Üst düzey güvenlik: 'Dört çeker' yaygınlaşıyor

Sürücü kaynaklı tehlikeleri yüzde 33 oranında azaltan dört çeker teknolojisi, binek otomobillerde de giderek yaygınlaşıyor. Otomotiv yetkilileri konforlu ve güvenli sürüş zevkinin bedelinin ise yakıt sarfiyatı olduğunu söylüyor.
Haber: GÖKSEL ALTUNSU / Arşivi

İSTANBUL - Son zamanlarda otomotiv sektöründe arazi araçlarıyla anılan dört çeker teknolojisi giderek daha fazla sayıda binek modelde de kullanılmaya başlandı. Bu teknolojide motor gücü yol koşullarına göre dört lastiğe birden dağılıyor. Yeni trendi fark eden otomotiv firmaları da teknolojilerini bu yönde geliştiriyor. Bu teknolojiye binek fiyatına sahip olmak isteyenler için Fiat, Suzuki, Subaru, BMW, Audi, Mercedes, ve Volvo gibi markalar seçenek sunuyor.
Dünyada ilk kez 1980'de binek otomobilde dört çeker kavramını, Audi 'quattro' teknolojisini kullanarak üretti. Cenevre Motor Show'da sergilenmesinden bu yana geçen 25 yıllık sürece şahit olan Audi yetkilileri, "Dört çeker teknolojisinin binek araçlarda yaygın olarak kullanılmasının sebebi, bu araçlara olan yoğun ilgi ve sektördeki rekabet faktörü. Şehir hayatında dört çeker araçlara ihtiyaç yok algısı doğru değil. Dört çeker, sağladığı sürüş keyfi ve güvenliğiyle şehir hayatında da müşteriler tarafından yoğun olarak tercih edilen, sürüş avatajı sağlayan bir teknoloji" dedi.
Yetkililer, "Bu teknoloji yüzellikle yağmurlu ve karlı günlerde inkâr edilemeyecek tutunma ve emniyet avantajı sağlıyor. Zor durumlarda ve kaza anında sağladığı faydalar da tercih edilme nedenleri arasında. Dört çekerin iki çekere karşı dezavantajı fiyat ve yakıt sarfiyatı" diye konuştu.
Maksimum yol tutuş
Sürekli dört çeker teknolojisiyle tanınan Subaru markası ise sahip olduğu teknolojiye Symmetrical AWD ismiyle hitap ediyor. Subaru yetkilileri binek otomobillerde dört çeker teknolojisi hakkında şunları anlattı:
"Tüm Subaru modelleri 'sürekli dört çeker teknolojisi'ne sahip ve bütün modelleri Symmetrical AWD olan tek marka konumundayız. Değişen yol koşullarında her tekerleğe motor gücü eşit dağıtılarak aracın yol tutuş kabiliyeti maksimuma çıkarılıyor. AWD sadece arazi şartlarında değil şehir içi kullanımlarda da, özellikle viraj ve kaygan zeminlerde sürücüye aktif sürüş güvenliği sunuyor. Subaru'ya ait Symmetrical AWD tekonolojisiyle sürücü hatası kaynaklı tehlikeler yüzde 33 azabiliyor."



BMW 325xi sedan
Silindir adedi:6
Silindir hacmi:2497 cc
Maksimum güç:218 bg
Maksimum tork:250 Nm
Maksimum hız:242 km
O-100 hızlanması:7.5 sn
Ortalama yakıt tüketimi:9.2 lt
Yakıt deposu:63 lt
Suzuki Swift
Motor:1.3 lt
Silindir adedi:4
Silindir hacmi:1328 cc
Maksimum güç:92 hp
Maksimum tork:116 Nm
Maksimum hız:167 km
O-100 hızlanması:12.8 sn
Ortalama yakıt tüketimi:6.3 lt
Yakıt deposu:40 lt
Subaru Impreza
Silindir adedi:4
Silindir hacmi:1994 cc
Maksimum güç:160 ps
Maksimum tork:186 Nm
Maksimum hız:210 km
O-100 hızlanması:8.5
Ortalama yakıt tüketimi:9 lt
Yakıt deposu:60 lt
Mercedes C280
Silindir adedi:4
Silindir hacmi:2996 cc
Maksimum güç:231 hp
Maksimum tork:300 Nm
Maksimum hız:247 km
O-100 hızlanması:7.6 sn
Ortalama yakıt tüketimi:9.8 lt
Yakıt deposu:62 lt
Volvo S40 T5
Silindir adedi:5
Silindir hacmi:2521 cc
Maksimum güç:220 hp
Maksimum tork:320 Nm
Maksimum hız:280 km
O-100 hızlanması:7.1
Ortalama yakıt tüketimi:9.6
Yakıt deposu:58 lt
Skoda Octavia Combi
Silindir adedi:4
Silindir hacmi:1984 cc
Maksimum güç:110 kw
Maksimum tork:200 Nm
Maksimum hız:202 km
O-100 hızlanması:9.7
Ortalama yakıt tüketimi:5.4
Yakıt deposu:60 lt
Audi A3
Motor:2.0 lt TDI
Silindir adedi:4
Silindir hacmi:1968 cc
Maksimum güç:140 hp
Maksimum tork:320 Nm
Maksimum hız:207 km
O-100 hızlanması:9.5
Ortalama yakıt tüketimi:5.5
Yakıt deposu:55 lt
Fiat Panda
Motor:1.2 lt
Silindir adedi:4
Silindir hacmi:1242 cc
Maksimum güç:60 hp
Maksimum tork:102 Nm
Maksimum hız:155 km
O-100 hızlanması:14 sn
Ortalama yakıt tüketimi:5.6 lt
Yakıt deposu:35 lt