Ülker Venexia ile halka lüks dondurma yedirecek

Ülker Venexia ile halka lüks dondurma yedirecek
Ülker Venexia ile halka lüks dondurma yedirecek

Ülker Golf Genel Müdürü Apaydın, Türkiye?de endüstriyel dondurma pazarının büyüklüğünün 180 milyon litre olduğunu söyledi.

Ülker Golf Venexia ile süper premium pazarında Mövenpick, Ben&Jerry's ve Haagen Dazs'la tatlı bir rekabete girdi. Rakiplerinden yüzde 50 daha ucuza satılan Venexia, özel satış noktalarının yanı sıra zincir marketlerde de yer alacak

İSTANBUL - Dondurmada farklı tatlar ve yüksek kalite arayan tüketicilerin beklentisini karşılayan, Mövenpick, Ben&Jerry’s ve Haagen Dazs gibi markaların yer aldığı premium pazarında, rekabet Ülker’in de girmesiyle daha da arttı.
Premium pazarında dondurmanın yarım litresi 14.95-24 lira arasında satılırken, Ülker Golf 500 gramını 7.95 liradan satışa sunduğu Venexia ile özel satış noktalarının yanı sıra zincir marketlerde de yer almayı planlıyor. Venexia’yı ilk etapta Kahve Dünyası ve Cafe Crown gibi zincirlerde satacaklarını söyleyen Ülker Golf Genel Müdürü Nusret Kayhan Apaydın, “BİM’lerde de satılması için anlaşma yaptık. Ayrıca Paper Moon’a da teklif götüreceğiz. Kurucumuz Sabri Ülker, ‘Herkesin mutlu bir çocukluk geçirmeye hakkı vardır’ der. Biz de herkesin güzel dondurma yemeye hakkı olduğuna inanıyoruz. O yüzden Venexia’yı uygun fiyattan satışa sunuyoruz” dedi.

İlk yerli marka
Son iki üç yıldır süper premium segmentinde önemli bir hareketlilik yaşandığına değinen Apaydın, bugüne kadar bu alanda hep yabancı markaların var olduğuna değindi. Apaydın, Ülker Golf olarak bir ilki daha gerçekleştirerek Venexia ile Türkiye’nin ilk süper premium dondurmasını tüketicilere sunduklarını belirtti. Yüzde 100 doğal ürünler ve taze sütten üretilen Venexia’nın bulunduğu segmenti hızla büyüteceğine inandıklarını belirten Nusret Kayhan Apaydın, sözlerini şöyle sürdürdü: 

Pazar payı artacak
“Bu segmentte yer alan ürünlerin Türkiye pazarına girişi son iki-üç yıl içerisinde oldu. Dolayısıyla oldukça yeni bir kategori. Dondurma pazarındaki payları yüzde 1 civarında. Tüketicilerin önemli bir kısmının bu ürünlerle henüz tanışmadığını gözlemedik. Zira bugüne kadar süper premium ürünler yurtdışından ithal ediliyordu ve fiyatları çok yüksekti. Biz daha geniş tüketici gruplarının bu kategori ile buluşturulmasında ve segmentin büyütülmesinde Venexia’nın önemli bir rol üstleneceği inancındayız. 

Liderliği hedefliyor
Öncelikle Venexia, süper premium segmentte Türkiye’de üretilen ilk marka olma özelliğine sahip. Ülker’in uzun yıllara dayanan çikolata ve sütteki uzmanlık ve deneyiminin yanı sıra, Ülker Golf’ün dondurma sektöründeki birikimi bizlere, böylesi özel bir ürünü pazara sunma cesareti verdi. Başlangıçta tüketicilerimiz için en çarpıcı fark Venexia’nın fiyatı olacaktır. Venexia aynı kategorideki ithal ürünlere göre neredeyse yarı fiyatına tüketicilerle buluşacak.”
Pazara girdikleri 2003’ten bugüne kadar sektöre 150 milyon dolara yakın yatırım yaptıklarını belirten genel müdür Apaydın, “Hedefimiz beş yıl içinde 200 milyon dolarlık daha yatırım yaparak Türk dondurma sektörünün lider markası olmak” diye konuştu. 

Ev tüketimi artıyor
Geçen yıl 180 milyon litreye ulaşan endüstriyel dondurma pazarının yarıya yakınının evlerde tüketildiğine işaret eden Apaydın,  “Bundan üç yıl önce pazarın yüzde 53’ü impulse (elde tüketim), yüzde 38’i ev tipi tüketim, yüzde 9’u da catering ürünlerinden oluşuyordu. Üç yıl içinde impulse’un payı yüzde 45’e inerken, take home’un (ev tipi tüketim) payı yüzde 48’e çıktı. Bu veri aslında şu anda pazardaki rekabetin de nerede olduğunu çok iyi açıklıyor” şeklinde konuştu.
Ülker Golf’ün, pazara en son giren endüstriyel dondurma üreticisi olduğunu hatırlatan Apaydın, Ülker’in gıda ve hızlı tüketim alanındaki tecrübesi sayesinde altı yıl gibi kısa bir sürede pazarın yüzde 24’ünü idare eder duruma geldiklerini vurguladı. Son olarak pazara sundukları Venexia ile artık dondurmada tüm segmentlerde tüketicilerinin ihtiyaçlarını karşılayacak büyüklüğe eriştiklerine işaret eden Nusret Kayhan Apaydın, sözlerine şöyle devam etti:
“Ülker Golf’ün pazara girdiği ilk yıl kişi başına tüketim bir litre bile değildi, yaklaşık 0.8 litre idi. Gerek üretime, gerekse pazara yaptığımız yatırımlarla bu rakam şu anda 2.5 litreye ulaştı.
2003 yılından beri dondurma sektörüne yaptığımız yatırımların tutarı 150 milyon doları buldu. İnovasyon ve Ar-Ge odaklı çalışmalarımızla pek çok ilke imza attık. Endüstriyel dondurma üretiminde taze sütü ilk defa Ülker Golf kullandı. Ardından atıştırmalık dondurma ile sektörde yeni bir kategori yarattık.  Geleneksel Türk tatlılarını dondurma ile harmanladık. Bu da bize rahat bir ikincilik getirdi.
Şimdi hedefimizde, önümüzdeki beş yıl içerisinde sektöre 200 milyon dolarlık daha yatırım yaparak pazar lideri ile aramızdaki payı kapatmak ve ardından da birinci olmak var.” (Radikal)

‘Bizi kriz değil hava etkiler’
Ülker Golf’ün, 2005 yılı hariç, kurulduğu günden bu yana çift haneli büyüdüğüne işaret eden Apaydın, 2007 yılında yüzde 85 gibi rekor bir büyüme kaydederek İSO 500 araştırmasında 104 basamak birden yükseldiklerini vurguladı. 2008’i yüzde 16’lık büyüme ile kapatmayı başardıklarını ve 210 milyon lira ciro yaptıklarını anlatan Apaydın, “Aslında krizlerden ziyade havanın durumu tüketimi daha çok etkiliyor. Zira her ne kadar bu algı kırılmaya başladıysa da Türkiye’de dondurma hâlâ yazın tüketiliyor. Bu yıl sıcak geçecek bir yaz mevsimi ülkemizde gittikçe artan dondurma tüketimini daha yukarılara taşıyacak” dedi.