Ülker'in cirosu 1.7 milyarı geçti

Ülker'in cirosu 1.7 milyarı geçti
Ülker'in cirosu 1.7 milyarı geçti

Çikolota ve kek operasyonlarını tek çatı altında toplayan Ülker Bisküvi, geçen yılın 9 aylık döneminde 1 milyar 82 milyon lira olan cirosunu, bu yılın aynı döneminde yüzde 57,4 oranında arttırarak 1 milyar 704 milyon liraya çıkardı. Şirketin faaliyet kârı da yüzde 257 artarak 156.7 milyon lira oldu.
Ülker’den yapılan açıklamada, 2011 sonunda tamamlanan bisküvi, çikolata ve kek birimlerinin tek çatı altında toplanması ile ana faaliyet konusu dışında kalan iştiraklerin elden çıkarılması stratejisinin hem satış gelirlerine, hem kâra olumlu yansıdığı belirtildi. Ülker ürünlerinin dağıtım kanalları üzerinde gerçekleştirilen yeniden yapılanmanın da kârlılığa pozitif katkı sağladığı vurgulanarak, “Dağıtımda geleneksel kanalla modern kanalın ayrılması ve distribütör sayısının 235’ten 102’ye çekilmesi daha güçlü ve etkin bir dağıtım ağının ortaya çıkmasını sağladı” denildi. Açıklamada ayrıca, ürün çeşitliliğinin yeniden gözden geçirilmesi ve daha güçlü ürünlere odaklanılmasının ardından bu ürünlere yönelik pazarlama faaliyetlerinin de bilançolara olumlu yansıdığına vurgu yapıldı.
Şirketin bu yılın ilk dokuz ayında net dönem kârı ise 162.6 milyon lira olarak gerçekleşti. 2011’de başlatılan yeniden yapılanma çalışmalarının bu yıl kazanılan ivme ile 2013’te de devam edeğini ifade eden Ülker CEO’su Mehmet Tütüncü, “Gelecek yıla ilişkin öncelikli hedeflerimiz; daha fazla büyüyerek pazar payımızı arttırmak ve buna bağlı olarak kâr marjlarımızda bu yıl olduğu gibi sürdürülebilir iyileşmeyi sağlamaktır. Operasyonel mükemmelliği sağladığımız takdirde, Türkiye ’nin ve bölgenin lider gıda şirketini yaratmak için attığımız adımlar daha da hızlanacaktır. Bu da bizi uluslararası alanda daha güçlü ve daha rekabetçi bir konuma getirecektir” dedi.


    ETİKETLER:

    Türkiye

    ,

    Ülker

    ,

    Pazar

    ,

    Modern

    ,

    gıda

    ,

    lira

    ,

    CEO