Unilever'den saç bakımına 3.7 milyar dolar

LONDRA - Tüketim malları devi Unilever, ABD merkezli Alberto Culver şirketini 3.7 milyar dolara satın alıyor. Dünyanın en büyük hızlı tüketim ürünleri şirketlerinden biri olan Unilever, kişisel bakım işini desteklemek amacıyla saç bakımı ürünleri üreticisi Alberto Culver’i 3.7 milyar dolar nakde satın almayı kabul ettiğini açıkladı.
Unilever, Alberto Culver’e hisse başına 37.50 dolar önerirken, bu fiyat ABD’li şirketin geçen hafta cuma günü New York Borsası’nda hissesinin kapanış fiyatının yüzde 19 üzerinde bulunuyor. Unilever’in bu şirketi satın alması için anlaşma üzenleyici kurumlar ve Alberto Culver’in hissedarlarının onayını gerektiriyor. Londra ve Rotterdam’da merkezleri bulunan Unilever, tüketim malları üretiminde Procter& Gamble ve Nestle’den sonra dünyanın üçüncü büyük şirketi durumunda. 

Şampuanda birinciliğe oynayacak
Bu satın almayla V05, TRESemme ve Nexxus gibi markaları bünyesine katacak Unilever, saç bakımında dünyanın önde gelen, şampuanda dünyanın ikinci büyük ve saç şekillendirmede üçüncü büyük şirketi haline gelecek. Unilever CEO’su Paul Polman yaptığı açıklamada, “Kişisel bakım Unilever ve hızlı büyüme için stratejik bir kategori. Bu alan 10 yıl önce ciromuzun yüzde 20’sini oluşturuyordu, gelişmekte olan piyasalardaki güçlü pozisyon ve organik büyüme bu oranı şimdi yüzde 30’un üzerine taşıdı” dedi.
Unilever, saç bakımında Dove, Clear ve Sunsilk, cilt bakımında Pond’ss ve Vaseline markalarına sahip bulunuyor. (aa)   


    ETİKETLER:

    ABD