Unilever Türkiye yüzde 20 büyümeyi tutturacak

Kurdaki dalgalanma, hammadde ve petrol fiyatlarındaki artış Unilever Türkiye'nin hedeflerini etkilemedi. Artan maliyetler karşısında hedefleri tutturabilmek için...

İSTANBUL - Kurdaki dalgalanma, hammadde ve petrol fiyatlarındaki artış Unilever Türkiye'nin hedeflerini etkilemedi. Artan maliyetler karşısında hedefleri tutturabilmek için bazı ürünlerin fiyatını yüzde 5-10 arasında artırdıklarını söyleyen Unilever Türkiye Yönetim Kurulu Başkanı İzzet Karaca, "Ayrıca kârdan da fedakârlık yaptık. Bu sayede müşteri kaybı yaşamadık. 2001 krizinde Türk tüketicisi kayıt dışına kaymıştı. Son dalgalanmada bu yaşanmadı" dedi.
Bu yıl başında koydukları yüzde 20 büyüme hedefini tutturacaklarını belirten İzzet Karaca, "Ciromuz 900 milyon avroyla 1 milyar avro arasında değişecek. 50 milyon YTL'lik kapasite artırım yatırımı yapacağız. Bu yatırımlar sonrasında toplam 200 kişiyi işe alacağız. Çalışan sayımız 3 bin 500'ü bulacak" dedi.
Her yıl gösterdikleri yüzde 20 büyümeyle Unilever'in faaliyet gösterdiği ülkeler arasında şampiyon olduklarını dile getiren Karaca, "Büyümemiz bu yıl da devam edecek. Ayrıca yatırımlarımız da sürecek. Bu yıl 50 milyon YTL olan yatırım miktarı önümüzdeki yıl 80 milyon YTL'ye çıkacak. Bu, Unilever'in Türkiye'ye verdiği önemi gösteriyor" dedi.
Beş yeni ürünle iddialı
Unilever'in canlılık misyonu çervesinde piyasaya sunduğu yeni ürünleri hakkında bilgi veren Unilever Türkiye Pazarlama Başkan Yardımcısı Mehmet Altınok ise şunları söyledi: "Fonksiyonel ürünümüz Becel pro-activ kolestrolü düşürüyor. Lipton beş yeni bitki çayıyla iddialı. Knorr Çorba artık daha doğal. Domestos'un yeni ürünüyle daha fazla hijyen sağlanıyor. Komili'nin organik zeytinyağını da satışa sunduk."