Üretim yok satış Türkiye'de

Üretim yok satış Türkiye'de
Üretim yok satış Türkiye'de

Bergeretti 2013 te Türkiye de 585 bin otomobil satılmasını beklediklerini, 301 den 10 bin satış hedeflediklerini söyledi.

301'in üretimini maliyetleri kısmak için fazla kapasitesi olan İspanya'da gerçekleştiren Peugeot, otomobilin satışına ise Türkiye'den başlayacak.
Haber: MEHMET ALİ KANTARCI / Arşivi

Peugeot yeni silahı 301 ile B (küçük) sınıfındaki rekabete Türkiye ’den girdi. Nakit sıkışıklığı yaşayan marka İspanya ve Çin’de üreteceği yeni küçük sedanı 301 ile 2014’te global bazda 150 bin araç satışı hedefliyor. 301’in üretimini Türkiye’de yeni yatırım yapmak yerine maliyetleri kısmak için fazla kapasitesi olan İspanya Vigo fabrikasında gerçekleştiren Peugeot, ‘satışa’ ise Türkiye’den başlayacak. 1 Kasım 2012’de İstanbul Auto Show Fuarı’nda 29.9 bin TL’den başlayan fiyatlarla satılmaya başlanacak Peugeot 301’den 2013’te ülkemizde 10 bin adet satış öngörülüyor. 301’in en büyük rakipleri ise Citroen C-Elysee, Renault Symbol, Hyundai Accent Blue modelleri olacak.
Peugeot Uluslararası İletişim Müdürü Marc Bocque bir sedan pazarı olan Türkiye’nin 301 için Çin’den sonra satışta ikinci büyük pazarları olacağını belirterek aracın Türkiye’nin ardından Orta ve Doğu Avrupa, Rusya, Ukrayna, Yunanistan, Mağrip, Ortadoğu , Körfez ve Afrika ülkelerinde satışa sunulacağını belirtti. Aracın Vigo’da yılda 90 bin adet üretileceğini, 2013’te ise Çin’de 75 binlik kapasitenin devreye gireceğini kaydeden Bocque aracın Batı Avrupa’da satılmayacağını dile getirdi.
Özellikle küçük sınıf sedan araçlarının ön planda olduğu ülkelere yönelik üretilen 301’in uluslararası tanıtımı da Antalya’da gerçekleşiyor. Yaklaşık 600 medya mensubu aracı bu ay sonuna kadar Antalya yollarında test edip dünyaya tanıtacaklar.

Küçük sedanda yerlilik bitiyor 
2013’te Türkiye’de yerli küçük sınıf B sedan araç kalmıyor. Fiat’ın Albea, Hyundai’nin Accent Era, Renault’nun Symbol üretimini durdurmasının ardından meydan ithal modellere kalacak. 2013’te yaklaşık 80 bin adet satılması beklenen küçük sınıf sedan pazarında rakipler Romanya’dan ithal edilecek Symbol, Peugeot 301’in kardeşi Citroen C-Elysee, Hyundai Accent Blue gibi araçlar olacak. Ayrıca bir üst segmente daha yakın Skoda Rapid, Seat Toledo ve bir tık altta olan Dacia Logan da pay kapmaya çalışacak. 

Türkiye Audi’nin ilk 20’sinde 
Türkiye, dünyada en çok Audi satan 20 pazar içine girdi. Doğuş Otomotiv -Audi Genel Müdürü Gino Bottaro, “Audi’nin ‘Birinci Bölgesi’ne girdik. Bu bölgede Güney Avrupa’ya dahiliz. 2010 yılında 22. sıradaydık. 2011’de ilk 20’ye girdik. Bu yıl ise şu ana kadar olan satışlarımızla sıralamada 17. ülke olmaya devam ediyoruz” dedi. İlk 20 ülkenin içinde olmanın Türkiye’ye tedarik açısından avantajlar sağladığını ifade eden Bottaro, “İkinci bölgedeyken yeni bir model piyasaya çıkmasından 6 ay ile 1 yıl arasında gecikmeli alabiliyorduk. Ama şu anda Audi’nin yeni bir modeli hiç bekleme olmadan anında piyasaya sunabiliyoruz” diye konuştu. Bottaro, 2010’da 9656 adet olan satışlarını 2011’de 12 bin adede çıkardıklarını, bu yıl da eylül sonu itibariyle 9582 adet satışa ulaştıklarını hatırlattı.
1 Kasım’da satışta
Audi, tamamen yenilenen lokomotif modeli A3 ile vites yükseltmeye hazırlanıyor. Audi, ilk etapta üç kapılı A3’ü 25 bin 700 eurodan başlayan fiyatlarla 1 Kasım’da satışa sunacak. 1.4 TFSI Attraction S tronic versiyonun fiyatı ise 28.2 bin euro olarak belirlendi. Ailenin sportif üyesi S3’ün ardından beş kapılı A3 Sportback gelecek yılın ilk çeyreğinde gelecek. A3 sedan ise yıl sonunda satışa çıkacak. A3 ilk etapta 1.4 TFSI ve 1.6 TDI motor seçenekleri ile satışa sunulacak.

bigPara.com