen fiyatları 80 lira ile 120 lira arasında değişiyor. İnsan sağlığı için birçok testten geçirilen ve bozulması durumunda servisleri bulunan UFO ürünlerinin fiyatıysa 150-160 lira arasında değişiyor. Aradaki vergileri düşerseniz bizim satış fiyatımızda zaten onların seviyesine gelir’ diye konuştu.
Taklit ısıtıcı üretimi yapan firmalara karşı devletin caydırıcı önlemler alması gerektiğini ifade eden Yeşil, ‘Bu önlemler cezai yaptırımlarla desteklendirilmeli. Yazık ki, devletin, AB uyum yasaları çerçevesinde çıkartılan yasal mevzuat dışında taklitçilere yönelik aldığı özel bir önlem yok. Bu tip suçlar şikâyete bağlı suçlardan olduğu için, mağdur olan tarafın bizzat bir başvurusu yoksa, savcılığın ya da emniyet güçlerinin kendiliğinden harekete geçerek bu tür suçları araştırması mümkün değil’ açıklamasında bulundu.
Son dönemde taklit ürünlerin ulusal ve uluslararası zincir marketlere girdiğine dikkat çeken Abdullah Yeşil, ‘Geçtiğimiz günlerde gittiğim bir markette satış elemanı bana taklit ürünün tanıtımı yaptı. Ona bu UFO değil dedim. ‘Hayır aynı fabrikada üretildi yan ürünü’ cevabını verdi. Ona ‘Sen bunları nereden biliyorsun’ dediğimde bunun eğitimini aldığını belirtti.  Biz zincir marketler için ALF markasını ürettik. Ama ne yazık ki zincir marketlerdeki çalışma koşulları açısından yanılmışız. Zincir marketler bizden ürünü alamazlarsa sahtesini alıyorlar’ dedi.
200 milyon lira değerindeki ısıtıcı sektörünün, 100 milyon lira ile yarısını işgal eden taklitçi firmalara karşı kamuoyunu, emniyet güçlerini ve hükümeti duyarlılık göstermeye ve birlik olmaya çağıran Yeşil, son dönemde, emniyet güçleriyle birlikte Türkiye genelinde taklit veya sahte ürün imalatını veya satışını yapan 25 işletmeye yapılan baskınlardan çarpıcı görüntüler yakaladıklarını sözlerine ekledi. 

Taklitçi boyut değiştirdi
Abdullah Yeşil, marka isimlerinde UFO adı geçen, endüstriyel tasarımları ile UFO’lara benzetilen taklit ürünlerin toplatıldığını bildirdi. ‘Taklitçiliği o kadar ileriye götürdüler ki ayırt edilebilecek tek özellik filamentinin üzerindeki lazer teknolojisiyle yazılmış ‘UFO’ yazısı’ diyen Yeşil, sahtekârların bunu taklit edebilmesi için 250 bin dolarlık bir yatırım yapması gerektiğini ifade etti.
UFO Yönetim Kurulu Başkan Vekili Abdullah Yeşil, UFO’nun 2009-2010 sezonundan beklentisinin 150 milyon lira ciro ve pazardaki liderliğini korumak olduğunu belirterek, sigara yasaklarından sonra açık havaya uygun ‘IP34’ uluslararası güvenlik standartlarına sahip ürünleriyle çok kısa bir zamanda yüksek satış elde ettiklerini sözlerine ekledi.
50 ülkeye ihracat yaptıklarını belirten Yeşil, ‘Niagara Şelalesi’nin etrafı, Fransa’daki barlar sokağı şu anda UFO’larla ısıtılıyor’ diye konuştu. Abdullah Yeşil, bu yıl ürün adetlerinin 500 bini geçtiğini ve 2010 senesinde daha çok üretim adedine ulaşacaklarını öngördüklerinin altını çizerek, taklitçiliğin satışlarını yüzde 30 oranında düşürdüğünü, ancak açık alan ısıtıcılarının satışlarını yüzde 25’nin üzerinde artırmasının bu farkı kapattığını belirtti. (Radikal)