Ülker'den sağlıklı atak

Ülker, İsviçreli Hero Şirketi ile yaptığı işbirliği sonucu dengeli beslenme ve foksiyonel gıdalar kategorisine giriş yaptı. Ülker, AktiPro ve AktaVitale markaları altında 4 yeni ürünü piyasaya sunmaya hazırlanıyor.

İSTANBUL - Ülker, İsviçreli Hero Şirketi ile yaptığı işbirliği sonucu dengeli beslenme ve foksiyonel gıdalar kategorisine giriş yaptı. Ülker, AktiPro ve AktaVitale markaları altında 4 yeni ürünü piyasaya sunmaya hazırlanıyor. Yeni ürünlerin tanıtımı nedeniyle düzenlenen toplantıda konuşan Ülker İstişare Konseyi Üyesi ve Grup Sözcüsü Metin Yurdagül, bu yeni kategoriye girişin ilk adımı olarak, bağışıklık sistemini güçlendiren yoğurt içeceği AktiPro'yu sunduklarını belirtti. Yurdagül, AktiPro'yla pazarda birinciliği hedeflediklerini de açıkladı.
Yurdagül, ürünün içeceğinin yanı sıra yoğurdunun da bulunduğunu, diğer yeni ürünün ise sindirim sistemine yardımcı olan AktaVitale olduğunu kaydetti. Ülker ve Hero'nun 2003'ten beri Türkiye'de bebek maması ürettiğini ifade eden Yurdagül, Hero'nun Ülker Bebe bisküvilerini dünyada pazarlama hakkını almak için de Ülker'e 10 milyon dolar ödediğini anımsattı. Fonksiyonel gıdaların dünyada özellikle Avrupa'da raflarda yerini almış, hızla büyüyen bir kategori olduğunu anlatan Yurdagül, Hero'nun da cirosunun en az yarısını, dengeli beslenme ve fonksiyonel gıda sahasından gelmesini kendisine stratejik hedef yaptığını kaydetti.
Hero Gıda Genel Müdürü Nasuh Önal da, dünyada fonksiyonel gıda pazarının 50 milyar avro büyüklüğüulaştığını, Avrupa'da ise büyüklüğün 20 milyar avro olduğunu aktardı. Önal, Türkiye'de henüz çok küçük olan pazarın hızlı bir büyüme göstereceğini belirterek, bu yılın sonundaki pazar tahminlerinin ise 10 milyon dolar olduğunu sözlerine ekledi.
'Bir şey almayacağız'
Bu arada Metin Yurdagül, özelleştirmelere ilişkin soruyu da
"Özelleştirmelerden hiçbir şey almayacağımızı daha önce defalarca söyledik. Özeleştirilecek şeyler de yavaş yavaş gidiyor" şeklinde yanıtladı.